1 Οκτωβρίου 2007

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ - ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2007

ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ



Σχεδόν δύο (2) Ελλάδες το χρόνο περνούν από τα Εμπορικά Κέντρα THE MALL ATHENS, ATTIKA και το κατάστημα ΙΚΕΑ, καθώς η βόλτα και οι αγορές στους χώρους αυτούς αποτελεί τη νέα μόδα διασκέδασης των Ελλήνων καταναλωτών, με συνέπεια να οδηγούνται σε μαρασμό τα μικρά καταστήματα που βρίσκονται στις συνοικιακές αγορές και κυρίως σε αυτές που γειτονεύουν με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Χαρακτηριστικό είναι τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το THE MALL ATHENS επισκέφθηκαν περίπου δώδεκα εκατομμύρια καταναλωτές, το ΙΚΕΑ τέσσερα εκατομμύρια και το ATTICA τρία εκατομμύρια. Ο νέος αυτός τρόπος διασκέδασης της μεσαίας τάξης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που συνδυάζει την απογευματινή ή τη βραδινή έξοδο με περιήγηση σε βιτρίνες, καφέ, σινεμά και φαγητό διαδίδεται με όλο και μεγαλύτερους ρυθμούς και είναι φανερό ότι οι μιμητές αυξάνονται τόσο στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπου κατοικεί ο μισός πληθυσμός της χώρας, όσο και στη Θεσσαλονίκη της οποίας ο πληθυσμός ξεπερνά τις 800.000 κατοίκους.

Τα πολυκαταστήματα και οι μεγάλες αλυσίδες απορροφούν περίπου 70% του συνολικού τζίρου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα μας. Το καθεστώς ιδιότυπου ολιγοπωλίου που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει το πολύ 7 – 8 μεγάλους εμπορικούς ομίλους οι οποίοι θα ελέγχουν την συντριπτική πλειονότητα του λιανεμπορίου. Τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι σε μερικά χρόνια τα 7-8 μεγάλα εμπορικά κέντρα στη χώρα μας θα επισκέπτονται πάνω από 35 εκατ. καταναλωτές το χρόνο. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα εμπορικά κέντρα, εκπτωτικά καταστήματα, υπεραγορές κ.τ.λ. βρίσκονται σε σημεία που γειτνιάζουν με κεντρικούς οδικούς άξονες ( Αττική Οδός κ.τ.λ.), σταθμούς μετρό, ΗΣΑΠ προσφέροντας ευκολία στην πρόσβαση. Στα υπάρχοντα εμπορικά κέντρα που προσεγγίζουν σήμερα τις 300.000 τ.μ. ωφέλιμης επιφάνειας, αναμένεται να προστεθούν περίπου 600.000 τ.μ. μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η Ελλάδα διαθέτει 36 τ.μ. εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους, όταν σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία είναι 241 τ.μ. ανά 1.000 κατ. (εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”, Κυριακή 29 Ιουλίου 2007).

Οι ιδιοκτήτες της έκτασης Καμπά (ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ) στην Κάντζα λαμβάνοντες υπόψη:
- Την υψηλή κερδοφορία δραστηριοτήτων του τριτογενούς τομέα ( λιανικό εμπόριο, αναψυχή, εστίαση κ.λ.π.)
- Τους αναποτελεσματικούς χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Παλλήνης και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής (ΝΑΑΑ) από 21 – 04 – 1997 μέχρι σήμερα, να πείσουν την Πολιτεία για αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά ως χώρου πρασίνου και πολιτισμού για όλη την Ανατολική Αττική.
- Την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 150/1999 σύμφωνα με την οποία η έκταση Καμπά είχε συμπεριληφθεί ως περιοχή επέκτασης της τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ( Γ.Π.Σ.) Παλλήνης με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου. Το Γ.Π.Σ. του 1999 όμως σε ό,τι αφορά την έκταση ΚΑΜΠΑ, ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας με την απόφαση του 2675/2001. Καταγράφηκε όμως η πρόθεση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου για ανέγερση Εμπορικού Κέντρου (ήπια ανάπτυξη) στην έκταση ΚΑΜΠΑ.
- Το νομικό πλαίσιο της δημιουργίας Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΟΑΠΔ) που προσδιορίζεται από το Ν. 2742/1999 ΦΕΚ 207/Α/07.10.1999).
Την απόφαση 51279 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ Β 1772/15.12.2006) περί της διαδικασίας καθορισμού ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα.

Υπέβαλαν αίτημα στο ΥΠΕΧΩΔΕ για ανέγερση εμπορικού κέντρου που θα περιλαμβάνει:
- Υπεραγορά σε έκταση 15.138 τ.μ.
- Μεσαίου μεγέθους εμπορικές μονάδες σε έκταση 18.268 τ.μ.
- Καταστήματα σε έκταση 38.673 τ.μ.
- Θεματικά εστιατόρια σε έκταση 7.888 τ.μ.
- Σύμπλεγμα κινηματογράφων (12) σε έκταση 5.788 τ.μ.
- 6.179 οργανωμένες θέσεις στάθμευσης εμβαδού 194.690 τ.μ. για τους επισκέπτες του Εμπορικού Κέντρου. Οι 5000 θέσεις θα είναι υπόγειες (Υπόγειο-1,Υπόγειο-2) με δύο (2) ορόφους και 1.179 υπαίθριες εμβαδού 31.820 τ.μ.

ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
Συνολική έκταση : 318.732 τ.μ.
Δομήσιμη έκταση: 191.239 τ.μ. ( 60% συνολικής έκτασης)
Έκταση κτιριακών εγκαταστάσεων: 111.777 τ.μ.
Κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι: 127.493 τ.μ. ( 40% συνολικής έκτασης).

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 17/7/2007, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Παλλήνης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, Στελεχών της Εταιρίας «ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε.» των Δημοτικών Συμβούλων, του Νομάρχη, των Νομαρχιακών Συμβούλων και εκπροσώπων Οργανώσεων Πολιτών, οι εκπρόσωποι της Εταιρίας ισχυρίστηκαν ότι η απόφασή τους για ανάπτυξη δραστηριοτήτων τριτογενούς τομέα συμπεριλαμβάνοντας το εμπόριο και την αναψυχή στην έκταση ΚΑΜΠΑ είναι οι πιο κατάλληλες για την ανάπτυξη της ιδιοκτησίας και της ευρύτερης περιοχής. Το αγροτεμάχιο έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, ίσως από τα μοναδικά στην Αττική, να διαθέτει πρόσοψη προς την Αττική Οδό 800 μέτρων, ανάμεσα από δύο κόμβους με εξαιρετική κυκλοφοριακή σύνδεση από και προς όλη την Αττική. Πρόκειται για μια έκταση η οποία με τα πολλαπλά πλεονεκτήματά της, επιτρέπει την αξιοποίηση κάθε αναπτυξιακής δυνατότητας τόσο στην περίπτωση της στάθμευσης όσο και στην διακίνηση του κοινού.

Αυτή η ανάπτυξη στόχο έχει την δημιουργία ενός πόλου έλξης των Αθηναίων όπου εκεί θα μπορούν πρώτα απ’ όλα να κάνουν τις αγορές τους, να μπορούν να τρώνε, να διασκεδάζουν και γενικότερα να ψυχαγωγούνται σε χώρους που θα δημιουργηθούν. Επίσης η αντίστοιχη κατηγορία εμπορίου που περιλαμβάνεται στην πρότασή μας, δεν είναι ανεπτυγμένη στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, το σχεδιαζόμενο έργο θα παρέχει και ένα πολύ σημαντικό αριθμό απασχολούμενων, πάνω από 4000 θέσεις εργασίας, ενώ θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δήμου από τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν. Τέλος μια πολύ σημαντική επιφάνεια γης θα είναι για κοινωφελή και κοινόχρηστη χρήση. ΒΕΒΑΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ίδια η μελέτη των επενδυτών, αναφορικά με την έκταση και την ένταση των προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων, τρομάζουν οι επιπτώσεις από την κυκλοφορία, το θόρυβο και την ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή. Σε καμιά περίπτωση δεν θα λυθεί το πρόβλημα του θορύβου και της ρύπανσης με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στις σχολικές μονάδες της περιοχής.

Σε ότι αφορά στις νέες θέσεις εργασίας, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «Μall» Αμαρουσίου όπου στις 2500 νέες θέσεις εργασίας που το πολυκατάστημα προσέφερε στην ευρύτερη περιοχή, θα χαθούν 6000 περίπου υφιστάμενες θέσεις εργασίας, από το κλείσιμο μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, απώλεια εργασίας αυτοαπασχολούμενων κ.α.

Γνωρίζουμε ότι οι «παρεμβάσεις» Δήμου και Νομαρχίας περιορίζονται σε γνωμοδοτικό ρόλο. Έχουν όμως το δικαίωμα και την υποχρέωση ως αιρετά πολιτικά όργανα να αποφασίζουν για κάθε θέμα που αφορά την περιοχή μας. Είχαν υποχρέωση δια των υπηρεσιών τους και των νομικών συμβούλων τους να ανιχνεύσουν τις διατάξεις του νόμου 2742/99 και έγκαιρα να είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχτούν εφαρμογή του σε κατοικημένες περιοχές των ΟΤΑ.

Στην Τεχνική Έκθεση της εταιρείας ΚΑΝΤΖΑ ΑΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, για την τεκμηρίωση των προτάσεων που αφορούν την ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα στην Κάντζα (εκδ.1, Ιούλιος 2006), αναφέρεται στην σελίδα 10 το εξής :

Ο χαρακτηρισμός και η οριοθέτηση εκτάσεων ως ΠΟΑΠΔ γίνονται με κοινή απόφασητου Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και του κατά περί­πτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη του οικείου νομαρχιακού συμβουλί­ου και του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος(Κ.Σ.Χ.Ο.Π). Ειδικά για τη σύνταξη ΠΟΑΠΔ στις περιοχές των ρυθμιστικών σχεδίωνΑθήνας και Θεσσαλονίκης, αντί για το Κ.Σ.Χ.Ο.Π. γνωμοδοτεί η Εκτελεστική Επιτροπή­του Οργανισμού Αθήνας ή Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Η γνώμη του νομαρχια­κούσυμβουλίου πρέπει να περιέρχεται στο Υπουργείο το αργότερο μέσα σε δύο (2) μήνες, από την υποβολή της σχετικής αίτησης ή πρότασης. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, η υπουργική απόφαση εκδίδεται χωρίς την γνώμη του νομαρχιακού συμβουλίου.

Η παραπάνω εγκριτική απόφαση αποτελεί και προέγκριση χωροθέτησης τόσο για τις ΠΟΑΠΔ όσο και για την εγκατάσταση η επέκταση σε αυτές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Με την παραπάνω απόφαση, καθορίζονται ειδικότερα :
η θέση, η έκταση και τα όρια της ΠΟΑΠΔ.
οι κατηγορίες παραγωγικών ή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που επιτρέπεται να εγκατασταθούν ΠΟΑΠΔ.
ειδικές ζώνες προστασίας γύρω από τις οριοθετούμενες σύμφωνα με τα παραπάνω περιοχές, στις οποίες μπορούν να επιβάλλονται ειδικοί όροι και περιορισμοί στις χρή­σεις γης, στους όρους δόμησης και στην εν γένει εγκατάσταση και άσκηση δραστηρι­οτήτων και λειτουργιών και
οι ειδικότεροι όροι και τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από την ίδρυση και λειτουργία της ΠΟΑΠΔ.

Το προηγούμενο απόσπασμα της τεχνικής μελέτης δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών για το ποιος ωφελείται από την κωλυσιεργία στην λήψη αποφάσεων.

Πριν από οποιαδήποτε συζήτηση έπρεπε Δήμος και Νομαρχία να είχαν πάρει πρωτοβουλία για εκπόνηση κοινής μελέτης για τις αρνητικές επιπτώσεις κατασκευής εμπορικού κέντρου στην Κάντζα. Σε καμιά περίπτωση οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις δεν μπορεί να αντισταθμιστούν με την εξασφάλιση κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων συνολικής έκτασης 127.493 τ.μ., 4000 θέσεων εργασίας (για όλη την Αττική), και έσοδα από δραστηριότητες για το Δήμο Παλλήνης.

Είναι ανάγκη η διαμόρφωση ενός μητροπολιτικού στρατηγικού σχεδιασμού που θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πιέσεις που δημιουργούν το εύρος των απαιτούμενων τεχνικών και κοινωνικών υποδομών, η ανάπτυξη διεθνών κόμβων και αξόνων μεταφοράς, π.χ. αεροδρόμια ή περιφερειακές οδοί που παράγουν μια σειρά από συγκρούσεις στην ανάπτυξη των χρήσεων γύρω από αυτές. Τα εμπορικά κέντρα και οι ζώνες αναψυχής, ανταγωνίζονται τη μέχρι σήμερα παραδοσιακή εμπορική και πολιτιστική ζωή των περιοχών της πόλης. Με τη σειρά τους η συνεχής αύξηση των αναγκών για νέες μεταφορικές υποδομές σε αντιστοιχία με τη δυναμική αυτής της εξάπλωσης παράγουν νέες και απρόβλεπτες πληθυσμιακές μετακινήσεις. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, του ιστορικού χαρακτήρα και της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής

Η αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά από τους ιδιοκτήτες του είναι ένα θέμα που αφορά τους ΟΤΑ Παλλήνης, Γέρακα, Γλυκών Νερών, Παιανίας, Σπάτων, Πικερμίου, Ανθούσας και την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής.

Στη συνάντηση της 17/7/2007 η επιχειρηματολογία των εκπροσώπων της εταιρίας για τις αρνητικές επιπτώσεις του έργου δεν μας έπεισε.

Οφείλουν Δημοτικό Συμβούλιο Παλλήνης και Νομαρχιακό Συμβούλιο Ν.Α.Α.Α. αφού εκφράσουν την αντίθεσή τους για εφαρμογή του Νόμου 2742/99 στην περιοχή της Κάντζας και λάβουν υπόψη τις επιστημονικά τεκμηριωμένες ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ του έργου να γνωμοδοτήσουν ΑΡΝΗΤΙΚΑ για την κατασκευή του και να απαιτήσουν από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να μην αποδεχτεί να χαρακτηρίσει την έκταση του Κτήματος Καμπά ως ΠΟΑΠΔ καταθέτοντας και σχετική έκθεση κατά της τεκμηρίωσης των προτάσεων των ιδιοκτητών του Κτήματος Καμπά. για κατασκευή Εμπορικού Κέντρου στην Κάντζα.

Καλούμε τους Βουλευτές και Υποψήφιους Βουλευτές (των εκλογών της 16-09-2007) όλων των κομμάτων της Περιφέρειας Αττικης με δηλώσεις τους στον Τοπικό Τύπο να εκφράσουν την αντίθεση τους και σε καμιά περίπτωση να μην αποδεχτούν εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2742/1999 από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ σε κατοικημένες περιοχές των Ο.Τ.Α.


ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΚΟΚΛΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ
ΜΟΥΡΜΟΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΠΑΚΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ
ΝΤΑΡΖΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΡΕΦΟΥΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΡΙΠΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΡΟΜΠΑΚΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
ΣΠΥΡΟΠOΥΛΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΣΙΑΜΗ ΑΡΙΣΤΕΑ

9 σχόλια:

ΕΛΛΗΝ on 1/10/07, 7:06 μ.μ. είπε...

Παρασκευή, Μάρτιος 10, 2006
THE MALL: ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ
* πηγή : Περιοδικό "ΓΑΛΕΡΑ" και την εκδήλωση που έγινε στο Μαρούσι (βιβλιοπωλείο ΦΑΚΙΝΟΣ) στις 7 Φλεβάρη...

1. Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος του Mall εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς άδεια, παρά τις μηνύσεις εναντίον τους από την Αστυνομία. Γιατί ο Δήμος δεν σφραγίζει τα μαγαζιά, όπως ορίζει ο νόμος; Γιατί δεν επεμβαίνει το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης;

2. Η Lamda δεσμεύτηκε απέναντι στον Αθήνα 2004 και τον Δήμο Αμαρουσίου να φτιάξει πάρκο 80 στρεμμάτων σε μέρος του Χωριού Τύπου. Το πάρκο σήμερα είναι... πάρκινγκ. Πότε σκοπεύει η Lamda να φτιάξει το πάρκο;
Μέχρι τότε, πώς σκοπεύει να αντιδράσει ο Δήμος;

3. H Lamda δεν έχει ακόμα καταβάλει στο Δήμο Αμαρουσίου παρά μέρος του τιμήματος της εξαγοράς της δημοτικής επιχείρησης, σύμφωνα με το διαγωνισμό του 2001. Αντ' αυτού, πρότεινε στο Δήμο να του μεταβιβάσει διαμερίσματα στον οικισμό Ήλιδα, για τα οποία ο Δήμος θα ψάξει αγοραστή. Γιατί δέχτηκε ο Δήμος την αλλαγή των συμφωνηθέντων με τη
Lamda;

4. Ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) ακόμα δεν έχει παραχωρήσει τα 43 στρέμματα πάνω στα οποία είναι χτισμένο το Mall. Τυπικά, το Mall ανήκει στον... ΟΕΚ. Με ποιο δικαίωμα η Lamda εκμίσθωσε τους χώρους σε εμπορικά καταστήματα, παρ' ότι οι χώροι δεν της ανήκουν; Πώς τέτοιες
επώνυμες φίρμες δέχτηκαν να συνάψουν αυτά τα μισθωτήρια;

5. H Νομική Υπηρεσία του Ο.Ε.Κ. γνωμοδότησε σχετικά με την παραχώρηση των 43 στρεμμάτων πως ο Ο.Ε.Κ. δεν είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει σε απευθείας εκποίηση. Γιατί λοιπόν ο Ο.Ε.Κ. δεν προκηρύσσει δημόσιο διαγωνισμό;

6. Καμία πολεοδομία δεν έχει ελέγξει το Mall. Γιατί η κεντρική
υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ αρνείται να στείλει στην Πολεοδομία Αμαρουσίου (αρμόδια για τον έλεγχο) τον φάκελο;

7. Το υποκατάστημα της τράπεζας Eurobank του Ομίλου Λάτση εξακολουθεί να λειτουργεί μέσα στο Mall με άδεια και ωράριο ανταλλακτηρίου, κόντρα στο νόμο για το ωράριο των τραπεζών. Γιατί τα υπουργεία Ανάπτυξης και Απασχόλησης δεν εφαρμόζουν το νόμο;

ΑΗΔONAKIA, ARTISTI ITALIANI CAFFE, BEEGEE'S, BEER IT, BLENDER, BODY FUEL, B-TWINS, CHAMPION ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, COCOA BEAN, FLOCAFE, FAR EAST,
GOODY'S, HAAGEN DAZS, KFC, LADI & RIGANI, OFF ROAD, PALMIE BISTRO, PIZZA FAN, PRESS TABAC, RUBY TUESDAY, STARBUCKS, VENUE CAFE, VILLAGE ALL DAY BAR, VILLAGE CINEMAS, VILLAGE FUN N' BOWL, VILLAGE JUICE TIME, WRAP-N-ROL

Δεν είναι διαφημιστική καταχώρηση, αλλά ο κατάλογος με τους αποδέκτες των μηνύσεων που έχει δύο φορές υποβάλει η Αστυνομία κατά των καταστημάτων του Mall που λειτουργούν χωρίς άδεια. Ανάμεσά τους, και πολυεθνικές παγκόσμιας φήμης. Σύμφωνα με έγγραφο της Αστυνομίας (10.1.2006), οι μηνύσεις υποβλήθηκαν από το Α .Τ. Αμαρουσίου, μεταβιβάστηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και κοινοποιήθηκαν στις αρμόδιες Υπηρεσίες. Η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος είναι συγκεκριμένη: Ο Δήμος Αμαρουσίου θα πρέπει να ζητήσει από την Αστυνομία να σφραγίσει τα καταστήματα. Γιατί δεν το κάνει;

Αλλά και ο εποπτεύων υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας (ναι, αυτός που έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων του Mall) πώς επιτρέπει να λειτουργούν καταστήματα χωρίς να έχουν ελεγχθεί για θέματα υγιεινής, πυρασφάλειας, ασφάλειας κ.λπ.;
Ας δούμε πιο ειδικά το πρόβλημα με τις 14 κινηματογραφικές αίθουσες της εταιρείας Village Roadshow. Η διαδικασία προβλέπει ότι τo Συμβούλιο Επιθεώρησης Κινηματογράφων επιθεωρεί τους χώρους και γνωμοδοτεί αναλόγως. Στο Συμβούλιο μετέχουν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι της Διεύθυνσης Υγείας της Νομαρχίας, της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και του Δήμου. Στην περίπτωση των σινεμά Village, το Συμβούλιο αρνήθηκε στις 7.12.2005 να δώσει την άδεια. Ένας από τους λόγους ήταν «η μη αποπεράτωση των εκτελούμενων εργασιών», αφού την ώρα που τα μέλη
του Συμβουλίου επισκέφθηκαν το Mall βρήκαν εργάτες να κάνουν μερεμέτια στις ημιτελείς αίθουσες...

Έτσι, προγραμματίζεται νέα επιθεώρηση για τις 28.12.2005, η οποία όμως αναβάλλεται μία μόλις μέρα πριν, έπειτα από αίτηση της Village, η οποία επικαλέσθηκε λόγους ανωτέρας βίας! Η ανωτέρα βία όμως δεν εμπόδισε την εταιρεία να λειτουργεί κανονικά τα σινεμά. Εύλογο, αφού στις 14 αίθουσες του Mall αντιστοιχούν 3.100 θεατές ανά παράσταση!

Για να εκμεταλλευτεί εμπορικά τους χώρους του Mall, η Lamda προχώρησε σε μισθωτήρια συμβόλαια με περίπου 200 επώνυμες φίρμες. Είθισται τη συμφωνία μίσθωσης με τον ενοικιαστή να τη συνάπτει αυτός που έχει την κυριότητα. Για να νοικιάσεις κάτι, πρέπει να σου ανήκει, έτσι δεν είναι; Αλλά η Lamda δεν είναι ιδιοκτήτης του οικοπέδου, εφόσον ο Ο.Ε.Κ. ακόμα δεν έχει παραχωρήσει τα 43 στρέμματα του Mall. Και σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον το οικόπεδο ανήκει στον Ο.Ε.Κ., τότε σ' αυτόν ανήκει και το ίδιο το Mall. Το γιατί, το εξηγεί η Νομική Υπηρεσία (Ν.Υ.) του Ο.Ε.Κ., με γνωμοδότησή της στις 17.11.2005:
«Τα ανεγερθέντα από την εταιρία [Lamda] κτίσματα [το Mall], ανήκουν κατά το νόμο στον Ο.Ε.Κ., αφού έχουν ανεγερθεί επί του οικοπέδου του, κατά τον γνωστό κανόνα τα υπερκείμενα ακολουθούν τα υποκείμενα (άρθρα 1033 κ.ε. Α.Κ.) και η εταιρία [Lamda] έχει δικαίωμα αποζημίωσης».

Ρωτάμε:
(1) Πώς μπορεί η εταιρεία Lamda να υπογράφει μισθωτήρια χωρίς να είναι η ιδιοκτήτρια του οικοπέδου; Αλλά και οι καταστηματάρχες (ανάμεσά τους πολυεθνικές εταιρείες) πώς δέχτηκαν κάτι τέτοιο;

(2) Και μια ερώτηση προς τον Ο.Ε.Κ.: Από τη στιγμή που, σύμφωνα με τη γνωμάτευση της Ν.Υ., τα καταστήματα του ανήκουν, γιατί δεν εισπράττει ο Οργανισμός τα ενοίκια;
Η γνωμοδότηση της Ν.Υ. έλεγε και άλλα ενδιαφέροντα. Με το νόμο Παυλόπουλου 3342/2005, μπορεί να «παρακάμπτονται τα διάφορα νομικά εμπόδια και προβλήματα της απευθείας εκποίησης», αλλά «η διάταξη του άρθρου 40 Ν. 3342/2005 δεν θεσπίζει υποχρέωση του Ο.Ε.Κ. να προβεί στη μεταβίβαση, αλλιώς δηλαδή η θέσπιση υποχρεωτικής εκποίησης θα ήταν
ενδεχομένως αντισυνταγματική».
Υπάρχει άλλη λύση εκτός της απευθείας εκποίησης προς τη Lamda; Ναι, λέει η Ν.Υ.: «Η εκποίηση με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό κατά το Π.Δ. 715/1979, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό τίμημα από τη δημοπρασία και λόγω του ανταγωνισμού».
Εν τω μεταξύ στο οικόπεδο του Ο.Ε.Κ. έχει χτιστεί και λειτουργεί το Mall, οπότε ... «Θα προκύψει δικαστική αντιδικία που θ' αφορά την αξία των κτισμάτων, την αποβολή της εταιρίας από το ακίνητο και φυσικά αυτά θα δημιουργήσουν ανάλογα προβλήματα στην αξιοποίηση του ακινήτου». Κάπως
έτσι ο Ο.Ε.Κ. σύρθηκε στην απευθείας παραχώρηση των 43 στρεμμάτων, μόνο που για την ώρα -σχεδόν δύο μήνες μετά την παραίτηση Οικονομόπουλου - κανείς δε βρίσκεται να την υπογράψει...

The Mall: Γήπεδο εργασιακών πειραμάτων

Το σκάνδαλο του The Mall είναι μεγαλύτερο ακόμη και από το σκάνδαλο Κοσκωτά. Από πού προκύπτει αυτό; Ο Κοσκωτάς είχε υπεξαιρέσει από την Τράπεζα Κρήτης 33 δισ. δρχ., δηλαδή 96,7 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα όμως το ποσό αυτό αντιστοιχεί σήμερα σε 333,4 εκατ. ευρώ, αφού για να γίνει με ίσους όρους η σύγκριση συνυπολογίσαμε τον
μέσο ετήσιο πληθωρισμό κάθε έτους, από το 1990 μέχρι και το 2005.

Στις 4/2/2003 ο σημερινός πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής αναφερόμενος στο θέμα του Χωριού Τύπου από το βήμα της Βουλής και επιτιθέμενος τότε στο διαπλεκόμενο ΠΑΣΟΚ, είπε: «κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα υδατορέματα το Μάρτιο του 2002 με τροπολογία της τελευταίας ώρας της
υπουργού (σ.σ. Βάσω Παπανδρέου), δόθηκε δώρο μία υπεραξία της τάξεως των 145 δισεκατομμυρίων περίπου στον ανάδοχο του έργου του Ολυμπιακού Χωριού στο Μαρούσι. Το θυμόσαστε;
Όλοι εδώ το θυμόμαστε ... ».

Το πρόβλημα του πρωθυπουργού βέβαια είναι αν θυμάται σήμερα ο ίδιος τι έγινε το 2002. Σε κάθε περίπτωση όμως μας έβγαλε από τη δύσκολη θέση να τρέχουμε για ρεπορτάζ στους κτηματομεσίτες για να υπολογίσουμε την υπεραξία που έδωσε η Β. Παπανδρέου στον Λάτση, αλλάζοντας το συντελεστή δόμησης από το 1 στο 2 για το οικόπεδο όπου κτίστηκε το The
Mall.

Τι σημαίνει λοιπόν 145 δισ. δρχ. υπεραξία «δώρο»; Σημαίνει 425,2 εκατ. ευρώ. Σημαίνει επίσης ότι αν και σε αυτά συνυπολογίσουμε τον πληθωρισμό των τριών τελευταίων ετών τότε ολοστρόγγυλα πλέον το σκάνδαλο του The Mall είναι κατά 100 εκατ. ευρώ (34 δισ. δρχ.) μεγαλύτερης αξίας από αυτό του Κοσκωτά. Σκάνδαλο «ολυμπιακών διαστάσεων» δηλαδή, όπως άρμοζε στην περίσταση!


Προς τι όμως τόση σιωπή; Μα απλούστατα διότι οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ (Λαλιώτης, Β. Παπανδρέου και Βενιζέλος) το ξεκίνησαν και αυτοί της Νέας Δημοκρατίας επιχειρούν να το ολοκληρώσουν, κόβοντας ο ένας (Σιούφας) την κορδέλα στα εγκαίνια του The Mall και ψάχνοντας ο άλλος (Παναγιωτόπουλος) αντικαταστάτη του παραιτηθέντα κ. Οικονομόπουλου για τη θέση του προέδρου στον ΟΕΚ, που θα τον βγάλει από τη δύσκολη θέση υπογράφοντας -επιτέλους- την πώληση του οικοπέδου στην Lamda Development (σ.σ. μέχρι την ώρα πάντως που γράφονταν οι γραμμές ετούτες ο ΟΕΚ παρέμενε «ακέφαλος»).


Και μιας που αναφέραμε τους δύο υπουργούς της κυβέρνησης, δείτε τώρα κάτι «συμπτώσεις» που αναδεικνύουν ότι το The Mall αποτελεί -εκτός από σκάνδαλο- και τον κεντρικό άξονα για τις πολιτικές επιλογές των υπουργείων Ανάπτυξης και Απασχόλησης στο θέμα του ωραρίου των
καταστημάτων και στο θέμα του ωραρίου των τραπεζών, αντίστοιχα.


Ο Σιούφας, λίγες ημέρες μετά το κόψιμο της κορδέλας στα εγκαίνια του The Mall και με αφορμή το ωράριο των καταστημάτων κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων κάνει την πρόταση -για δημόσιο διάλογο- να
είναι ανοικτά τα μαγαζιά επτά Κυριακές το χρόνο. Τα σούπερ-μάρκετ (ΣΕΣΜΕ) λένε όχι, η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου λέει όχι και 19 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ -στα μέσα Ιανουαρίου- φέρνουν τις προτάσεις Σιούφα για συζήτηση στη Βουλή. Σε επιστολή τους μάλιστα προς τον πρόεδρο της
αρμόδιας Επιτροπής (Παραγωγής και Εμπορίου) της Βουλής αναφέρουν «ότι δημιουργούνται εύλογα εντυπώσεις ότι η κυβέρνηση ενδίδει και πάλι στις απαιτήσεις των πολύ μεγάλων, των ολίγων ισχυρών, αυτών που θέλουν μέσω
ωραρίου να εκτοπίσουν ουσιαστικά από την αγορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ... ». Ονόματα και διευθύνσεις πάντως δεν έδωσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για το ποιοι είναι οι μεγάλοι και οι ισχυροί.

Αυτό που έχει σημασία βέβαια είναι ότι -όλως τυχαίως- ο Σιούφας έκανε την πρόταση αυτή λίγους μόλις μήνες μετά την ψήφιση των νομοθετικών διατάξεων για το ωράριο των καταστημάτων στη Βουλή, που απέκλειαν τη λειτουργία τους τις Κυριακές. Εδώ που έχουμε φτάσει βέβαια δε θα μας
εξέπληττε εάν τα εμπορικά καταστήματα του The Mall λειτουργήσουν μελλοντικά και τις Κυριακές με άδεια της Νομαρχίας. «Γειτνιάζει» με το Ολυμπιακό Στάδιο, το οποίο εάν ανοίξει τις πόρτες του για τους τουρίστες, τότε η περιοχή της Νεραντζιώτισσας μπορεί και να «βαπτισθεί» τουριστική ...

Το θέμα της περαιτέρω διεύρυνσης του ωραρίου έχει υποστηρίξει πάντως στη χώρα μας το Pradera Fund (στο οποίο μετέχουν ευρωπαϊκά συνταξιοδοτικά ταμεία όπως των Ολλανδών νοσοκόμων και των Άγγλων ανθρακωρύχων) στο οποίο ανήκει το Village Park στην περιοχή του Ρέντη.
Θα εξυπηρετούσε τους επενδυτές, τόσο στο Ρέντη, όσο και στο The Mall (όπου υπάρχουν 15 αίθουσες της Village), να λειτουργούν τα εμπορικά καταστήματα και τις Κυριακές που ο κόσμος πάει σινεμά.
Παράλληλα όμως με το ωράριο των καταστημάτων και με αφορμή το υποκατάστημα της Eurobank (τράπεζα του ομίλου Λάτση) που βρίσκεται στο "The Mall", άνοιξε και ο «διάλογος» για το ωράριο λειτουργίας των τραπεζών.

Η τράπεζα λειτουργεί το εν λόγω υποκατάστημα μέχρι τις 9 το βράδυ τις καθημερινές και το Σάββατο από τις 10 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα. Για το λόγο αυτό -και για να παρακάμψουν υποτίθεται τις αντιδράσεις από την παραβίαση του ωραρίου- έβγαλαν μάλιστα και άδεια ανταλλακτηρίου συναλλάγματος! Ένα από τα τρία σωματεία των εργαζομένων
στην τράπεζα (αυτό που απαρτίζεται από υπαλλήλους της Τράπεζας Εργασίας οι οποίοι βρέθηκαν στην Eurobank μετά την εξαγορά του 1999) και συνδικαλιστές της ΟΤΟΕ δεν κάθισαν με σταυρωμένα χέρια.
Ειδοποίησαν την Επιθεώρηση Εργασίας η οποία μάλιστα επέβαλε πρόστιμο στην τράπεζα και κατέθεσαν και μηνύσεις.

Το σωματείο όμως που ελέγχεται από την εργοδοσία «συμφώνησε» τελικά για το νέο ωράριο. Ωστόσο, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Ν. Γκαργκάνας πέταξε το μπαλάκι για το θέμα στο υπουργείο Απασχόλησης, δηλαδή στον Παναγιωτόπουλο που εκτός από «διοικητή - υπογράφοντα
πωλητηρίου οικοπέδου» στον Ο.Ε.Κ., ψάχνει τώρα και νομική φόρμουλα για τη λειτουργία των ... «ανταλλακτηρίων» των ιδιωτικών τραπεζών.

Ενεργός Πολίτης των Μεσογείων Αττικής on 3/10/07, 5:33 μ.μ. είπε...

Η επόμενη επιστολή μας εστάλη στο e-mail του Αναπτυξιακού & Επιστημονικού Συνδέσμου Παλλήνης, την οποία και σας παραθέτουμε.

Αθήνα, 3/10/2007

ΠΡΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΚΥΡΙΟΙ,

Είμαι ριζικά αντίθετος στην περαιτέρω αστικοποίηση της Αττικής και ειδικά όταν πρόκειται για τέτοιου είδους χρήσεις που ανατρέπουν την οριακή περιβαλλοντική ισορροπία της περιοχής.

Θα είμαι στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω ενημέρωση ή βοήθεια.


Δρ. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΛΕΚΚΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ on 4/10/07, 9:37 π.μ. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ on 4/10/07, 9:38 π.μ. είπε...

O Σύλλογος Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Παλλήνης συμμετέχει στο δίκτυο συνεργασίας ενεργών πολιτών και οργανώσεων που δεσμεύονται και επικεντρώνονται στην επίτευξη του κοινού οράματος για βιώσιμη πόλη, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Ας καταθέσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι τις απόψεις τους:
 Τι πρέπει να γίνει; &
 Πως πρέπει να γίνει;
Το Συντονιστικό Όργανο να μεριμνήσει ώστε να παρουσιαστεί το κοινό όραμα σε εκείνους που μπορούν να δημιουργήσουν συνασπισμούς, που αντιλαμβάνονται και πιστεύουν σε αυτό το όραμα και δεσμεύονται να προσπαθήσουν για την επίτευξη των στόχων.

Προέχει:
 Ο προσδιορισμός των τρόπων με τους οποίους οι πιθανότητες υλοποίησης των σχεδίων για στρεβλή ανάπτυξη μπορούν να ελαχιστοποιηθούν.
 Η συνεργασία με Ινστιτούτα & Φορείς (π.χ. Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητος) που διαθέτουν επιστημονική γνώση, παρέχουν υπεύθυνη τεχνική βοήθεια και καθοδήγηση και οι εκθέσεις τους μπορούν να επηρεάσουν την χάραξη δημοσίας πολιτικής όσο και την λήψη ιδιωτικών αποφάσεων.
 Η ανάπτυξη ενός ρεαλιστικού πλάνου που θα περιλαμβάνει και θα ελέγχει τις ενέργειες αντιμετώπισης της κατάστασης, όσο άμεσα γίνεται.
 Η οργάνωση μηχανισμού συλλογής των στοιχείων και των απόψεων των πολιτών και ο οποίος μηχανισμός θα επωμισθεί το βάρος της επικοινωνίας με τα ΜΜΕ .
 Η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος Δημόσιων Σχέσεων ή Σχεδίου Δράσης, που θα περιλαμβάνει:
 Όλα τα επιχειρήματα της μη αποδοχής του Εμπορικού Κέντρου
 Τους ανθρώπους/φορείς που υποστηρίζουν την κίνηση.
 Τα μηνύματα/συνθήματα και τους τρόπους επικοινωνίας.
 Ομάδες δράσης ανά περιοχή.
 Η πρόβλεψη δυνατότητας επικοινωνίας με τους ενεργούς πολίτες και τα στελέχη που συμμετέχουν στις ομάδες και όχι μόνο [τηλέφωνα, διευθύνσεις, e-mail κλπ]
 Η καταγραφή όλων των πιθανών πηγών πληροφοριών [αρχεία, συνεργαζόμενοι φορείς, πηγές, κλπ].
 Η δημιουργία οργανωμένου συστήματος που θα τροφοδοτεί με πληροφορίες την εκτελεστική γραμματεία.

Χρειάζονται οι ουσιαστικές απόψεις όλων για το κοινό όραμα, η κατάθεση επιστημονικής γνώσης και η ανάπτυξη σχεδίων δράσης.

Unknown on 5/10/07, 11:44 π.μ. είπε...

Η κινδυνολογία και η καταστροφολογία δίνει και παίρνει για μια ακόμα φορά σε αυτή την χώρα. Αντί να προτείνετε βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ανάπτυξη που πρόκειται να γίνει για μία ακόμα φορά αναλώνεστε σε μηδενισμούς και οικολογικούς οίστρους. Ποιά είναι η περιβαλλοντική και οικολογική υποβάθμιση της περιοχής? Μήπως είναι ότι θα δημιουργηθεί ένας πολιτιστικός πόλος έλξης οικογενειών, νέων και μεγαλυτέρων όπου θα χαίρονται να ξοδεύουν τα απογεύματά τους και τα σαββατοκύριακά τους σαββατοκύριακά τους σε ένα χώρο που και πράσινο θα έχει (εάν το θέλουμε), και θα αναδεικνύει την ιστορία της τοπικής κοινότητας και κτιρίων, και πολιτιστικός πόλος έλξης και ναψυχής θα έιναι.
Το γεγονός ότι τα διάφορα ΙΚΕΑ και MALL πλημμυρίζουν από κόσμο καθημερινά (από εσάς τους ίδιους) μήπως σημαίνει ότι καλύπτουν μία ανάγκη του ανθρώπου που ζεί στην πόλη? Πόσο μάλλον που η συγκεκριμένη ανάπτυξη (απ'όσο γνωρίζω από την ΣΜΠΕ) δεν θα είναι ένα απλό κουτί με εμπορικό κέντρο και εστίαση αλλά ένας πολυχώρος για κάθε γούστο και ενδιαφέρον Μήπως λοιπόν οφείλουμε την ενεργή δράση μας να την διοχετέυουμε δημιουργικά (και όχι μηδενιστικά) προτείνοντας λύσεις βελτιστοποίησης της προτεινόμενης ανάπτυξης διοτι θα βγούμε διπλά κερδισμένοι? Στο χέρι μας είναι να διασφαλιστεί μια ήπια μορφή ανάπτυξης με πολύ πράσινο και σεβασμό στο περιβάλλον. Αυτό είναι που πρέπει να προτείνουμε αφού δούμε την πολεοδομική μελέτη της εταιρείας στην επόμενη φάση.

Σχόλιο. (Μου θυμίζει τον μπαμπά μου που όταν ήρθαν τα κινητά στην Ελλάδα θυμάμαι μου έλεγε ¨"δεν τα θέλω καθόλου αυτά τα κατασκευάσματα" και σήμερα είναι καλυτερος πελάτης της κινητής τηλεφωνίας!

Ενεργός Πολίτης των Μεσογείων Αττικής on 5/10/07, 4:36 μ.μ. είπε...

Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές, ωστόσο, επειδή είναι το πρώτο ανώνυμο σχόλιο, θα παρακαλούσαμε τους επισκέπτες του Blog που δεν θέλουν να αναγράφονται τα στοιχεία τους, να αφήνουν το e-mail τους στο medicitizen@blogspot.com. Ο προηγούμενος επισκέπτης κ. Δ.Μ. μας έστειλε τον σχολιασμό του στο e-mail του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ, και μας παρακάλεσε για την ανωνυμία του, όπως και έγινε. Ανώνυμα Σχόλια δεν έχουν θέση σ΄αυτό το Blog και θα διαγράφονται από τους υπεύθυνους διατήρησής του .

Ενεργός Πολίτης των Μεσογείων Αττικής on 5/10/07, 6:32 μ.μ. είπε...

ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Το E-Mail επικοινωνίας του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΟΓΕΙΩΝ είναι :

medicitizen@gmail.com

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ on 8/10/07, 10:10 π.μ. είπε...

ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΩΝΥΜΟ ΣΧΟΛΙΟ

Ωραίο και τούτο! Η κοινωνική ενεργοποίηση, η προσωπική υπευθυνότητα και η πίεση προς την εξουσία για να υπάρξει επιτέλους η απαραίτητη πολιτική βούληση για τη βελτίωση της καθημερινής μας ζωής να χλευάζεται και να χαρακτηρίζεται ως κινδυνολογία και καταστροφολογία !!!

Κίνδυνο αποτελεί η αδυναμία σας να διακρίνετε περιβαλλοντική και οικολογική υποβάθμιση στη περιοχή, η οποία αδυναμία προδίδει ελαστικότατα όρια ανοχής. Καταστροφολογία κε Ανώνυμε αποτελεί το γεγονός ότι χωρίς να γνωρίζετε ή να αναγνωρίζετε τις εδώ και μια τουλάχιστον 10ετία δράσεις της Ένωσης Γονέων, των Εξωραϊστικών Συλλόγων, των Συλλόγων Γονέων της περιοχής, καταφέρεστε κατά όλων αυτών των επώνυμων, ανιδιοτελών και υπεύθυνων συμπολιτών μας.
Να τονίσω στο σημείο αυτό ότι η ανιδιοτελής κίνηση των Ενεργών Πολιτών δεν έχει καμία απολύτως σχέση με πολιτικά κόμματα, ιεραρχικές οργανώσεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις, εκκλησιαστικές, δημοτικές ή άλλες παρόμοιες «Αρχές». Είναι ανοιχτή σε όλους (το αντιληφθήκατε άλλωστε με τη φιλοξενία που σας προσφέρθηκε, παρότι ανώνυμος), αλλά θα πρέπει ο καθένας να αφήνει έξω την όποια κομματική, πολιτική ή άλλη ιδιότητα.

Ποιος Πολίτης –συνετός και υποστηρικτής του δημοσίου συμφέροντος- θα ανεχθεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση με τη στέρηση βασικών υποδομών και πράσινου/φύσης που είναι τόσο κρίσιμα για την ποιότητα ζωής των πολιτών και δεν θα αντιδράσει όταν αντί των σημαντικών για το κοινωνικό σύνολο προτεραιοτήτων, δίνεται προτεραιότητα σε δραστηριότητες κερδοσκοπικού χαρακτήρα και μάλιστα υπερτοπικές, όπως αυτόν τον «πολιτιστικό» (όπως τον λέτε) πόλο έλξης των κατοίκων της Αττικής για να κάνουν τις αγορές τους, να τρώνε, να διασκεδάζουν, να ψυχαγωγούνται κλπ…. Η πόλη οφείλει να δημιουργήσει μία άλλη σχέση με τον πολιτισμό. Να αναδείξει μέσα από αυτόν τις καταχωνιασμένες μνήμες της (η περιοχή μας κατοικείται από τα μέσα της 6ης χιλιετίας π.Χ.) που αποτελούν την ταυτότητά της και να δρομολογήσει πολιτιστικά γεγονότα που θα υποστηρίζουν την επίλυση των προβλημάτων της πόλης.

Ενεργός Πολίτης των Μεσογείων Αττικής on 26/10/07, 7:12 μ.μ. είπε...

Το παρακάτω σχόλιο μας εστάλη στο e-mail του blog, και με τη σύμφωνη γνώμη του συντάξαντα σας το παραθέτουμε.

Πιστεύω και γώ πως η δημιουργία ενος ΠΟΑΠΔ στην περιοχή του Κτήματος Καμπά, όχι μόνον θα υποβαθμίσει αλλά θα είναι καταστροφική κλιματολογικά(και όχι μόνον) για την περιοχή μας.

Το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν πάνω από 4000 θέσεις εργασίας είναι νομίζω για αφελείς, αφού θα προκύψουν περισσότεροι άνεργοι από το κλείσιμο πληθώρας καταστημάτων της περιοχής μας που ακόμα κι αν δεσμευθεί η Εταιρεία να τους προσλάβει στις νέες θέσεις, θα καταντήσουν "απο Δήμαρχοι, κλητήρες".

Το μοναδικό όφελος που θα προκύψει από ένα τέτοιο εγχείρημα, είναι αυτό των σημερινών ιδιοκτητών του χώρου και αυτό των αυριανών ιδιοκτητών των πολυκαταστημάτων.

Προτείνω μια έντονη διαμαρτυρία προς τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Παλλήνης και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής και τους Βουλευτές της περιοχής μας, που υποτίθεται ότι τους εκλέγουμε για να μας προστατεύουν και να τους καταστήσουμε υπεύθυνους με τον πιο σκληρό τρόπο για οτιδήποτε άλλο γίνει στην περιοχή αυτή πλην της δημιουργίας πρασίνου.

Συμφωνώ εκ των προτέρων για μελλοντικές σας ενέργειες ενάντια σ΄αυτή τη συμφορά!

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας.

Δημήτρης Μαρούλης
Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστημίου Αθηνών

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers