1 Οκτωβρίου 2007

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ - ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2007

ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ



Σχεδόν δύο (2) Ελλάδες το χρόνο περνούν από τα Εμπορικά Κέντρα THE MALL ATHENS, ATTIKA και το κατάστημα ΙΚΕΑ, καθώς η βόλτα και οι αγορές στους χώρους αυτούς αποτελεί τη νέα μόδα διασκέδασης των Ελλήνων καταναλωτών, με συνέπεια να οδηγούνται σε μαρασμό τα μικρά καταστήματα που βρίσκονται στις συνοικιακές αγορές και κυρίως σε αυτές που γειτονεύουν με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Χαρακτηριστικό είναι τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το THE MALL ATHENS επισκέφθηκαν περίπου δώδεκα εκατομμύρια καταναλωτές, το ΙΚΕΑ τέσσερα εκατομμύρια και το ATTICA τρία εκατομμύρια. Ο νέος αυτός τρόπος διασκέδασης της μεσαίας τάξης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που συνδυάζει την απογευματινή ή τη βραδινή έξοδο με περιήγηση σε βιτρίνες, καφέ, σινεμά και φαγητό διαδίδεται με όλο και μεγαλύτερους ρυθμούς και είναι φανερό ότι οι μιμητές αυξάνονται τόσο στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπου κατοικεί ο μισός πληθυσμός της χώρας, όσο και στη Θεσσαλονίκη της οποίας ο πληθυσμός ξεπερνά τις 800.000 κατοίκους.

Τα πολυκαταστήματα και οι μεγάλες αλυσίδες απορροφούν περίπου 70% του συνολικού τζίρου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα μας. Το καθεστώς ιδιότυπου ολιγοπωλίου που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει το πολύ 7 – 8 μεγάλους εμπορικούς ομίλους οι οποίοι θα ελέγχουν την συντριπτική πλειονότητα του λιανεμπορίου. Τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι σε μερικά χρόνια τα 7-8 μεγάλα εμπορικά κέντρα στη χώρα μας θα επισκέπτονται πάνω από 35 εκατ. καταναλωτές το χρόνο. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα εμπορικά κέντρα, εκπτωτικά καταστήματα, υπεραγορές κ.τ.λ. βρίσκονται σε σημεία που γειτνιάζουν με κεντρικούς οδικούς άξονες ( Αττική Οδός κ.τ.λ.), σταθμούς μετρό, ΗΣΑΠ προσφέροντας ευκολία στην πρόσβαση. Στα υπάρχοντα εμπορικά κέντρα που προσεγγίζουν σήμερα τις 300.000 τ.μ. ωφέλιμης επιφάνειας, αναμένεται να προστεθούν περίπου 600.000 τ.μ. μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η Ελλάδα διαθέτει 36 τ.μ. εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους, όταν σε άλλες χώρες όπως η Γαλλία είναι 241 τ.μ. ανά 1.000 κατ. (εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ”, Κυριακή 29 Ιουλίου 2007).

Οι ιδιοκτήτες της έκτασης Καμπά (ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ) στην Κάντζα λαμβάνοντες υπόψη:
- Την υψηλή κερδοφορία δραστηριοτήτων του τριτογενούς τομέα ( λιανικό εμπόριο, αναψυχή, εστίαση κ.λ.π.)
- Τους αναποτελεσματικούς χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Παλλήνης και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής (ΝΑΑΑ) από 21 – 04 – 1997 μέχρι σήμερα, να πείσουν την Πολιτεία για αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά ως χώρου πρασίνου και πολιτισμού για όλη την Ανατολική Αττική.
- Την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 150/1999 σύμφωνα με την οποία η έκταση Καμπά είχε συμπεριληφθεί ως περιοχή επέκτασης της τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ( Γ.Π.Σ.) Παλλήνης με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου. Το Γ.Π.Σ. του 1999 όμως σε ό,τι αφορά την έκταση ΚΑΜΠΑ, ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας με την απόφαση του 2675/2001. Καταγράφηκε όμως η πρόθεση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου για ανέγερση Εμπορικού Κέντρου (ήπια ανάπτυξη) στην έκταση ΚΑΜΠΑ.
- Το νομικό πλαίσιο της δημιουργίας Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΟΑΠΔ) που προσδιορίζεται από το Ν. 2742/1999 ΦΕΚ 207/Α/07.10.1999).
Την απόφαση 51279 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ Β 1772/15.12.2006) περί της διαδικασίας καθορισμού ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα.

Υπέβαλαν αίτημα στο ΥΠΕΧΩΔΕ για ανέγερση εμπορικού κέντρου που θα περιλαμβάνει:
- Υπεραγορά σε έκταση 15.138 τ.μ.
- Μεσαίου μεγέθους εμπορικές μονάδες σε έκταση 18.268 τ.μ.
- Καταστήματα σε έκταση 38.673 τ.μ.
- Θεματικά εστιατόρια σε έκταση 7.888 τ.μ.
- Σύμπλεγμα κινηματογράφων (12) σε έκταση 5.788 τ.μ.
- 6.179 οργανωμένες θέσεις στάθμευσης εμβαδού 194.690 τ.μ. για τους επισκέπτες του Εμπορικού Κέντρου. Οι 5000 θέσεις θα είναι υπόγειες (Υπόγειο-1,Υπόγειο-2) με δύο (2) ορόφους και 1.179 υπαίθριες εμβαδού 31.820 τ.μ.

ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
Συνολική έκταση : 318.732 τ.μ.
Δομήσιμη έκταση: 191.239 τ.μ. ( 60% συνολικής έκτασης)
Έκταση κτιριακών εγκαταστάσεων: 111.777 τ.μ.
Κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι: 127.493 τ.μ. ( 40% συνολικής έκτασης).

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 17/7/2007, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Παλλήνης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, Στελεχών της Εταιρίας «ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε.» των Δημοτικών Συμβούλων, του Νομάρχη, των Νομαρχιακών Συμβούλων και εκπροσώπων Οργανώσεων Πολιτών, οι εκπρόσωποι της Εταιρίας ισχυρίστηκαν ότι η απόφασή τους για ανάπτυξη δραστηριοτήτων τριτογενούς τομέα συμπεριλαμβάνοντας το εμπόριο και την αναψυχή στην έκταση ΚΑΜΠΑ είναι οι πιο κατάλληλες για την ανάπτυξη της ιδιοκτησίας και της ευρύτερης περιοχής. Το αγροτεμάχιο έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, ίσως από τα μοναδικά στην Αττική, να διαθέτει πρόσοψη προς την Αττική Οδό 800 μέτρων, ανάμεσα από δύο κόμβους με εξαιρετική κυκλοφοριακή σύνδεση από και προς όλη την Αττική. Πρόκειται για μια έκταση η οποία με τα πολλαπλά πλεονεκτήματά της, επιτρέπει την αξιοποίηση κάθε αναπτυξιακής δυνατότητας τόσο στην περίπτωση της στάθμευσης όσο και στην διακίνηση του κοινού.

Αυτή η ανάπτυξη στόχο έχει την δημιουργία ενός πόλου έλξης των Αθηναίων όπου εκεί θα μπορούν πρώτα απ’ όλα να κάνουν τις αγορές τους, να μπορούν να τρώνε, να διασκεδάζουν και γενικότερα να ψυχαγωγούνται σε χώρους που θα δημιουργηθούν. Επίσης η αντίστοιχη κατηγορία εμπορίου που περιλαμβάνεται στην πρότασή μας, δεν είναι ανεπτυγμένη στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, το σχεδιαζόμενο έργο θα παρέχει και ένα πολύ σημαντικό αριθμό απασχολούμενων, πάνω από 4000 θέσεις εργασίας, ενώ θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δήμου από τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν. Τέλος μια πολύ σημαντική επιφάνεια γης θα είναι για κοινωφελή και κοινόχρηστη χρήση. ΒΕΒΑΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ίδια η μελέτη των επενδυτών, αναφορικά με την έκταση και την ένταση των προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων, τρομάζουν οι επιπτώσεις από την κυκλοφορία, το θόρυβο και την ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή. Σε καμιά περίπτωση δεν θα λυθεί το πρόβλημα του θορύβου και της ρύπανσης με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στις σχολικές μονάδες της περιοχής.

Σε ότι αφορά στις νέες θέσεις εργασίας, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «Μall» Αμαρουσίου όπου στις 2500 νέες θέσεις εργασίας που το πολυκατάστημα προσέφερε στην ευρύτερη περιοχή, θα χαθούν 6000 περίπου υφιστάμενες θέσεις εργασίας, από το κλείσιμο μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, απώλεια εργασίας αυτοαπασχολούμενων κ.α.

Γνωρίζουμε ότι οι «παρεμβάσεις» Δήμου και Νομαρχίας περιορίζονται σε γνωμοδοτικό ρόλο. Έχουν όμως το δικαίωμα και την υποχρέωση ως αιρετά πολιτικά όργανα να αποφασίζουν για κάθε θέμα που αφορά την περιοχή μας. Είχαν υποχρέωση δια των υπηρεσιών τους και των νομικών συμβούλων τους να ανιχνεύσουν τις διατάξεις του νόμου 2742/99 και έγκαιρα να είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχτούν εφαρμογή του σε κατοικημένες περιοχές των ΟΤΑ.

Στην Τεχνική Έκθεση της εταιρείας ΚΑΝΤΖΑ ΑΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, για την τεκμηρίωση των προτάσεων που αφορούν την ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα στην Κάντζα (εκδ.1, Ιούλιος 2006), αναφέρεται στην σελίδα 10 το εξής :

Ο χαρακτηρισμός και η οριοθέτηση εκτάσεων ως ΠΟΑΠΔ γίνονται με κοινή απόφασητου Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και του κατά περί­πτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη του οικείου νομαρχιακού συμβουλί­ου και του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος(Κ.Σ.Χ.Ο.Π). Ειδικά για τη σύνταξη ΠΟΑΠΔ στις περιοχές των ρυθμιστικών σχεδίωνΑθήνας και Θεσσαλονίκης, αντί για το Κ.Σ.Χ.Ο.Π. γνωμοδοτεί η Εκτελεστική Επιτροπή­του Οργανισμού Αθήνας ή Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Η γνώμη του νομαρχια­κούσυμβουλίου πρέπει να περιέρχεται στο Υπουργείο το αργότερο μέσα σε δύο (2) μήνες, από την υποβολή της σχετικής αίτησης ή πρότασης. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, η υπουργική απόφαση εκδίδεται χωρίς την γνώμη του νομαρχιακού συμβουλίου.

Η παραπάνω εγκριτική απόφαση αποτελεί και προέγκριση χωροθέτησης τόσο για τις ΠΟΑΠΔ όσο και για την εγκατάσταση η επέκταση σε αυτές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Με την παραπάνω απόφαση, καθορίζονται ειδικότερα :
η θέση, η έκταση και τα όρια της ΠΟΑΠΔ.
οι κατηγορίες παραγωγικών ή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που επιτρέπεται να εγκατασταθούν ΠΟΑΠΔ.
ειδικές ζώνες προστασίας γύρω από τις οριοθετούμενες σύμφωνα με τα παραπάνω περιοχές, στις οποίες μπορούν να επιβάλλονται ειδικοί όροι και περιορισμοί στις χρή­σεις γης, στους όρους δόμησης και στην εν γένει εγκατάσταση και άσκηση δραστηρι­οτήτων και λειτουργιών και
οι ειδικότεροι όροι και τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από την ίδρυση και λειτουργία της ΠΟΑΠΔ.

Το προηγούμενο απόσπασμα της τεχνικής μελέτης δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών για το ποιος ωφελείται από την κωλυσιεργία στην λήψη αποφάσεων.

Πριν από οποιαδήποτε συζήτηση έπρεπε Δήμος και Νομαρχία να είχαν πάρει πρωτοβουλία για εκπόνηση κοινής μελέτης για τις αρνητικές επιπτώσεις κατασκευής εμπορικού κέντρου στην Κάντζα. Σε καμιά περίπτωση οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις δεν μπορεί να αντισταθμιστούν με την εξασφάλιση κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων συνολικής έκτασης 127.493 τ.μ., 4000 θέσεων εργασίας (για όλη την Αττική), και έσοδα από δραστηριότητες για το Δήμο Παλλήνης.

Είναι ανάγκη η διαμόρφωση ενός μητροπολιτικού στρατηγικού σχεδιασμού που θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πιέσεις που δημιουργούν το εύρος των απαιτούμενων τεχνικών και κοινωνικών υποδομών, η ανάπτυξη διεθνών κόμβων και αξόνων μεταφοράς, π.χ. αεροδρόμια ή περιφερειακές οδοί που παράγουν μια σειρά από συγκρούσεις στην ανάπτυξη των χρήσεων γύρω από αυτές. Τα εμπορικά κέντρα και οι ζώνες αναψυχής, ανταγωνίζονται τη μέχρι σήμερα παραδοσιακή εμπορική και πολιτιστική ζωή των περιοχών της πόλης. Με τη σειρά τους η συνεχής αύξηση των αναγκών για νέες μεταφορικές υποδομές σε αντιστοιχία με τη δυναμική αυτής της εξάπλωσης παράγουν νέες και απρόβλεπτες πληθυσμιακές μετακινήσεις. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, του ιστορικού χαρακτήρα και της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής

Η αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά από τους ιδιοκτήτες του είναι ένα θέμα που αφορά τους ΟΤΑ Παλλήνης, Γέρακα, Γλυκών Νερών, Παιανίας, Σπάτων, Πικερμίου, Ανθούσας και την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής.

Στη συνάντηση της 17/7/2007 η επιχειρηματολογία των εκπροσώπων της εταιρίας για τις αρνητικές επιπτώσεις του έργου δεν μας έπεισε.

Οφείλουν Δημοτικό Συμβούλιο Παλλήνης και Νομαρχιακό Συμβούλιο Ν.Α.Α.Α. αφού εκφράσουν την αντίθεσή τους για εφαρμογή του Νόμου 2742/99 στην περιοχή της Κάντζας και λάβουν υπόψη τις επιστημονικά τεκμηριωμένες ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ του έργου να γνωμοδοτήσουν ΑΡΝΗΤΙΚΑ για την κατασκευή του και να απαιτήσουν από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να μην αποδεχτεί να χαρακτηρίσει την έκταση του Κτήματος Καμπά ως ΠΟΑΠΔ καταθέτοντας και σχετική έκθεση κατά της τεκμηρίωσης των προτάσεων των ιδιοκτητών του Κτήματος Καμπά. για κατασκευή Εμπορικού Κέντρου στην Κάντζα.

Καλούμε τους Βουλευτές και Υποψήφιους Βουλευτές (των εκλογών της 16-09-2007) όλων των κομμάτων της Περιφέρειας Αττικης με δηλώσεις τους στον Τοπικό Τύπο να εκφράσουν την αντίθεση τους και σε καμιά περίπτωση να μην αποδεχτούν εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2742/1999 από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ σε κατοικημένες περιοχές των Ο.Τ.Α.


ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΚΟΚΛΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ
ΜΟΥΡΜΟΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΠΑΚΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ
ΝΤΑΡΖΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΡΕΦΟΥΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΡΙΠΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΡΟΜΠΑΚΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
ΣΠΥΡΟΠOΥΛΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΣΙΑΜΗ ΑΡΙΣΤΕΑ

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers