18 Απριλίου 2009

ΜΕΣΟΓΕΙΑ. Οικιστική και Πληθυσμιακή γιγάντωση σ' ένα ήδη κορεσμένο τοπίο, χωρίς ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Σημαντική η παρέμβαση της εφημερίδας "Κ" για τον κίνδυνο ισοπέδωσης των Μεσογείων από την πέρα και πάνω από κάθε λογική, αστικοποίηση της περιοχής μετά την εφαρμογή του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής του ΥΠΕΧΩΔΕ.


Δυστυχώς, απ΄ όσα γνωρίζουμε, καμμία μέχρι τώρα τοπική εφημερίδα, από τις δεκάδες που κυκλοφορούν στην περιοχή, δεν έχει βγει και ξεκάθαρα να τοποθετηθεί στο μεγάλο αυτό θέμα. Περιμένουμε.


Αν ο τοπικός τύπος δεν έχει καταλάβει ακόμη πως όσα συμβαίνουν είναι πρωτοφανείς - πάσες γκολ σε μεγάλα εργολαβικά συμφέροντα, τότε πως να τα χαρακτηρίσουμε ;


Μπράβο στον Νομάρχη ο οποίος τοποθετείται απλά και ξεκάθαρα.


«Σε αυτή τη φάση τα Μεσόγεια είναι πλέον κορεσμένα», παραδέχεται και ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, κ. Λεωνίδας Κουρής. «Κι αυτό γιατί δεν έχουν υποδομές. Δεν μπορεί να γίνει κουβέντα για αύξηση πληθυσμού, όταν για παράδειγμα ολόκληρη η ανατολική Αττική δεν έχει ένα νοσοκομείο!».


Γιατί έχει αποχέτευση ; Σχέδιο διαχείρισης των σκουπιδιών ; Κυκλοφοριακό σχέδιο ; κ.λ.π.


Πάμε στο άρθρο της "Κ".


Σε καλπάζουσα τσιμεντοποίηση τα Μεσόγεια

Ειδικοί σχολιάζουν στην «Κ» της 18ης Απριλίου 2009, την κατευθυντήρια φιλοσοφία του νέου ρυθμιστικού σχεδίου.


Tο αύριο της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων Αττικής σκιαγραφούν ειδικοί μιλώντας στην «Κ», κάνοντας λόγο για οικιστική και πληθυσμιακή γιγάντωση σ' ένα ήδη κορεσμένο τοπίο.

Οι ίδιοι, σχολιάζοντας την κατευθυντήρια φιλοσοφία του νέου ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας που προέκρινε το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, προειδοποιούν ότι κυρίως ο χώρος της Ανατολικής Αττικής θα μετατραπεί σταδιακά σ' ένα χαλί αστικής εξάπλωσης και ζητούν τη διατήρηση της γεωργικής γης καθώς και την περιφρούρηση των ορεινών όγκων και των ακτών της περιοχής από την καλπάζουσα τσιμεντοποίηση.

Σήμερα, στον πάλαι ποτέ «λαχανόκηπο» της Αττικής, χτίζονται χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδεις υποδομές, πολυκατοικίες και μεζονέτες, κτίρια γραφείων και βιοτεχνίες καθώς και τεράστιες (παράνομες) αποθήκες. Το 1995, ο πληθυσμός στα Μεσόγεια ήταν 100.000 άτομα· στις μέρες μας οι κάτοικοι υπερβαίνουν τις 150.000 και εκτιμάται ότι το 2020 θα ξεπεράσουν τις 300.000.

Μεσόγεια, το τσιμέντο «καταπίνει» το πράσινο

Το νέο ρυθμιστικό ενθαρρύνει την αστική εξάπλωση σε περιοχή χωρίς υποδομές

Tου Γιωργου Λιαλιου

Το μόνο που κατάφερε να ανασχέσει (κάπως...) τη φρενήρη οικοδόμηση στα Μεσόγεια την τελευταία 15ετία είναι η οικονομική κρίση! Στον πάλαι ποτέ «λαχανόκηπο» της Αττικής χτίζονται πολυκατοικίες και μεζονέτες, πολυκαταστήματα, «αχανείς» αποθήκες, κτίρια γραφείων και βιοτεχνίες. Χωρίς δρόμους, χωρίς αποχέτευση, χωρίς επαρκείς συγκοινωνίες, χωρίς στοιχειώδεις υποδομές. Μια νεοελληνική «πατέντα». Όμως αυτά τα κραυγαλέα σημάδια δεν δείχνουν να πτοούν κανέναν: ούτε τους δημάρχους της περιοχής, που επιμένουν να πολεοδομήσουν και το τελευταίο εκατοστό γης, ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ, που στο νέο ρυθμιστικό της Αθήνας ενθαρρύνει την συγκέντρωση και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων στην περιοχή. Καλώς ορίσατε στα «νέα» Μεσόγεια!

Αναπτυξιακό «μπουμ»

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ξεκίνησε ο προγραμματισμός για τη μεταφορά του αεροδρομίου από το Ελληνικό στα Σπάτα και την κατασκευή της Αττικής Οδού, η περιοχή των Μεσογείων παρέμενε σε μεγάλο βαθμό γεωργική, εκτός από τις παραθεριστικές περιοχές των παραλίων. Το Μαρκόπουλο, ο Γέρακας, η Παλλήνη, τα Γλυκά Νερά ήταν χωριά, στα οποία όλοι λίγο πολύ γνωρίζονταν... με τα μικρά τους ονόματα.

Και μετά ήρθε η «άνοιξη» – η αναπτυξιακή. «Όταν ξεκινήσαμε να μελετάμε τα Μεσόγεια το 1995, στο πλαίσιο μελέτης που ανέθεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο πληθυσμός της περιοχής ήταν 100.000», λέει στην «Κ» ο αρχιτέκτων πολεοδόμος, ομότιμος καθηγητής του Παντείου κ. Παύλος Λουκάκης. «Πλέον έχει υπερβεί τους 150.000 κατοίκους και θα φθάσει τους 300.000 έως το 2020. Θεαματική ήταν και η αύξηση στις θέσεις εργασίας. Οπως προβλέψαμε, από 60.000 θέσεις εργασίας το 1998, το 2020 θα φθάσουν στις 170.000».

Ήδη κορεσμένα

«Σε αυτή τη φάση τα Μεσόγεια είναι πλέον κορεσμένα», παραδέχεται και ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, κ. Λεωνίδας Κουρής. «Κι αυτό γιατί δεν έχουν υποδομές. Δεν μπορεί να γίνει κουβέντα για αύξηση πληθυσμού, όταν για παράδειγμα ολόκληρη η ανατολική Αττική δεν έχει ένα νοσοκομείο!».

Η αύξηση του πληθυσμού και η συγκέντρωση οικονομικής δραστηριότητας σε μια περιοχή που δεν έχει υποδομές, οδηγεί σε υποβάθμιση των συνθηκών ζωής των κατοίκων. Κι όμως, αυτό δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν! Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), τα τελευταία χρόνια εκδίδονται περί τις 4.000 νέες οικοδομικές άδειες στα Μεσόγεια: για παράδειγμα το 2006 εκδόθηκαν στα Μεσόγεια 3.955 νέες οικοδομικές άδειες, σε σχέση με 3.590 το 2002 και 1.308 το 1997. Μόνο πέρυσι η προδιαγραφόμενη κρίση οδήγησε σε σοβαρή μείωση των νέων οικονομικών αδειών, που έπεσαν στις 1.000.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ από το 1991 έως το 2001 ο πληθυσμός στα Μεσόγεια αυξήθηκε κατά 40%. «Το 1995 το Πόρτο Ράφτη είχε 1.000 μόνιμους κατοίκους και σήμερα έχει 11.500!» εξηγεί στην «Κ» ο κ. Γιώργος Προβελέγγιος, αρχιτέκτων, που μελετά το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μαρκοπούλου. «Ο δήμος Μαρκοπούλου έχει αύξηση μόνιμου πληθυσμού 5,5% κάθε έτος. Ανάλογη ανάπτυξη έχουν και άλλοι δήμοι στα Μεσόγεια, όπως ο Γέρακας, τα Γλυκά Νερά κ.ά. Και δυστυχώς η περιοχή παραμένει εκτός ελέγχου: η αυθαιρεσία είναι ο κανόνας. Στην πραγματικότητα ο καθένας χτίζει ό,τι θέλει. Παίρνουν άδειες για αγροτικές αποθήκες των 50 τ.μ. και χτίζουν αποθήκες 1.500 τ.μ. Οι τοπικές κοινωνίες δεν αντιδρούν γιατί σε μεγάλο ποσοστό είναι κομμάτι αυτού που συμβαίνει».

Επεκτάσεις χωρίς μελέτες

Σε αυτό το πλαίσιο, το ΥΠΕΧΩΔΕ διά του νέου ρυθμιστικού σχεδίου που παρουσίασε προ ημερών οραματίζεται τον δεύτερο πόλο ανάπτυξης της μητροπολιτικής Αθήνας, ένα περιβάλλον υψηλού επιπέδου για την προσέλκυση νέων παραγωγικών δραστηριοτήτων. Και ταυτόχρονα υπόσχεται επεκτάσεις στις παρυφές των υφιστάμενων οικισμών, για την απορρόφηση των πιέσεων αστικοποίησης. «Και φυσικά συνεχίζεται η σημερινή κατάσταση», υποστηρίζει ο κ. Κουρής. «Πού είναι ο σχεδιασμός των υποδομών για το μέλλον; Χρειαζόμαστε συνεκτικούς οικισμούς και όχι ρυθμίσεις από το παράθυρο ή ειδικά καθεστώτα, όπως στην περιοχή του αεροδρομίου που χτίζονται επιχειρήσεις χωρίς οικοδομικές άδειες και περιβαλλοντικές μελέτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της λογικής είναι ότι τον Μάιο το ΥΠΕΧΩΔΕ θα δημοπρατήσει τους νέους οδικούς άξονες και κατόπιν θα διαβουλευθεί για το νέο ρυθμιστικό. Εμείς σε τι θα διαβουλευθούμε, στα τετελεσμένα;».

«Το θέμα είναι να μην εξελιχθούν τα Μεσόγεια σε ένα νέο Λεκανοπέδιο», συμπληρώνει ο κ. Λουκάκης. «Να μη γίνει η ανατολική Αττική ένα χαλί αστικής εξάπλωσης. Να διατηρηθεί η γεωργική γη, να περιφρουρηθεί αυστηρά η ΖΟΕ, να κρατηθούν μακριά από την ανάπτυξη οι ορεινοί όγκοι και ορισμένοι θύλακες στις ακτές. Δεν θέλω να είμαι υπερβολικός, αλλά η σημερινή κατάσταση δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας».

5 Eρωτήσεις & Απαντήσεις

1. Τι είναι το ρυθμιστικό σχέδιο;

Είναι ένα πλαίσιο κατευθύνσεων για τον τρόπο που θα πρέπει να αναπτυχθεί η Αττική (οικιστικά, παραγωγικά) μέσα στην επόμενη 15ετία.

2. Προβλέπει το νέο σχέδιο 250.000στρέμματα επεκτάσεων;

Οχι. Το σχέδιο προβλέπει επεκτάσεις χωρίς να τις προσδιορίζει. Τα 250.000 στρ. είναι μια πρώτη εκτίμηση του χώρου που θα καταλάβουν οι επεκτάσεις, χωρίς αυτό να έχει σαφώς καθοριστεί.

3. Πώς και πότε θα εξειδικευτούνοι επεκτάσεις;

Μέσα από τα Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Ενοτήτων (ΣΧΑΕ), τα οποία θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε διάστημα τριών ετών από τη θέσπιση του ρυθμιστικού. Κατόπιν, για να γίνουν πράξη, θα πρέπει να τροποποιηθούν τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, οι πολεοδομικές μελέτες και να εκδοθούν ανάλογες πράξεις εφαρμογής.

4. Τι παρεμβάσεις προβλέπει το ρυθμιστικόγια την Αθήνα και τον Πειραιά;

Προβλέπει τη συνέχιση πεζοδρομήσεων και αναπλάσεων στις κεντρικές περιοχές, καθώς και άλλες παρεμβάσεις.

5. Τι προβλέπει για το Μετρό;

Την ανάπτυξη πέντε νέων γραμμών με 200 σταθμούς, που θα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Λεκανοπεδίου. Ωστόσο, ο σχεδιασμός δεν συνοδεύεται από χρονοδιαγράμματα.

Πρόστιμα δισ. ευρώ δεν εισπράττονται ποτέ

Ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. το 2005 για πολεοδομικές παραβάσεις
Πρωταθλήτρια η Ανατολική Αττική

Της Τάνιας Γεωργιοπούλου

Είναι τόσο απλό και μαζί τόσο δύσκολα εφαρμόσιμο (γιατί άραγε;): εάν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για την ανέγερση αυθαίρετων κτισμάτων και για πολεοδομικές παραβάσεις εισπράττονταν, το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης νομαρχιών και δήμων θα είχε επιλυθεί. Μάλιστα, ας ληφθεί υπόψη ότι αυτά τα πρόστιμα αφορούν ένα πολύ μικρό αριθμό αυθαιρεσιών - εκείνων που εντοπίζονται ύστερα από καταγγελίες, δηλαδή ένα ποσοστό που σύμφωνα με τους αρμόδιους δεν ξεπερνά το 10% του συνόλου. Στην κορυφή βέβαια του πίνακα των αυθαίρετων κτισμάτων και των οικοδομικών παρανομιών, η Ανατολική Αττική.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από όλες τις πολεοδομίες της χώρας, κατ' εντολήν του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, τα συνολικά πρόστιμα ανέγερσης το 2003 ήταν περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ, και τα πρόστιμα διατήρησης 26,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2004 ήταν 8,6 εκατομμύρια ευρώ και 23,4 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.

Στα ύψη μετά το 2005

Από το 2005 τα πρόστιμα εκτινάσσονται δεδομένου ότι ψηφίστηκε νόμος σύμφωνα με τον οποίο το ύψος των προστίμων καθορίζεται με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου. Ετσι, το 2005 τα πρόστιμα ανέγερσης φτάνουν τα 13,3 εκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα διατήρησης ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος αυτών των προστίμων τελικά δεν εισπράττονται...

«Τα πρόστιμα συχνά δεν φτάνουν στους εισπρακτικούς μηχανισμούς του κράτους, καθώς κανείς δεν θέλει να έρθει σε πλήρη αντίθεση με τους πολίτες», τονίζει με νόημα στην «Κ» ο κ. Μάρκος Φραγκιουδάκης μέλος της ομάδας εργασίας του ΤΕΕ για τα αυθαίρετα. Χαρακτηριστικά, για το κτίριο στην περιοχή της Βούλας (αναφερόταν στο δημοσίευμα της «Κ» της προηγούμενης Κυριακής) στο οποίο έχει διπλασιαστεί ο όγκος σε σχέση με την εκδοθείσα πολεοδομική άδεια, επιβλήθηκε αρχικά πρόστιμο ανέγερσης 834.000 ευρώ το 2004 και πρόστιμο διατήρησης 417.000 ευρώ. Σήμερα τα συνολικά πρόστιμα αγγίζουν τα 3.000.000 ευρώ και βεβαίως δεν έχουν καταβληθεί. Στην πραγματικότητα, καθώς τα πρόστιμα διαβιβάζονται τελικά στις εφορίες ουδείς έχει μια συνολική εικόνα των πληρωμών και των κονδυλίων που τελικά εισπράττουν οι νομαρχίες ή οι δήμοι.

Ακόμα και αυτά τα πρόστιμα ωστόσο αν και καταγράφονται εξαιρετικά υψηλά αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των παραβάσεων που δεν καταγράφονται από τις πολεοδομίες που ελέγχουν μόνο ύστερα από καταγγελία και «εφόσον προλαβαίνουμε»

«Διενεργούμε αυτοψία ύστερα από καταγγελία την οποία μάς διαβιβάζει η αστυνομία. Πολλές φορές όμως δεν υπάρχει προσωπικό οπότε δεν κάνουμε αυτοψία ή πηγαίνουμε εκ των υστέρων και εφόσον έχει τελειώσει η οικοδομή», εξηγεί στην «Κ» ο αναπληρωτής προϊστάμενος της πολεοδομίας Μαρκοπούλου κ. Δημήτρης Γκιζέλης.

Η συγκεκριμένη πολεοδομία, όπως και η Πολεοδομία Καπανδριτίου βρίσκονται ανάμεσα στις δέκα πολεοδομικές υπηρεσίες που επέβαλαν τα περισσότερα βεβαιωθέντα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2006. Τα συγκεκριμένα στοιχεία προέρχονται από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και αφορούν όχι τα πρόστιμα που αρχικά επιβλήθηκαν, αλλά εκείνα που τελικά καθορίστηκαν από τις υπηρεσίες μετά τις ενστάσεις των πολιτών.

Έλεγχος και αρμοδιότητες

Ο νομάρχης κ. Λεωνίδας Κουρής τονίζει ότι οι πολεοδομίες δεν διενεργούν έλεγχο στις οικοδομές κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας των εργασιών γιατί τους έχει αφαιρεθεί από τη νομοθεσία αυτή η αρμοδιότητα. «Διαφωνώ με αυτή τη διάταξη. Λανθασμένα καταργήθηκε ο έλεγχος των οικοδομών σε δύο φάσεις», τονίζει.

Μάλιστα διευκρινίζει ότι οι πολεοδομίες δεν θα πρέπει να εντάσσονται στην αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στο ίδιο μήκος κύματος, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Επιθεώρησης της Νομαρχίας Αν. Αττικής κ. Ελευθερία Ξυνομιλάκη λέει στην «Κ» ότι «ο έλεγχος των κατασκευών δεν πρέπει να είναι αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι απαραίτητο να θεσμοθετηθεί ο έλεγχος πριν συζητήσουμε για οποιαδήποτε είδους «τακτοποίηση» αυθαιρέτων».

Οι 10 πολεοδομίες που έχουν επιβάλει τα περισσότερα πρόστιμα

Οι πολεοδομίες που επέβαλαν τα περισσότερα πρόστιμα, σύμφωνα με στοιχεία του 2006, ήταν:

1. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής, Πολεοδομικό Γραφείο Μαρκόπουλου

2. Ν.Α. Θεσσαλονίκης, Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, Διεύθυνση Πολεοδομίας

3. Ν.Α. Αθηνών - Ανατολικής Αττικής, Διεύθυνση Χωροταξίας & Πολεοδομίας Νοτίου Τομέα

4. Διεύθυνση Πολεοδομικών Λειτουργιών Δήμου Ηρακλείου

5. Ν.Α. Ανατολικής Αττικής, Τμήμα Πολεοδομίας & Πολεοδομικών Εφαρμογών Καπανδριτίου

6. Ν.Α. Εύβοιας, Διεύθυνση Χωροταξίας - Οικισμού & Περιβάλλοντος

7. Ν.Α. Αθηνών - Πειραιώς, Διεύθυνση Πολεοδομίας Νοτίου Τομέα

8. Ν.Α. Ζακύνθου, Διεύθυνση Πολεοδομίας & Περιβάλλοντος

9. Ν.Α. Αθηνών - Πειραιώς, Διεύθυνση Πολεοδομίας Δυτικού Τομέα

10. Διεύθυνση Πολεοδομίας Δήμου Αθηναίων

Λόγω αδειών, ξεχάστε τις αυτοψίες τον Αύγουστο


Πολλοί πολίτες με αφορμή το δημοσίευμα της «Κ» της 12ης Απριλίου που αφορούσε τον τρόπο λειτουργίας των πολεοδομικών υπηρεσιών και ελέγχου των οικοδομικών αυθαιρεσιών τηλεφώνησαν, προκειμένου να αναφέρουν το μικρό ή μεγάλο τους πρόβλημα με την Πολεοδομία και την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί. Ιστορίες καθημερινής πολεοδομικής τρέλας.

- Ο κ. Χ. Κ. που κατοικεί στο Πανόραμα Βούλας, έκανε το «λάθος» να καταγγείλει στην Πολεοδομία τις οικοδομικές αυθαιρεσίες του ιδιοκτήτη παράπλευρου οικοπέδου. Οπως αναφέρει σε επιστολή του προς τον δήμαρχο Βούλας, κατήγγειλε στην Πολεοδομία την ανέγερση αυθαίρετων κατασκευών στις 8 Αυγούστου του 2008. «Στις επανειλημμένες εκκλήσεις μου για αυτοψία στο καταγγελλόμενο ακίνητο, η Πολεοδομία Βούλας με ενημέρωσε ότι τον Αύγουστο δεν διενεργούνται αυτοψίες, λόγω μειωμένου προσωπικού. Αλλά ούτε τον Σεπτέμβριο μπορούσαν να διενεργήσουν αυτοψία λόγω του ότι άρχισε η εγκατάσταση ηλεκτρονικών υπολογιστών και οι υπάλληλοι εκπαιδεύονται. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι αυθαίρετες εργασίες στο καταγγελλόμενο ακίνητο να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2008». Μάλιστα ο Χ.Κ. υπενθυμίζει την εγκύκλιο Παυλόπουλου της 18ης Ιουλίου 2006 με θέμα «Λειτουργία των Πολεοδομικών Γραφείων κατά την καλοκαιρινή περίοδο», σύμφωνα με την οποία οι υπάλληλοι πρέπει να παίρνουν άδειες κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών της Πολεοδομίας.

- Η κ. Λ. Κ. νοίκιασε τον κινηματογράφο που διέθετε στη Δράμα. Η εταιρεία που στεγάστηκε σε αυτό πραγματοποίησε πολλές αυθαίρετες κατασκευές το πρόστιμο για τις οποίες καλείται να πληρώσει τώρα η ίδια. Η εύλογη απορία της είναι γιατί κανείς από την Πολεοδομία δεν διενήργησε έλεγχο για όσα χτίζονταν χωρίς άδεια. Αναρωτιέται ακόμα ποιος θα ελέγξει τη στατικότητα του κτιρίου.

- Τριώροφο στο Λαγονήσι έχει επιχειρήσει πολλές φορές να γκρεμίσει η Νομαρχία Αν. Αττικής, το οποίο εδώ και πέντε χρόνια έχει χαρακτηριστεί τελεσιδίκως αυθαίρετο. Ομως κάθε φορά τα συνεργεία αντιμετωπίζουν και ένα νέο εμπόδιο. Την τελευταία φορά ο ιδιοκτήτης εμφάνισε δικαστική απόφαση σύμφωνα με την οποία το ακίνητο έπρεπε να γκρεμιστεί με συγκεκριμένες προδιαγραφές, καθώς είχε αμίαντο. Φυσικά η κατεδάφιση αναβλήθηκε.

- Υστερα από εγκύκλιο του 2007 του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Κυρ. Καρούτσου, οι εισαγγελείς που παρευρίσκονταν σε μια κατεδάφιση υποχρεώνονταν να αναφέρουν γιατί τελικά αυτή δεν πραγματοποιήθηκε. Κατέγραψαν λοιπόν ότι συχνά, για να μην γκρεμιστούν τα αυθαίρετα, επιστρατεύονταν μια πολύτεκνη κυρία από τη γειτονιά, κάποια υπερήλικη ή ένας άρρωστος που «λόγω της ημέρας» έλεγε ότι έμενε στο συγκεκριμένο ακίνητο.

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers