24 Οκτωβρίου 2007

23.10.2007. Κοινή συνεδρίαση για θέμα Καμπά. Τοποθέτηση του Αντινομάρχη κ. Δαμάσκου. Απαντητική επιστολή της εταιρείας " ΚΑΝΤΖΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ Α.Ε."

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓOΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

&

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗ

Πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση των Δ. Σ. τους την Τρίτη 23-10-2007 και ώρα 20.00 (08.00 μ.μ.) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Ν.Α.Α.Α. με θέμα:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΝΤΖΑ

Στη συνεδρίαση είχαν προσκληθεί και τοποθετήθηκαν για το θέμα Βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής, ο Αντινομάρχης, οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής, Δημοτικοί Σύμβουλοι Παλλήνης, Κοινοτικοί Σύμβουλοι Ανθούσας, Εκπρόσωποι Συλλόγων της περιοχής μας και Μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Υποβάθμιση του Περιβάλλοντος.

Η δυναμική η οποία έχει δημιουργηθεί από τους Συλλόγους και τους Φορείς της περιοχής τον τελευταίο καιρό εναντίον της καθολικής αυτής παρέμβασης στο περιβάλλον, μεταφράστηκε σαν πρώτο χαμόγελο αισιοδοξίας από τις καθαρές θέσεις της πλειοψηφίας των παρευρισκομένων εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης. Όλοι οι παρευρισκόμενοι τοποθετήθηκαν με επιχειρήματα και το επίπεδο της συνάντησης ήταν πολύ υψηλό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση του Αντινομάρχη κ. Δαμάσκου.


Ακολουθεί η απομαγνητοφωνημένη τοποθέτηση του Αντινομάρχη Αν. Αττικής κ. Δαμάσκου.
Θα προσπαθήσουμε τις επόμενες ημέρες, εφόσον υπάρξουν βοήθειες, να ανεβάσουμε και τις υπόλοιπες τοποθετήσεις από αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση. Blog σημαίνει πάνω απ΄ όλα εθελοντισμός. Σας περιμένουμε με το CD της συνάντησης.


Αντινομάρχης κ. Δαμάσκος

Το ότι πρόκειται για ένα μεγάλο θέμα είναι ξεκάθαρο. Το ότι το ζήτημα είναι κρίσιμο, νομίζω ότι είναι σε όλους πασιφανές. Σήμερα, ήρθα για να διατυπώσω κάποιες σκέψεις και κυρίως για να σας ακούσω. Τη Δευτέρα ξεκίνησε η Νομαρχιακή Επιτροπή να διερευνά το θέμα. Στη Νομαρχιακή Επιτροπή συμμετέχουν οι περισσότερες παρατάξεις από την αντιπολίτευση ενώ τις επόμενες ημέρες θα διαμορφώσει μια άποψη την οποία θα κοινοποιήσει στο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Το νομαρχιακό Συμβούλιο έχει στις 29 Οκτωβρίου την πρώτη του συνεδρίαση για το συγκεκριμένο θέμα, γι’ αυτό καλείστε κι εσείς να παρευρίσκεστε για να αποτυπώσετε και τα συμπεράσματα της εν όψει συνεδρίασης.

Θα ακολουθήσει η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης στις 31 Οκτωβρίου και στη συνέχεια, από τις επόμενες συνεδριάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου θα εκδοθεί η τελική απόφαση.

Και μόνο από την έκταση που παίρνει το θέμα νομίζω ότι αντιμετωπίζεται με την πρέπουσα σοβαρότητα. Εγώ θα βάλω το θέμα με δύο διαφορετικούς τρόπους . Κατ αρχήν πρέπει να δούμε τι γίνεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Πρόκειται για μια ιδιωτική έκταση η οποία είναι ενταγμένη στη ΖΟΕ Μεσογείων με χαρακτηρισμό Κ-1. Έχει χρήση για βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες προηγμένης τεχνολογίας , όπως, γραφεία, επαγγελματικές εγκαταστάσεις χαμηλής όχλησης, εγκαταστάσεις εμπορικών εκθέσεων. Έχει δηλαδή μια χρήση ιδιαίτερα βεβαρημένη. Αυτό εκτιμώ ότι είναι ήδη γνωστό στους περισσότερους. Οι όροι δόμησης που ισχύουν αυτή τη στιγμή είναι δυσμενέστεροι από αυτούς, που με την πρόταση αυτή, ζητάει η εταιρεία για να κατασκευάσει, δηλαδή είναι δυσμενέστεροι για μερικές χιλιάδες τετραγωνικά, αλλά δεν παύει να είναι δυσμενέστεροι. Με την ισχύ της σημερινής κατάστασης η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να κτίσει 24500 τετραγωνικά, ενώ είπε ότι θα κτίσει 14400.

Προφανώς την εταιρεία δε την εξυπηρετεί η συγκεκριμένη χρήση και ζητάει την ΠΟΑΔΠ, γιατί αλλιώς, εκτιμώ ότι η εταιρεία θα ενεργοποιούσε την δυνατότητα που έχει τώρα. Πάντως πρέπει να μπει στο μυαλό όλων μας ότι η συγκεκριμένη χρήση είναι για λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων. Αυτό είναι θεσμοθετημένο και κανείς δε ζητάει από εμάς να πάρει κάποια έγκριση. Το μόνο αρμόδιο όργανο για να γνωμοδοτήσει για τέτοια θέματα είναι το Νομαρχιακό Συμβούλιο, εμείς όμως διαβιβάσαμε το έγγραφο και στο Δημοτικό Συμβούλιο γιατί θέλαμε να αφουγκραστούμε την γνώμη και των Δημοτικών Συμβούλων.

Παρ όλα αυτά την τελική απόφαση θα τη δώσει ο υπουργός με τον συναρμόδιο υφυπουργό του, όποιος και αν είναι αυτός. Βέβαια κρίσιμο ρόλο θα παίξει και η γνώμη του Οργανισμού Αθήνας.

Σας αναφέρω το θεσμικό πλαίσιο για να ξέρουμε όλοι που βαδίζουμε. Να εκτιμήσουμε και τη σημαντικότητα της απόφασής μας, αλλά δεν παύει να είναι γνωμοδοτική. Εμείς θέσαμε στην εταιρεία μια σειρά από ερωτήματα προκειμένου να ξεκαθαριστεί η αναγκαιότητα, και κυρίως οι επιπτώσεις του έργου. Θα σας αναφέρω με λίγα λόγια τα ερωτήματα για να καταλάβετε περίπου που κινηθήκαμε.

Ερωτήσαμε κατ αρχήν αν έχει γίνει εκτίμηση των αθροιστικών επιπτώσεων στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε σχέση με το επιχειρηματικό πάρκο που θα γίνει στα Σπάτα, γιατί είναι πολύ κοντά οι περιοχές και θα πρέπει να υπολογιστούν συναθροιστικά οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Θέσαμε θέμα για την φέρουσα ικανότητα του εδάφους να δεχθεί τα υγρά λύματα και τα όμβρια ύδατα που θα έχει μια τόσο μεγάλη επιχείρηση. Ζητήσαμε τη θέση και τον τρόπο λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού. Πως θα λειτουργεί και που θα διοχετεύονται τα επεξεργασμένα ύδατα.


(Αναλυτικά τα 9 ερωτήματα της Ν.Α.Α.Α με το υπ' αρ. 781/3.08.2007. Ακολουθεί η απάντηση της εταιρείας με έγγραφό της προς τη Ν.Α.Α.Α στις 17.10.2007)

"Σας πληροφορούμε ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε (179/30-7-2007 απόφαση) ότι για να γνωμοδοτήσει για την ως άνω μελέτη πρέπει να εξετασθούν και να απαντηθούν τα παρα­κάτω ερωτήματα:

- Να γίνει συνεκτίμηση των αθροιστικών επιπτώσεων στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον από ανάλογο Επιχειρηματικό Πάρκο που πρόκειται να κατασκευασθεί στη θέση "Γυαλού" στα Σπάτα.

- Να διευκρινισθεί αν έχει εξετασθεί η φέρουσα ικανότητα του εδάφους-υπεδάφους ώστε να δεχθεί την υπεδάφια διάθεση των υγρών και ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες που υπάρχει αύξηση των ομβρίων.

- Ποια είναι η προτεινόμενη θέση της Μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού (δεξαμενών αποθήκευσης - ε­πεξεργασίας ομβρίων; (θα είναι πλησίον σε δραστηριότητες ιδιαίτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος;)

- Στη ΣΜΠΕ (σελίδα 35) αναγράφεται ότι το 50% του νερού που θα χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό δαπέδων, την υδατοκατανάλωση στα οβτβ των κινηματογράφων και σε άλλες υδροβόρες χρήσεις (π.χ. ανθοπωλείο, είδη ζαχαροπλαστικής κλπ) θα οδηγείται στο αποχετευτικό δίκτυο. Να διευκρινιστεί τι θα γίνει το υπόλοιπο 50%.

- Πως έγινε η εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης του τοπίου έτσι ώστε να μπορέσει να προσδιοριστεί ο τρόπος της μελλοντικής παρέμβασης στην υφιστάμενη μορφή τοπίου.

- Δεν προσδιορίζονται τα έργα αναβάθμισης των συλλεκτηρίων τοπικών οδών και ειδικά της οδού Λεονταρίου, έτσι ώστε να αντέξουν τον κυκλοφοριακό φόρτο.

- Να διευκρινισθούν οι ακριβείς 6 θέσεις των εισόδων στην ΠΟΑΔΠ.

- Να διευκρινισθούν οι δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν οι κοινωφελείς και κοινόχρηστοι χώροι.

- Δεδομένου ότι το υφιστάμενο τοπικό δίκτυο δεν μπορεί να υποστηρίξει την παρούσα στιγμή την κυκλοφορία φορτηγών και μηχανημάτων που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου, να γίνουν προτάσεις για εναλλακτικές λύσεις που θα αφορούν στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων που θα προκύψουν, όπως θόρυβος, κυκλοφοριακός φόρτος και γενικά οχλήσεις και θέματα ασφαλείας στους κατοίκους της περιοχής και στα παρακείμενα σχολεία.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε όπως προσκομίσετε εγκαίρως τα αιτούμενα στοιχεία στις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ν.Α.Α.Α., προκειμένου να γνωμοδοτήσει το Νομαρχιακό Συμβούλιο.

Η πρόεδρος του Ν.Σ. Μαρία Κατσιμίχα


«ΚΑΝΤΖΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ Α.Ε.»

ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΕΔΡΑ : Ακακιών 39 & Μονεμβασίας - 151 25 Μαρούσι

Τηλ.: 210 8118499 Fax :210 68 00 380

ΑΡ.Μ.Α.Ε. 28943/01ΑΤ/Β/93/2049Μαρούσι, 17 Οκτωβρίου 2007

Αρ. Πρωτ, 104188

Α/Π :ΚΖΕΜ-20071017-100088

Προς:

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αν. Αττικής

Νομαρχιακό Συμβούλιο


Θέμα: Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το χαρακτηρισμό και οριοθέτηση Περιοχής Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΟΑΠΔ.) Τριτογενούς Τομέα στη Θέση Κάντζα Δήμου Παλλήνης, (Σχ. Το με αρ. 781/3-8-07 έγγραφό σας)

Στη συνέχεια του παραπάνω σχετικού εγγράφου σας, σας υποβάλλουμε συνημμένα τις απαντήσεις επί των τεθέντων ερωτημάτων και παρακαλούμε για τις περαιτέρω δικές σας ενέργειες.


Με εκτίμηση

Για την Αιτούσα


Ι. Μωραίτης

Μέλος Δ.Σ.

Απαντήσεις στα ερωτήματα της Νομαρχίας

ΕΡΩΤΗΜΑ

1. Να γίνει συνεκτίμηση των αθροιστικών επιπτώσεων στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον από ανάλογο Επιχειρηματικό Πάρκο που πρόκειται να κατασκευαστεί στη θέση Γυαλού στα Σπάτα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΜΠΕ δεν προκύπτουν επιπτώσεις στην χλωρίδα και πανίδα του χώρου Ανάπτυξης ΠΟΑΠΔ στην Θέση ΚΆΝΤΖΑ Παλλήνης και κατά συνέπεια δεν υπάρχουν από την άποψη αυτή αθροιστικές επιπτώσεις σε σχέση με το επιχειρηματικό Πάρκο στην θέση Γυαλού στα Σπάτα

Η ατμοσφαιρική ρύπανση που θα παραχθεί εξ αιτίας της έλξης μετακινήσεων σε κάθε μια από τις δύο περιοχές αποτελεί πολύ μικρό ποσοστό (κάτω του 2%) της συνολικής ρύπανσης που παράγεται από το κυκλοφοριακό έργο που πραγματοποιείται στην περιοχή Κάντζας και αντίστοιχα στην περιοχή Γυαλού Σπάτων. Με το δεδομένο ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση υπολογίζεται, ως προς τις επιπτώσεις της, σε ζώνη μέγιστου πλάτους 200 μέτρων εκατέρωθεν ενός οδικού διαδρόμου είναι προφανές ότι δεν προκύπτουν αθροιστικές επιπτώσεις από την λειτουργία των δυο εγκαταστάσεων, λόγω της απόστασης των 4 χιλιομέτρων που αυτές απέχουν μεταξύ τους. Η εκτίμηση αυτή ισχύει ακόμη περισσότερο και για τις υπόλοιπες κύριες περιβαλλοντικές παραμέτρους, όπως για τα νερά, τα οικοσυστήματα, την αισθητική τοπίου κλπ αφού λόγω της απόστασης δεν μπορούν να επέλθουν αθροιστικές ή συνεργιστικές επιπτώσεις. Συμπερασματικά δεν προκύπτουν αθροιστικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον από την ταυτόχρονη λειτουργία εμπορικών εγκαταστάσεων στις δύο περιοχές.


Ο κατεξοχήν υπερτοπικός χαρακτήρας των δραστηριοτήτων στις δυο περιοχές, σε συνδυασμό με την άμεση προσβασιμότητά τους στο σύστημα των ελεύθερων λεωφόρων της Μητροπολιτικής Περιοχής Αθήνας, οδηγεί αναμφίβολα στη διαπίστωση ότι το πλείστο των ιδιωτικών οχημάτων προς και από τις δυο εγκαταστάσεις θα διανύει σημαντικού μήκους διαδρομή, γεγονός που οδηγεί σε επιλογή χρήσης του συστήματος των ελεύθερων λεωφόρων, για τη σύντμηση του χρόνου διαδρομής. Από την άλλη μεριά, οι διαδρομές μικρού μήκους που δεν θα χρησιμοποιούν το σύστημα των ελεύθερων λεωφόρων, αντιστοιχούν στη πλειονότητά τους σε μήκη διαδρομών που δεν ξεπερνούν τα 3 χιλιόμετρα.

Μια τρίτη διαπίστωση είναι ότι οι διαδρομές πρόσβασης που χρησιμοποιούν το λοιπό οδικό δίκτυο πέραν του συστήματος των ελεύθερων λεωφόρων για κάθε μια από τις υπόψη εγκαταστάσεις δεν χρησιμοποιούν κατά κανόνα κοινά τμήματα του λοιπού οδικού δικτύου, με εξαίρεση τις μετακινήσεις μεταξύ Γυαλούς Σπάτων και οικισμού Κάντζας, καθώς και μεταξύ ΠΟΑΠΔ Κάντζας και οικισμού Σπάτων, που αμφότερες θα χρησιμοποιούν την οδική διαδρομή μεταξύ των δυο οικισμών. (Οδός Παπαγγελάκη)


Με βάση τα παραπάνω η αθροιστική επιρροή της κυκλοφορίας που παράγεται από τις δυο εγκαταστάσεις στο λοιπό οδικό δίκτυο πλην των ελεύθερων λεωφόρων είναι από ανεπαίσθητη έως ανύπαρκτη, Η αντίστοιχη αθροιστική επιρροή στο σύστημα των ελεύθερων λεωφόρων Αττικήοδός-Περιφερειακή Υμηττού, Σταυρού Ραφήνας ) είναι πάρα πολύ μικρή, αφενός λόγω του μικρού ποσοστού αύξησης του συνολικού κυκλοφοριακού φόρτου επί του συστήματος, και αφετέρου από το γεγονός ότι κάθε μια από τις δυο εγκαταστάσεις εξυπηρετείται από διαφορετικό ανισόπεδο κόμβο, ο οποίος ανήκει σε διαφορετική ελεύθερη λεωφόρο.


Δεδομένης ακόμη της σημαντικής απόστασης μεταξύ των δυο εγκαταστάσεων και λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι κάθε μια από αυτές γειτνιάζει σε διαφορετικό σύστημα οικισμών (Κάντζα - Παλλήνη -Γλυκά Νερά - Γέρακας - Παιανία έναντι Σπάτων -Πικερμίου), δεν προκύπτουν άξιες λόγου αθροιστικές επιπτώσεις οποιασδήποτε μορφής στο ανθρωπογενές περιβάλλον, λόγω της παράλληλης λειτουργίας των δυο εγκαταστάσεων.

ΕΡΩΤΗΜΑ


2. Να διευκρινιστεί αν έχει εξεταστεί η φέρουσα ικανότητα του εδάφους -υπεδάφους ώστε να δεχθεί την υπεδάφια διάθεση των υγρών και ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες που υπάρχει αύξηση των ομβρίων

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Η φέρουσα ικανότητα του εδάφους να αποστραγγίσει υγρά προσδιορίζεται από μελέτες υδρογεωλογικές ή εδαφολογικές ή τεστ,

Εν τούτοις η εκτίμηση αυτή χρειάζεται στη φάση σχεδιασμού του έργου, που θα γίνει σε επόμενο στάδιο»

Στην παρούσα φάση της Στρατηγικής Μελέτης εκτιμήθηκε κατ αρχήν η φέρουσα ικανότητα με βάση ης γεωλογικές και άλλες σχετικές πληροφορίες για την περιοχή και βέβαια με επιτόπια επίσκεψη- Σύμφωνα με την παρούσα εκτίμηση είναι δυνατή η διάθεση των επεξεργασμένων υγρών στην περιοχή του έργου,

Τα λύματα από τις κάθε είδους εγκαταστάσεις υγιεινής θο συλλέγονται σε τοπικό δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων που θα καταλήγει σε εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού με τριτοβάθμια επεξεργασία μετά βέβαια από κατάλληλο σχεδιασμό.

Τμήμα των επεξεργασμένων λυμάτων θα χρησιμοποιείται για την άρδευση φυτεμένων περιοχών εντός της οικοδομήσιμης έκτασης που δεν θα είναι προσβάσιμες από το κοινά και τμήμα τους θα ανακυκλώνεται»

Πα την αντιμετώπιση των περιπτώσεων κορεσμού του εδάφους από έντονη βροχόπτωση θα προβλεφθεί στους αρδεύσιμους χώρους υπεδάφιος ταμιευτήρσς που θα πληρωθεί με χαλίκι καθώς και δεξαμενή αποθήκευσης νερού.

Η απορροή των ομβρίων προς τους αποδέκτες θα πραγματοποιηθεί με την κατασκευή τοπικού αποχετευτικού δικτύου που θα απομακρύνει με φυσική ροή τις παροχές προς τους αποδέκτες.

Η απορροή των ομβρίων της υπό ανάπτυξη περιοχής έχει σαν τελικούς αποδέκτες τις διευθετημένες κοίτες των ρεμάτων Λεονταρίου στο νότιο όριο της περιοχής και Παναγίτσας στη κεντρική ζώνη.

Επιπρόσθετα στο ανατολικό όριο της περιοχής υπάρχει κατασκευασμένο έργα αποχέτευσης ομβρίων της Αττικής Οδού που έχει διαστασιολογηθεί για το τμήμα της απορροής της υφιστάμενης μορφολογίας της περιοχής που δεν καταλήγει άμεσα στις διευθετημένες κοίτες των ρεμάτων.

Όπως προκύπτει από την εγκεκριμένη υδραυλική μελέτη των έργων διευθέτησης στους υδροτεχνικούς υπολογισμούς των πλημμυρικών παροχών των ρεμάτων Λεονταρίου και Παναγίτσας καθώς και στον αγωγό ομβρίων της Αττικής Οδού στο ανατολικό όριο έχει συνεκτιμηθεί η περαιτέρω αστικοποίηση της ευρύτερης περιοχής και επομένως δεν υπάρχει καμία επιφόρτιση παροχής στους ήδη κατασκευασμένους αποδέκτες.

ειδικότερα στους υπολογισμούς της απορροής των μελετών της Αττικής Οδού από την περιοχή Καμπά έχουν γίνει προβλέψεις συνθηκών αστικής ανάπτυξής δηλαδή οι αδιαπέραστες επιφάνειες (οροφές κτιρίων, χώροι στάθμευσης, ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι και πλακόστρωτα πεζοδρόμια) να καταλαμβάνουν 67,5% της συνολικής έκτασης, ποσοστό που είναι σημαντικά δυσμενέστερο από το σχέδιο ανάπτυξης ΠΟΑΔΠ το οποίο ανέρχεται σε 45% περίπου της συνολικής έκτασης

ΕΡΩΤΗΜΑ 3,

Ποια είναι η προτεινόμενη θέση της Μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού / δεξαμενών αποθήκευσης - επεξεργασίας ομβρίων; (Θα είναι πλησίον σε δραστηριότητες ιδιαίτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος;)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Είναι προφανές ότι η θέση της μονάδας του βιολογικού καθορισμού δεν έχει προσδιοριστεί επακριβώς στην παρούσα φάση, καθώς αυτό δεν είναι θέμα που αντιμετωπίζεται σε μια στρατηγική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Εν τούτοις σε στρατηγικό πόντο επίπεδο, φαίνεται πως υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές λύσεις εντός του γηπέδου του έργου, που κατ αρχήν είναι ικανοποιητικές τόσο ως προς τις οχλήσεις, σε δραστηριότητες του έργου και των γύρω περιοχών, όσο και ως προς την καταλληλότητα του εδάφους. Οι ίδιες εκτιμήσεις ισχύουν και για τις δεξαμενές αποθήκευσης και επεξεργασίας ομβρίων.

Σημειώνουμε ότι προβλέπεται απολίπανση των νωπών λυμάτων που θα προέρχονται από εστιατόρια, καφετέριες μονάδες fast food κλπ η οποία θα γίνεται τοπικά, στα σημεία γένεσης του ρυπαντικού φορτίου, με τη βοήθεια κατάλληλου λιποσυλλέκτη, πριν από κάθε σύνδεση με το τοπικό δίκτυο ακαθάρτων. Επιπλέον μια ολοκληρωμένη εγκατάσταση απόσμησης θα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο περιβαλλοντικής όχλησης από την λειτουργία της μονάδας. Τα μηχανήματα θα επιλεγούν προσεκτικά ώστε να είναι αθόρυβα, σύγχρονης τεχνολογίας, με μειωμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η εκροή θα έχει οπωσδήποτε ποιότητα τριτοβάθμιας επεξεργασίας ώστε να είναι κατάλληλη για πότισμα.

Η εγκατάσταση θα είναι υπόγεια .και θα κατασκευασθεί σε κατάλληλο χώρο της οικοδομήσιμης έκτασης έτσι ..ώστε περιβαλλοντικά να εντάσσεται στην αισθητική των αναπτυσσόμενων δραστηριοτήτων (περιμετρική πυκνή φύτευση, συστήματα απόσμησης αρχιτεκτονική εμφανών κτιρίων κλπ).

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μια θέση που πληροί τα παραπάνω κριτήρια βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της ιδιοκτησίας (πλησίον Χ.Ε.Υ.)

ΕΡΩΤΗΜΑ 4

Στη ΣΜΠΕ (σελίδα 35) αναγράφεται ότι το 50% του νερού που θα χρησιμοποιηθεί για τον καθαρισμό δαπέδων, την υδατοκατανάλωση στα bars των κινηματογράφων και σε άλλες υδροβόρες χρήσεις (π.χ. ανθοπωλεΙο, είδη ζαχαρο­πλαστικής κλπ) θα οδηγείται στο αποχε­τευτικό δίκτυο. Να διευκρινιστεί τι θα γίνει το υπόλοιπο 50%.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Οι «απώλειες» αναλισκόμενου νερού, που δεν καταλήγουν στο δίκτυο ακαθάρτων, θα πρέπει να αναζητηθούν σε συνδυασμό των απωλειών εξάτμισης, στην απορρόφηση των υλικών και των υποστρωμάτων, την πλήρωση ρωγμών και την ανακύκλωση νερού στα σύγχρονα αυτόματα μηχανήματα καθαρισμού.


- Νερά πλύσεως δαπέδων

(α) Εξάτμιση

Εκτιμάται ότι θα πλένονται, σε ημερήσια βάση, σημαντικό μέγεθος επιφανειών κατανεμημένο σε στεγασμένες, ημιυπαίθριες και υπαίθριες επιφάνειες. Υπολογίζεται ότι σημαντικό ποσοστό από τα χρησιμοποιούμενα ως άνω νερά αυτά, θα εξατμίζεται στην ατμόσφαιρα.

(β) Απορρόφηση

Τα διάφορα υλικά κατασκευής δαπέδων (κεραμικά πλακίδιο, μάρμαρα, γρανίτες τσιμεντοκονίες, φυσικοί ασβεστόλιθοι, συνθετικά δάπεδα, ξύλινα καταστρώματα, ρητίνες κλπ) παρουσιάζουν ένα φυσικό πορώδες, η τιμή του οποίου ποικίλλει από υλικού σε υλικό. Όταν το δάπεδο κατακλυσθεί με νερό, ανάλογα με την φύση και το πορώδες του, απορροφά και συγκρατεί προσωρινά μια ποσότητα νερού/ που αργότερα εξατμίζεται βραδέως προς το περιβάλλον.

(γ) Ρωγμές

Στην περίμετρο των διαφόρων απείχαν, είτε στις θέσεις αλλαγής υλικού ή σε σκωτίες ή σε αναβαθμούς ή σε αρμούς διαστολής, ή σε άλλες «ευπαθείς* περιοχές, εμφανίζονται -συχνά ανεπαίσθητες- τριχοειδείς ρωγμές, που συνήθως τρέχουν αθέατες σε σημαντικά μήκη. Στην περίπτωση κατάκλυσης του δαπέδου, οι ρωγμές αυτές πληρούνται σύντομα με νερό, το οποίο συγκρατούν και διαχέουν, με αργό ρυθμό στο υπόστρωμα.

(δ) Ανακύκλωση)

Καθώς -στον 21° αιώνα- το νερό αποτελεί διεθνώς ένα πολύτιμο αγαθό, η τεχνολογία στρέφεται -ολοένα και περισσότερο προς λιγότερο υδροβόρες μεθόδους και μηχανήματα καθαρισμού δαπέδων. Τα σύγχρονα καθαριστικά μηχανήματα ανακυκλώνουν σημαντικό ποσοστό του διατιθέμενου για πλύση νερού.


- Νερά χώρων Υγιεινής


Σημαντικό μέρος των επεξεργασμένων λυμάτων θα ανακυκλώνεται με τη χρησιμοποίησή του στα καζανάκια των χώρων υγιεινής. Ως αποτέλεσμα του συνδυασμού των παραπάνω, είναι, νο καταλήγει στον υπόνομο, ένα ποσοστό του καταναλισκόμενου νερού.

Τα ποσοστό αυτό εκτιμάται από τον Μελετητή σε μια αρχική προσέγγιση στο 50% της συνολικής υδατοκατανάλωσης. Στις επόμενες φάσεις μελέτης θα υπάρχει η δυνατότητα να προσδιοριστεί με ακρίβεια το παραπάνω ποσοστό.

ΕΡΩΤΗΜΑ 5

Πως έγινε η εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης του τοπίου έτσι ώστε να μπορέσει να προσδιοριστεί ο τρόπος της μελλοντικής παρέμβασης στην υφιστάμενη μορφή του τοπίου.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η υφιστάμενη κατάσταση του τοπίου εκτιμήθηκε με βάση τις γενικές αρχές και κριτήρια αξιολόγησης της οπτικής αξίας ενός τοπίου.

Οι γενικές αυτές αρχές τεκμηριώνονται στη σχετική βιβλιογραφία. Για παράδειγμα μιά από τις αρχές που χρησιμοποιήθηκε είναι η ανάλυση των τοπίων κατά την μέθοδο που χρησιμοποιεί, η υπηρεσία Δασών των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Ελήφθη επίσης υπόψη και η μεθοδολογία που αναφέρεται στην ελληνική βιβλιογραφία (βλέπε "Προστασία της φύσης και αρχιτεκτονική του τοπίου" από Χατζηστάθη και Ισπικούδη, 1992).

Έγινε μελέτη των τοπικών συνθηκών τόσο εντός της ιδιόκτητης έκτασης, όσο και σε όλη την άμεσου ενδιαφέροντος ευρύτερη περιοχή - Συνεκτιμήθηκε η κατάσταση του τοπίου σε σχέση με τα διατηρητέα κτίσματα του Οινοποιείου, και του όμορου διατηρητέου Σταθμού, το υφιστάμενο πράσινο και τα εν γένει φυσικά και τεχνητά χαρακτηριστικό αυτού και αξιολογήθηκαν οι επιθυμητές περιοχές φύτευσης και δενδροφυτευσης προκειμένου να γίνουν σεβαστά τα χαρακτηριστικά του τοπίου των Μεσογείων με την ταυτόχρονη μεγιστοποίηση του χαμηλού και του υψηλού πρασίνου σε όλη την ελεύθερη επιφάνεια της προς αξιοποίηση έκτασης.

Με βάσει τα παραπάνω διαμορφώνονται βασικοί άξονες- κατευθύνσεις σχεδιασμού του έργου όπως, -η αναγκαιότητα ενιαίων χώρων πρασίνου, -η φύτευση με δένδρα και υψηλό πυκνό θαμνώδες πράσινο σε επιλεγμένα τμήματα της εκτάσεις που θα εξασφαλίσει συνθήκες υψηλής ακουστικής άνεσης και αναβαθμισμένης αισθητικά θέας τόσο στους χρήστες του Σχολείου, όσο και σε όλους τους κατοίκους των όμορων νοτιοδυτικών και δυτικών περιοχών με κυριότερο το λόφο του οικισμού της Κάντζας

- η ανάδειξη των διατηρητέων,

- η χωροθετηση των εγκαταστάσεων σε απόσταση από τις κατοικίες και τα σχολεία ,

- η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και χρωμάτων

- η υιοθέτηση αρχών βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και εν γένει εξοικονόμησης ενέργειας

-η λήψη μέτρων που συμβάλλουν στην αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής κλπ

ΕΡΩΤΗΜΑ 6

Δεν προσδιορίζονται τα έργα αναβάθμισης των συλλέκτηρίων τοπικών οδών και ειδικό της οδού Λεονταρίου, έτσι ώστε να αντέξουν τον κυκλοφοριακό φόρτο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Για την καλύτερη κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση της ΠΟΑΠΔ και της·-γύρω περιοχής θα αναβαθμισθεί το τοπικό οδικό δίκτυο με επαρκή διαπλάτυνση της Λεονταρίου νότια και βόρεια του διατηρητέου κατά τρόπο ώστε να διατηρηθεί τόσο η εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας όσο και αυτή της ΠΟΑΠΔ.


Αναλυτική Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, η οποία Θα εγκριθεί αρμοδίως κατά την πολεοδόμηση, θα προσδιορίσει τις παραμέτρους του σχεδιασμού. Σε κάθε περίπτωση στο σχεδιασμό θα υπάρξει πρόβλεψη για τη δυνατότητα δημιουργίας κόμβου με την μελλοντική επέκταση της οδού Σολωμού, οδικής αρτηρίας προβλεπόμενης από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, η υλοποίηση της οποίας θα ανακουφίσει αναμφίβολα την Λεονταρίου. Σε κάθε περίπτωση το μέγεθος, το σχήμα και το άμεσο περιβάλλον της ιδιοκτησίας παρέχουν μεγάλη ευελιξία στην αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την δημιουργία του συγκεκριμένου σχεδίου ΠΟΑΠΔ.

ΕΡΩΤΗΜΑ 7

Να διευκρινιστούν οι ακριβείς 6 θέσεις των εισόδων στην Π.Ο.Α.Π.Δ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Στην μελέτη υπάρχουν ενδεικτικές Θέσεις (ως προς τη θέση και τον αριθμό) εισόδων στην ΠΟΑΠΔ οι οποίες Θα προσδιορισθούν ακριβέστερα στις επόμενες φάσεις σχεδιασμού και έγκρισης της Πολεοδομικής Μελέτης στα πλαίσια οριστικοποίησης του σχεδίου γενικής διάταξης, της χωροθέτησης των επιμέρους δραστηριοτήτων καθώς και του τρόπου οργάνωσης της στάθμευσης μέσα στο συγκρότημα καθώς και στη φάση της οικοδομικής αδείας,

Ο τελικός αριθμός και η θέση των εισόδων θα προσδιοριστεί με γνώμονα την κατά απόλυτη προτεραιότητα διοχέτευση της πρόσθετης κυκλοφορίας διαμέσου της Αττικής Οδού και κατά δεύτερο λόγο την ομαλότερη δυνατή κατανομή του πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου στο συλλεκτήριο δίκτυο της περιοχής, ώστε να αποφεύγονται ασύμμετρες και υπέρμετρες επιβαρύνσεις.

Σύμφωνα με τις παραπάνω κατευθύνσεις σχεδιασμού, το κυρίαρχο στοιχείο αφορά την κατά το δυνατόν απευθείας σύνδεση της εγκατάστασης με την Αττική Οδό και τον κόμβο Κάντζσς ώστε να ελαχιστοποιηθεί η φόρτιση στο υπόλοιπο συλλεκτήριο δίκτυο της περιοχής, ιδιαίτερα από τις μετακινήσεις που θα χρησιμοποιούν την Αττική Οδό.

Κατά τα λοιπά προβλέπεται μία σύνδεση αυτής με την οδό Λεονταρίου στο τμήμα της βορείως του διατηρητέου εργοστασίου Οινοποιίας (ΦΕΚ 196 Δ/2004) και τουλάχιστον άλλη μία νοτίως του διατηρητέου, προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατόν το μήκος διαδρομών των οχημάτων εισόδου και εξόδου προς και από την εγκατάσταση, και αντίστοιχα ο κυκλοφοριακός φόρτος κατά μήκος της οδού Λεονταρίου, στο κρίσιμο ως προς το πλάτος τμήμα της στο μέτωπο του περιβάλλοντος χώρου του διατηρητέου.

Στα υπόλοιπα πλην του διατηρητέου τμήματα της οδού Λεονταρίου καθόλο το μήκος επαφής της με την ιδιοκτησία προβλέπεται να διατεθεί το απαιτούμενα πλάτος για την εξυπηρέτηση του πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου.

ΕΡΩΤΗΜΑ 8

Να διευκρινιστούν οι δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν οι κοινωφελείς και κοινόχρηστοι χώροι.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν οι κοινωφελείς και κοινόχρηστοι χώροι δεν μπορούν να προσδιορίζονται αναλυτικά στο παρόν στάδιο καθώς αποτελούν αντικείμενο του πολεοδομικού κανονισμού που καθορίζεται στο επόμενο στάδιο της πολεοδομικής μελέτης, στα πλαίσια του συνολικού σχεδιασμού της περιοχής ,λαμβανομένων υπόψη των αναγκών του Δήμου και της Νομαρχίας.

ΕΡΩΤΗΜΑ 9

Δεδομένου ότι το υφιστάμενο τοπικό οδικό δίκτυο δεν μπορεί να υποστηρίξει την παρούσα στιγμή την κυκλοφορία φορτηγών και μηχανημάτων που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου, να γίνουν προτάσεις για εναλλακτικές λύσεις που 8α αφορούν στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων που θα προκύψουν, όπως θόρυβος κυκλοφοριακός φόρτος και γενικά οχλήσεις και θέματα ασφαλείας στους κατοίκους της περιοχής και στα παρακείμενα σχολεία.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι επιπτώσεις στην ατμόσφαιρα και το θόρυβο από την κίνηση των μηχανημάτων κατά την κατασκευή του έργου έχει υπολογιστεί στη ΣΜΠΕ, απ όπου προκύπτει άτι κατ αρχήν δεν αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο μπορεί να υποστηρίξει την κυκλοφορία των φορτηγών και μηχανημάτων που θα απαιτηθούν στην κατασκευή.

Στο υπό διαμόρφωση σχέδιο γενικής διάταξης προβλέπεται να αναπτύσσονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις του συγκροτήματος νοτίως του διευθετημένου ρέματος Παναγίτσας, Το γεγονός αυτό επιτρέπει την οργάνωση ενός δικτύου εργοταξιακών δρόμων μέσα στο εσωτερικό της ιδιοκτησίας, έτσι ώστε βορείως του εργοταξίου να εξασφαλίζεται η σύνδεση μέχρι την κάτω διάβαση της οδού Κρυοτάλλη χωρίς χρήση της οδού Λεονταρίου και νοτίως του εργοταξίου να εξασφαλίζεται η απευθείας σύνδεση με τον κόμβο Κάντζας και διαμέσου αυτού με την Αττική Οδό και την οδό Παλαιοπαναγιάς.

Το γεγονός αυτό επιτρέπει την διακίνηση των φορτηγών οχημάτων της εργοταξιακής κυκλοφορίας μακριά από τις περιοχές κατοικίας και από τα παρακείμενα σχολεία έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι αρνητικές επιπτώσεις όπως θόρυβος, κυκλοφοριακός φόρτος και γενικό οχλήσεις και θέματα ασφάλειας των κατοίκων και του μαθητικού πληθυσμού κατά τη φάση της κατασκευής.

Bεβαίως τίθενται μέτρα προστασίας, μετά από μελέτες και ελέγχους του παραγόμενου θορύβου ειδικά στην περιοχή των σχολείων.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στη ΣΜΠΕ "...Θα πρέπει ο ανάδοχος να συντάξει οριστική ακουστική μελέτη, όπου να περιγράφεται η σύνθεση και θέσεις των εργοταξίων. Στη μελέτη αυτή θα γίνεται πρόβλεψη των επιπέδων θορύβου κατά την κατασκευή και θα προτείνονται μέτρα προστασίας των κατοικιών και των ευαίσθητων χρήσεων...Σε περίπτωση υπέρβασης θα λαμβάνονται κατάλληλα μέτρα, όπως η χρήση κινητών προσωρινών ηχοπετασμάτων. Οι τιμές θορύβου θα πρέπει να ελέγχονται με συστηματικό monitoring κατά την κατασκευή και να λαμβάνονται στη συνέχεια διορθωτικό μέτρα αν υπάρχει υπέρβαση...

Προφανώς κατά τη ΜΠΕ του έργου θα ξαναγίνουν εκτιμήσεις του θορύβου από τα εργοτάξια και την κίνηση των οχημάτων και θα τεθούν επίσης δεσμευτικά περιβαλλοντικά μέτρα προστασίας.

Σε κάθε περίπτωση όμως προβλέπονται και εναλλακτικές λύσεις.


Όπως αναφέρεται στη ΣΜΠΕ ".. Σημειώνεται τέλος ότι προτείνεται πριν την κατασκευή των κτιριακών υποδομών του σχεδίου (ενδεχομένως κατά τη φάση πολεοδόμησης) Σύνταξη Κυκλοφοριακής Μελέτης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην άμεση περιοχή του έργου και ενδεχομένως για σχεδιασμό βοηθητικών δρόμων, που ενδεχομένως μπορούν να παραλάβουν σημαντικό τμήμα του κυκλοφοριακού φόρτου του τοπικού δικτύου..."


Επίσης κατά την αδειοδότηση - κατασκευή του έργου θα εγκριθεί και θα εφαρμοσθεί ΣΑΥ- ΦΑΥ ( Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας) σύμφωνα με τις διατάξεις. Γενικότερα θα ληφθούν υπόψη οι προδιαγραφές του νόμου για τις μέγιστες επιτρεπτές στάθμες θορύβου νέων έργων τόσο κατά την διάρκεια της κατασκευής άσο και κατά την διάρκεια της λειτουργίας. Επίσης στις επόμενες φάσεις σχεδιασμού του έργου θα γίνουν αναλυτικότερες μελέτες προκειμένου να προσδιορισθεί η αναγκαιότητα λήψης μέτρων αποσόβησης του θορύβου ( τοποθέτησης πετασμάτων κλπ) , και η υλοποίηση αυτών με τρόπο που να μην υποβαθμίζονται αισθητικά και λειτουργικά τα σημεία που έχουν ανάγκη προστασίας.


Είναι σαφές ότι η κύρια πηγή περιβαλλοντικού θορύβου είναι σήμερα η οδική κυκλοφορία της Αττικής Οδού, ο θόρυβος της οποίας είναι αισθητός σε μεγάλη περιοχή της Κάντζας.

Από τις μετρήσεις που έγιναν στις περιοχές των σχολείων έχει διαπιστωθεί ;ότι υπάρχει αυξημένο επίπεδο θορύβου το οποίο απαιτεί, σήμερα την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων.


Ένα Εμπορικό Κέντρο δεν είναι σε καμία περίπτωση πηγή σημαντικού θορύβου διότι δεν αποτελείται από οχλούσες εγκαταστάσεις όπως συμβαίνει σε εγκαταστάσεις δευτερογενούς τομέα ( εργαστήρια, βιομηχανίες κλπ).


Η κατασκευή των κτιρίων του Εμπορικού Κέντρου θα λειτουργήσει, κυρίως για τα σχολεία και τις πρώτες κατοικίες ως, «ηχόφραγμα» μειώνοντας την στάθμη θορύβου. Η αναγκαιότητα τοποθέτησης πρόσθετων ηχοφραγμάτων στην περιοχή των σχολείων θα μελετηθεί έχοντας υπόψη την σημερινή και την μελλοντική οδική κυκλοφορία της Αττικής Οδού και των τοπικών δρόμων πρόσβασης στο Εμπορικό Κέντρο.


(Συνέχεια της τοποθέτησης του κ. Αντινομάρχη)

Η προσωπική μου άποψη για τις απαντήσεις που έχουν δοθεί από την εταιρεία είναι πως απαντούν γενικόλογα και δεν έχουν μπει στην ουσία των θεμάτων. Οι περισσότερες είναι ότι αυτά θα συζητηθούν σε φάσεις σχεδιασμού δηλαδή σε μετέπειτα φάσεις. Δεν προκύπτει κάποια ανάγκη γι αυτά τα θέματα να συζητηθούν τώρα. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη γιατί εδώ δεν εκφράζω τη γνώμη του συλλογικού οργάνου. Έχω διαβάσει τις απαντήσεις όπως εγώ διαβάσει και τη μελέτη. Η απάντηση έχει δοθεί εδώ και λίγες ημέρες και έχει διανεμηθεί στα γραμματοκιβώτια των Νομαρχιακών Συμβούλων.

Υπάρχουν βέβαια πολύ πιο σημαντικά θέματα που προκύπτουν από τη μελέτη και συνυπολογίζονται από αυτά που λέτε. Οι προβληματισμοί που ακούστηκαν εκτιμώ ότι είναι δίκαιοι, και οι προβληματισμοί για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος ακούστηκαν και προβληματισμοί στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, και προβληματισμοί στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ακόμα και στην εγκληματικότητα. Όλα αυτά εκτιμώ ότι είναι θέματα σοβαρών προβληματισμών.

Υπάρχουν όμως και τεχνικά θέματα τα οποία θα πρέπει να επισημάνω.

Το ΠΟΑΔΠ έρχεται να εγκατασταθεί ενώ δεν έχει δημιουργηθεί ένα αναπτυξιακό σχέδιο της περιφέρειας της Αττικής. Άλλωστε η ίδια η μελέτη το λέει, ότι δεν έχει εγκριθεί περιφερειακό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης.

Η ίδια η εταιρεία παραδέ
χεται ότι το νομικό πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται είναι σαθρό. Έχει πρόβλημα. Δεν έχει κάνει ένα αθροιστικό σχεδιασμό για το αν η Ανατολική Αττική μπορεί να χωρέσει πέντε η δέκα τέτοια εμπορικά κέντρα. Δεν έχει εγκριθεί περιφερειακό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης του νόμου 2742/99. Αυτό νομίζω ότι είναι πολύ βασικό γιατί το ΠΟΑΔΠ προσπαθεί να σταθεί εξηγώντας κατά το δοκούν το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας ή τις ΖΟΕ και κάνει ερμηνείες κατά τις οποίες θεωρεί ότι η χρήση ενός τέτοιου κέντρου μπορεί να είναι συμβατή και με ένα υπό έγκριση περιφερειακό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης.

Εγώ εκτιμώ ότι αυτή η προσέγγιση είναι από πολύ έως πάρα πολύ αυθαίρετη, γιατί δεν προβλέπει τι μπορεί να αντέξει, όχι μόνο όλη η περιοχή μας ,αλλά όλη η Αττική.

Δεύτερον και πολύ σημαντικό είναι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία έχει τρία σημεία απορριπτικά τα οποία και αυτά πρέπει να τα δούμε όλα ένα προς ένα αναλυτικά και να τα συζητήσουμε, γιατί κι εκεί αισθάνομαι ότι υπάρχει πρόβλημα στη χωροθέτηση αυτού του ΠΟΑΔΠ.

Υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία προκύπτουν από τη μελέτη. Εμένα τη θέση μου θα την ακούσετε αναλυτικά και πιο ολοκληρωμένη στο νομαρχιακό Συμβούλιο της Δευτέρας.

Έβαλα κάποιους προβληματισμούς. Είμαστε όλοι νομαρχιακοί σύμβουλοι προβληματισμένοι, γιατί και γνωρίζουμε ότι έχουμε να γνωμοδοτήσουμε για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο και βέβαια αυτό που μας ενδιαφέρει σίγουρα και πάνω απ όλα είναι οι κάτοικοι της περιοχής μας.

Δεν αναφέρομαι μόνο στους κατοίκους της Παλλήνης, γιατί ένα τέτοιο εμπορικό κέντρο θα έχει μια ευρύτερη επιρροή και γι αυτό θα πρέπει να λάβουν θέση και να έχουν άποψη και οι δήμαρχοι και κοινοτάρχες της γύρω περιοχής. Καταγράφω τον προβληματισμό αυτό και τη Δευτέρα στο νομαρχιακό Συμβούλιο θα υπάρξει μια πιο ολοκληρωμένη άποψη στο θέμα

Σας καλώ όμως να συνυπολογίσετε και εσείς αυτά τα οποία έθεσα.

Σας ευχαριστώ.

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers