18 Δεκεμβρίου 2009

Μετανάστευση και Βία κατά των γυναικών στην Ευρώπη

Από το πολιτικό γραφείο του βουλευτή Αττικής κ. Β. Οικονόμου μας ήρθε μια σημαντική ανακοίνωση για την Διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Κοινοβούλιο από τις 10 έως 12 Δεκεμβρίου με θέμα «Μετανάστευση και Βία κατά των γυναικών στην Ευρώπη»



Αθήνα, 15-12-2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Βουλευτής Αττικής του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Βασίλης Οικονόμου, εκπροσώπησε την χώρα μας και το Ελληνικό Κοινοβούλιο στην Διάσκεψη με θέμα «Μετανάστευση και Βία κατά των γυναικών στην Ευρώπη» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU) και της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (PACE) στο Γαλλικό Κοινοβούλιο στο Παρίσι στις 10 έως 12 Δεκεμβρίου.

Στην διάσκεψη συζητήθηκαν μεταξύ άλλων οι παράγοντες που επηρεάζουν και αυξάνουν την βία ενάντια των γυναικών όπως είναι η απομόνωση πληθυσμιακών ομάδων, η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι οι γυναίκες είναι το ασθενές φύλο, η συμπεριφορά των εργοδοτών, οι διακρίσεις που γίνονται σε όλη την Ευρώπη λόγω της καταγωγής και της προέλευσης των μεταναστών. Διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες και δη οι μετανάστριες συναντούν πολλά εμπόδια όταν προστρέχουν στην βοήθεια της πολιτείας ή της δικαιοσύνης. Επίσης συζητήθηκε το φαινόμενο του human trafficking, το οποίο συναντάται σε όλη την Ευρώπη και πολλές μετανάστριες, ακόμα και ανήλικα κορίτσια πέφτουν θύματα των κυκλωμάτων πορνείας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην περίπτωση της Κωνσταντίνας Κούνεβα, η οποία δέχτηκε την δολοφονική επίθεση στην χώρα μας λόγω της συνδικαλιστικής δράσης που ανέπτυξε υπερασπιζόμενη τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Ο Βασίλης Οικονόμου στις κατ΄ ιδίαν συζητήσεις τόνισε ότι στην χώρα μας έχουμε ξεκινήσει να ενισχύσουμε το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, να κάνουμε σαφές προς όλους ότι η εργατική νομοθεσία πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα και να τιμωρήσουμε αυστηρά τους παραβάτες.

Ήδη η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επεξεργάζεται νόμους που θα βάλουν φραγμούς στην εκμετάλλευση των εργαζομένων μέσω του καθεστώτος της ενοικίασης εργαζομένων και θα προσπαθήσουν να βάλουν τέλος στο καθεστώς της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας.

Επιπρόσθετα η κυβέρνηση έχει πάρει άμεσα και δραστικά μέτρα όπως για παράδειγμα, η επικήρυξη των δραστών της δολοφονικής επίθεσης εναντίον της κυρίας Κούνεβα με ένα εκατομμύριο ευρώ και η εντατικοποίηση των ερευνών ώστε να εντοπιστούν οι δράστες και οι ηθικοί αυτουργοί αυτής της αποτρόπαιας πράξης να οδηγηθούν στην δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.

Τα συμπεράσματα της Διάσκεψης μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι θα πρέπει να ενταχθεί και η σεξουαλική βία που ασκείται α) σε περιόδους πολέμου, β) μέσα στην οικογένεια και γ) δια της επιβαλλόμενης παντρειάς, σε ένα «status» ασύλου και να βρεθούν οι απαραίτητες δικλείδες προκειμένου αυτό να χορηγείται στις γυναίκες που το ζητούν.

Επίσης οι εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων συμφώνησαν να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου να υπάρξει εξίσωση ανδρών και γυναικών ως προς τα θέματα ασύλου, να γίνουν κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση του human trafficking που στα πλαίσια του οργανωμένου εγκλήματος ωθεί γυναίκες και μικρά κορίτσια στην πορνεία, να γίνει δηλαδή προσπάθεια με διεθνή αλλά και εθνικά μέσα υπό την επίβλεψη των εθνικών κοινοβουλίων με την συνδρομή και τον συντονισμό της δράσης από το Συμβούλιο της Ευρώπης για να αντιμετωπιστούν τα δίκτυα της πορνείας και της εκμετάλλευσης των ανθρώπων.

Ταυτόχρονα διαπιστώθηκε η ανάγκη να επανεξεταστούν τα νομικά πλαίσια που αφορούν τις εργάτριες μετανάστριες καθώς είναι υποχρέωση των κρατών απέναντί τους και οφείλει το κάθε κράτος δια του κοινοβουλίου του να εξετάσει και να υιοθετήσει τρόπους για την καλύτερη προστασία των κυρίων δικαιωμάτων αυτής της κατηγορίας μεταναστών που συχνά πέφτουν θύματα της βίας.

Το παράδειγμα της Κούνεβα πρέπει να αφυπνίσει όλη την Ευρώπη καθώς τέτοια φαινόμενα υπάρχουν παντού και πρέπει να αντιμετωπιστούν συνολικά. Τέλος η Διάσκεψη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες θύματα της βίας πρέπει να στηρίζονται ενεργά και να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή επανένταξή τους στην κοινωνία με την παροχή συγκεκριμένης βοήθειας, όπως είναι η ενίσχυση των ικανοτήτων τους, τα υποστηρικτικά κέντρα και η ψυχολογική υποστήριξη.

Η στήριξη της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησής τους είναι απαραίτητη προκειμένου αυτές να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο και να μην ανεχτούν να πέσουν και πάλι θύματα της βίας.

Στα Σπάτα συνάντηση ενημέρωσης στους κατοίκους και φορείς της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων για τον "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 2"

Ενδιαφέρουσα πρόσκληση και συνάντηση ενημέρωσης στους κατοίκους και φορείς της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων για τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση - Καποδίστριας 2 από τους πρώην αντιδημάρχους Σπάτων Χρ. Μάρκου, Αθ. Μαργέτη και Ν. Παπαχρήστου.

Εισήγηση του Χρ. Μάρκου για τις αλλαγές στην επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση «Καποδίστριας 2»

Ο διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων και οι προβληματισμοί που ακούστηκαν, σίγουρα αποτελούν ένα πολύ καλό πρωτογενές υλικό που θα είναι χρήσιμο σε όλους μας για τις ανάλογες συζητήσεις που θα ακολουθήσουν και σε άλλους Δήμους.

Ακολουθούν αποσπάσματα από δημοσιεύσεις που αναλύουν τι ακριβώς οριοθετεί η νέα διοικητική ματαρρύθμιση και γιατί είναι απολύτως αναγκαία.

Ο χάρτης της Ελλάδας αλλάζει. Οι 52 νομοί περιορίζονται σε 16 περιφέρειες, και οι 1.033 δήμοι συγχωνεύονται σε 350.


Η επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση «Καποδίστριας 2» στοχεύει στη δημιουργία μικρών ευέλικτων σχημάτων με αυξημένη λειτουργική και οικονομική αυτοδυναμία. Ποιες οι νέες περιφέρειες και δήμοι;

Πριν από 10 χρόνια, το 1998, εφαρμόστηκε το πρώτο σχέδιο «Καποδίστριας» και οι 6.000 Δήμοι και κοινότητες της χώρας έφτασαν τους 1.033. Σήμερα, το εγχείρημα, παρά την ανεπάρκεια κονδυλίων και υποστηρικτικών μηχανισμών, κρίνεται θετικό και επεκτείνεται.

Τα όρια των νέων 300-350 δήμων που θα προκύψουν θα είναι ταυτισμένα με μονοεδρικές εκλογικές περιφέρειες. Οι νομαρχίες δεν θα υφίστανται με τη σημερινή τους μορφή, νέοι ρόλοι θα ανακύψουν, ενώ θα μεταφερθούν πόροι και αρμοδιότητες.
Μεγάλη σημασία θα παίξουν βέβαια τα κριτήρια με τα οποία θα γίνουν οι συνενώσεις νομών.
Η γεωγραφία, η σύνθεση του πληθυσμού, ο βαθμός ανάπτυξης, η κοινωνική συνοχή, όλα είναι σημαντικά. Δείτε τον νέο χάρτη με την Ελλάδα των 16 περιφερειών.

Η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες, το βορειοανατολικό Αιγαίο, τα Επτάνησα, η Θεσσαλία και η Ήπειρος γίνονται περιφέρειες.

Η Πελοπόννησος σπάει σε Μεσσηνία-Αρκαδία-Λακωνία-Αργολίδα-Κορινθία, ενώ Αχαΐα-Ηλεία ενώνονται με Αιτωλοακαρνανία-Φωκίδα.

Η Αττική είναι περιφέρεια από μόνη της και η υπόλοιπη Στερεά Ελλάδα ενώνεται με την Εύβοια δημιουργώντας μια ακόμη περιφέρεια.

Η Θράκη σπάει σε Εβρο-Ροδόπη και Ξάνθη-Καβάλα μαζί με Δράμα-Σέρρες,
και η υπόλοιπη Μακεδονία σπάει σε τρεις μεγάλες περιφέρειες με πρωτεύουσες την Θεσσαλονίκη, την Βέροια και την Κοζάνη.

Η Αυτοδιοίκηση εμφανίζεται διχασμένη για το πότε μπορούν να γίνουν επιτυχώς όλα αυτά, καθώς κάποιοι εκτιμούν ότι δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για προεργασία του εγχειρήματος-δεδομένου και του ότι ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, βρήκε παντελώς απροετοίμαστες υπηρεσίες. Αρκετοί, βέβαια, είναι εκείνοι που θέλουν ρήξεις και τομές άμεσα.

Στην περίπτωση που ο «Καποδρίστριας 2» ολοκληρωθεί πριν το Σεπτέμβριο οι ρυθμοί στο υπουργείο Εσωτερικών πρέπει να είναι ταχύτατοι, δεδομένου και του ότι οι υποψηφιότητες των επίδοξων τοπικών αρχόντων θα αρχίσουν να κατατίθενται αμέσως μετά τα Χριστούγεννα και είναι εύλογο ότι θα πρέπει να γνωρίζουν ποιού δήμου επιθυμούν να ηγηθούν.

Σε δύο φάσεις θα προχωρήσει ο Καποδίστριας 2

Σε δύο φάσεις σκοπεύει να πραγματοποιήσει η κυβέρνηση τη διαβούλευση για τη διοικητική μεταρρύθμιση του κράτους και τον Καποδίστρια 2.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, στην πρώτη φάση θα προταχθεί το θεσμικό μέρος των αλλαγών που αφορούν τη διοικητική δομή της χώρας και τη θεσμοθέτηση της αιρετής περιφερειακής αυτοδιοίκησης, ενώ στη δεύτερη φάση θα αποφασιστούν οι συνενώσεις και τα όρια των νέων δήμων.

Ήδη η επιστημονική επιτροπή που έχει ορίσει ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Γ. Ραγκούσης, για τη νέα «αρχιτεκτονική» του κράτους και της αυτοδιοίκησης, έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών της και αναμένεται σύντομα να παραδώσει την τελική της πρότασή στον υπουργό.

Αν και η πρόταση της επιστημονικής επιτροπής για τα νέα όρια των δήμων στηρίζεται στη μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την οποία έχουν συμφωνήσει αρκετές τοπικές ενώσεις δήμων και κοινοτήτων, έχουν καταγραφεί αρκετές αντιδράσεις δημάρχων που υποστηρίζονται από τη ΝΔ ή ακόμα και τοπικών παραγόντων όλων των «αποχρώσεων» ανά την Ελλάδα.

Στην Ανατολική Αττική εκτός από την πρόταση για 17 δήμους, υπάρχουν άλλα δύο σενάρια με δημιουργία 20 δήμων. Και στα δύο εναλλακτικά σενάρια από ένα δήμο θα αποτελούν:

● Αυλώνας, Ωρωπός, Νέα Παλάτια, Σκάλα Ωρωπού, Συκάμινο ● Κάλαμος, Μαρκόπουλο Ωρωπού ● Αφίδνες, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Πολυδένδρι ● Βαρνάβας, Γραμματικό ● Άγιος Στέφανος, Άνοιξη, Διόνυσος, Δροσιά, Κρυονέρι, Ροδόπολη, Σταμάτα ● Καλύβια, Ανάβυσσος, Παλαιά Φώκαια, Σαρωνίδα ● Κερατέα, Κουβαράς ● Λαυρεωτική, Άγιος Κωνσταντίνος.

Παράλληλα, στο πρώτο σενάριο παραμένουν αυτόνομοι οι Δήμοι Θρακομακεδόνων, Αχαρνών, Μαραθώνα, Νέας Μάκρης, Κορωπίου, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Βούλας, Βάρης και Βουλιαγμένης ενώ συνενώνονται επίσης σε ενιαίους δήμους: ● Αρτέμιδα, Ραφήνα, Πικέρμι ● Παιανία, Σπάτα ● Γέρακας, Γλυκά Νερά, Παλλήνη, Ανθούσα.

Στο δεύτερο σενάριο διατηρούνται Θρακομακεδόνες, Αχαρνές, Μαραθώνας, Κορωπί, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Βούλας Βάρης, Βουλιαγμένη.

Συνενώνονται: ● Νέα Μάκρη, Ραφήνα ● Αρτέμιδα, Σπάτα, Πικέρμι ● Γλυκά Νερά, Παιανία ● Γέρακας, Παλλήνη, Ανθούσα.

Για τη Νομαρχία Πειραιά προτείνεται μόνον η συνένωση των Δήμων Αμπελακίων και Σαλαμίνας.
Στόχος η μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων στην Περιφέρεια

Το πρώτο και καθοριστικό βήμα για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση που οδηγεί σε έναν νέο και πρωταγωνιστικό ρόλο την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι κατά τους ειδικούς η μείωση του αριθμού των δήμων. Ο Καποδίστριας 2, δηλαδή, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή του οποίου έχει δεσμευτεί ότι θα προωθήσει ο νέος υπουργός Εσωτερικών. Και βάση για τη σύνταξη του νόμου;
Οι μελέτες της ΚΕΔΚΕ και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ), με τη «σφραγίδα» του πανεπιστημιακού και διακεκριμένου συνταγματολόγου Δημήτρη Τσάτσου. ΚΕΔΚΕ και ΙΤΑ έχουν επίσης ολοκληρωμένες μελέτες για την αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και τα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
«Λιγότεροι και ισχυροί δήμοι» είναι το «σύνθημα» το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες παραπέμπει στη δημιουργία 394 δήμων -αριθμός όμως που μπορεί να αλλάξει αφού δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες αποφάσεις.
Η χωροθέτηση θα γίνει με βάση αντικειμενικά κριτήρια: γεωγραφικά, δημογραφικά, αναπτυξιακά.
Η μείωση του αριθμού των δήμων και συνεπώς η συγκρότησή τους σε πληθυσμιακά και χωρικά μεγαλύτερες γεωγραφικές μονάδες εκτιμάται ότι θα διευκολύνει την ανάπτυξη ενός ισχυρότερου διοικητικού συστήματος, «που δεν θα απομακρύνει τη διοίκηση από τον πολίτη», αλλά αντίθετα θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εκτεταμένη μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων από το κέντρο στην περιφέρεια.
Αιρετοί. Μεγάλη τομή θεωρείται η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με αιρετό περιφερειάρχη και αιρετό περιφερειακό συμβούλιο και με ενσωματωμένες ως διαμερίσματα τις σημερινές νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι 54 νομαρχίες θα «συμπτυχθούν» σε 16 ή 17 περιφέρειες, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και 5-6 κρατικές περιφέρειες.
Έτσι στην αιρετή περιφέρεια θα μεταφερθούν σταδιακά όλες εκείνες οι αρμοδιότητες που ασκούνται σήμερα από την κρατική περιφέρεια, εκτός από εκείνες που έχουν αμιγώς κρατικό χαρακτήρα.
Η συγκρότηση δευτεροβάθμιων μητροπολιτικών ΟΤΑ στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη είναι ακόμη ως προς τον σχεδιασμό σε νηπιακή ηλικία -αν και προτείνεται από ειδικούς και ανθρώπους της αυτοδιοίκησης προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματική διαχείριση των ενιαίων βασικών λειτουργιών των μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

Πρέπει, παράλληλα, να εξεταστούν οι προϋποθέσεις συνενώσεων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με βάση το καθεστώς που τους διέπει σήμερα. Το βασικό, όμως, είναι να ξεκαθαριστεί το τοπίο με βάση τα οικονομικά, πολιτιστικά, κοινωνικά, πολιτικά κριτήρια ώστε οι διοικητικές περιφέρειες και οι δήμοι που θα προκύψουν να είναι βιώσιμοι. Η δεύτερη προϋπόθεση αναφέρεται στο διαχρονικό δίπτυχο της διοικητικής αυτοτέλειας και της οικονομικής αυτοδυναμίας των διοικητικών αυτών δομών.
Γιατί μόνο έτσι μπορούν να διαμορφωθούν οι άξονες της ανάπτυξης του τόπου μας με μακροχρόνιο σχεδιασμό και σε αμφίδρομη επικοινωνία με την κοινωνία και τους κοινωνικούς εταίρους.
Οι πολίτες κάθε περιοχής προσβλέπουν σε ένα πιο λειτουργικό πλαίσιο για την αυτοδιοίκηση, η οποία παρά τις στρεβλώσεις της παραμένει ο πιο κοντινός σε αυτούς θεσμός και για αυτό και μόνο το λόγο δεν πρέπει να διαψεύσουμε την εμπιστοσύνη που δείχνουν σε αυτόν και την ελπίδα ότι μπορεί γίνει καλύτερος για τους ίδιους».

ΣΧΕΔΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Σήμερα οι Δήμοι της Ελλάδας είναι 1033. Ο αριθμός αυτός είναι σίγουρα πολύ μεγάλος, δεδομένου του μεγέθους της χώρας μας. Μετά την έκβαση του «Καποδίστρια 2» οι Δήμοι θα μειωθούν στους περίπου 400, οι περιφέρειες να γίνουν 6 και οι νομαρχίες από 52 που είναι σήμερα, να γίνουν 16. Οι δήμοι θα οργανωθούν έτσι ώστε να έχουν ο καθένας τους πάνω από 30.000 εγγεγραμμένους δημότες.
Ο μικρότερος αριθμός των νέων διοικητικών δομών θα κάνει αυτές τις δομές πολύ πιο ευέλικτες και θα τις φέρει πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ένας από τους στόχους είναι να αυξηθούν τα μεγέθη των περιφερειών σε οικονομικό και ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να είναι έτοιμες να δεχτούν το 4ο Κοινοτικό πλαίσιο Στήριξης, το οποίο δίνει ιδιαίτερη σημασία στις περιφέρειες.

Πρέπει βέβαια να τονίσουμε ότι, από όλες τις σχετικές πληροφορίες, φαίνεται πως στο νέο μοντέλο οργάνωσης θα γίνει και ιδιαίτερη προσπάθεια οι νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν να είναι ποιοτικές και εξελίξιμες και να εξαλειφθούν από αυτές πολλά από τα προβλήματα που είχαν στο παρελθόν.

Ο νέος «Καποδίστριας» θα έχει δύο στάδια. Στο πρώτο θα γίνουν οι ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων που είναι εύκολο να ενωθούν λόγω τοπικών και οικονομικών «συγγενειών». Αφού θα ολοκληρωθούν αυτές οι συνεννώσεις, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στο δεύτερο στάδιο, που θα είναι οι υποχρεωτικές συνεννώσεις.
Οι σημερινές νομαρχίες και οι δημαρχίες δεν θα κλείσουν, ούτε θα μειωθεί το προσωπικό τους, αλλά θα μετατραπούν σε «υποκαταστήματα» των νέων και μεγαλύτερων διοικητικών κέντρων. Ο πολίτης δεν θα πρέπει να προβληματιστεί καθόλου, αντίθετα, θα εξυπηρετείται πιο εύκολα.

Η σημαντικότερη αλλαγή του «Καποδίστρια 2» σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι ότι αυτή τη φορά θα μειωθούν και οι δήμοι και κοινότητες της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τους οποίους δεν …τόλμησε να πειράξει ο προηγούμενος Καποδίστριας.
Βέβαια, σε αυτά τα τεράστια κτηριακά συγκροτήματα δεν μπορεί να γίνει μεγάλη μείωση διοικητικών περιοχών Οι 100 δήμοι της Αττικής και οι 21 κοινότητές τους θα μειωθούν σε 90 περίπου και ότι οι μεγάλες συνενώσεις θα γίνουν στις κοινότητες της Βορειοανατολικής Αττικής.

Πιο πιθανό είναι ότι η περιοχή της Λαυρεωτικής να γίνει ένας δήμος με έδρα το Λαύριο, οι κοινότητες της Βόρειας Αττικής ένας δήμος με έδρα τον Αυλώνα και στην Ανατολική Αττική οι κοινότητες ένας δήμος με έδρα το Μαραθώνα.

Ας ελπίσουμε ότι ο «Καποδίστριας 2», θα διορθώσει μερικά από τα προβλήματα που ταλανίζουν αρκετούς τόπους της ελληνικής επικράτειας, μερικά από τα οποία οφείλονται στο γεγονός ότι ο πρώτος «Καποδίστριας», λόγω ίσως και των πολλών αντιδράσεων, δεν ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες οικονομικές και υποστηρικτικές δομές που θα έπρεπε να γίνουν, και έτσι σήμερα πολλοί Δήμοι και Νομαρχίες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Ίσως, με τη νέα οργάνωση, αυτοί οι Δήμοι θα ανασάνουν.

Οι περισσότεροι πολιτικοί αναλυτές συμφωνούν ότι η Ελλάδα είναι πλέον έτοιμη να ανταπεξέλθει στο νέο μοντέλο αυτοδιοίκησης. Αναμένεται φυσικά να υπάρξουν αντιρρήσεις, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που θα θεωρήσουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους. Κάθε αλλαγή συναντά πάντοτε αντιδράσεις και αυτό είναι κάτι λογικό και αναμενόμενο. Ας ελπίσουμε όμως ότι οι αντιδράσεις που θα δημιουργηθούν δεν θα οφείλονται μόνο σε μικροπολιτικά ή τοπικιστικά ή προσωπικά κίνητρα, αλλά θα έχουν σκοπό κυρίως να βοηθήσουν στην καλύτερη οργάνωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers