11 Μαρτίου 2008

Όλοι οι κλάδοι εναντίον του Ασφαλιστικού.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της Γραμματείας του ΤΕΕ με τις θέσεις και σχολιασμό του Σχεδίου Νόμου.

Ανακοίνωση 6 Μαρτίου 2008 ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΕΕ

Προς: Τους Εκπροσώπους του ΤΕΕ

Μετά την ολοκλήρωση των επαφών του ΤΕΕ με τους Συλλόγους, τις Ενώσεις Μηχανικών και με τα Περιφερειακά Τμήματα αποφασίστηκε ομόφωνα να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και η αποχή από όλες τις Επιτροπές για όλο το μήνα Μάρτιο. Οι εκπρόσωποι θα πρέπει να πηγαίνουν στις συνεδριάσεις των Επιτροπών για να ενημερώνουν για τους λόγους της αποχής και στη συνέχεια να αποχωρούν.

ΤΟ ΤΣΜΕΔΕ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΕΠΕΙΔΗ, ως εργαζόμενοι, θιγόμαστε από τις γενικότερες παρεμβάσεις που ανακοινώνονται στο ασφαλιστικό όπως στο ύψος των συντάξεων, στο δυνητικό χρόνο εξόδου από το επάγγελμα, στις προβλέψεις για τις γυναίκες ΕΠΕΙΔΗ αγωνιζόμαστε για τη ριζική μεταμόρφωση του ΤΣΜΕΔΕ σε οργάνωση, παροχή υπηρεσιών και εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, μείωση των εισφορών, ενεργοποίηση του ειδικού κλάδου πρόνοιας, νέο κανονισμό στον κλάδο υγείας, αναθεώρηση των συντάξεων σύμφωνα με τα αναλογιστικά δεδομένα και με τις αποφάσεις των δικαστηρίωνΕΠΕΙΔΗ αποδομείται ολοκληρωτικά το ασφαλιστικό μας σύστημα με την κατάργηση του ΤΣΜΕΔΕ που λειτουργεί από το 1934.

ΕΠΕΙΔΗ αλλαγές στο ασφαλιστικό θα αποδώσουν μόνο με διάλογο. Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατάργηση του ΤΣΜΕΔΕ χωρίς προτάσεις, αναλογιστική μελέτη, χρονοδιαγράμματα, εκτίμηση επιπτώσεων, χωρίς διάλογο, χωρίς απάντηση στις προτάσεις του ΤΕΕ, με άρνηση παρουσίας στις προσκλήσεις του ΤΕΕ, χωρίς να περιλαμβάνεται ποτέ στο πρόγραμμα της, χωρίς να περιλαμβάνεται στο νόμο Ρέππα.

ΕΠΕΙΔΗ οποιαδήποτε λύση επιβάλλεται να δοθεί με αξιοπιστία από ένα κράτος εγγυητή όσων συμφωνούνται και έχουν ήδη συμφωνηθεί

ΕΠΕΙΔΗ το ασφαλιστικό είναι ολέθριο να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για να κλείσουν μαύρες τρύπες στον προϋπολογισμό.Το αποθεματικό του ΤΣΜΕΔΕ είναι ακριβώς όσο και η αστοχία του δημοσίου ελλείμματος (48% αντί 14%) που ανακοινώθηκε για το πρώτο δεκάμηνο του 2007. Από τα 183 συνολικά ταμεία και τα 22 κύριας σύνταξης καταργούνται τα τέσσερα που έχουν αποθεματικά, προοπτικές, ουσιαστικό έλεγχο από τους ασφαλισμένους.

ΕΠΕΙΔΗ το κράτος αναζητά πόρους τη στιγμή που χαρίζει προκλητικά στις Τράπεζες τις συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις, στις ΠΑΕ χρέη, στις φαρμακοβιομηχανίες και τους εισαγωγείς φαρμάκων και ιατρικών μηχανημάτων πολλαπλάσιες τιμές από το κόστος.

ΕΠΕΙΔΗ θέλουμε να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ που διαθέτει το 42% στην Τράπεζα Αττικήςτώρα που έχει ανακοινωθεί η πώληση του 38% που ελέγχει το κράτος και αναζητείται στρατηγικός εταίρος.

ΕΠΕΙΔΗ όλες οι συγχωνεύσεις ταμείων έχουν αποτύχειακόμα και όταν υπήρξαν συναινέσεις, γιατί το κράτος υπήρξε ασυνεπές στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει.

ΕΠΕΙΔΗ το ΤΣΜΕΔΕ θα υποκατασταθεί από ταμείο με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά. Το ΤΣΜΕΔΕ ασφαλίζει ιδιότητα, κάνει συναλλαγές με τους ασφαλισμένους του, έχει διαφορετικές προοπτικές για τους ασφαλισμένους μετά το 1993, διαφορετική σύνθεση εσόδων και δαπανών. Δεν έχει τίποτα κοινό με το ΤΣΑΥ, το Ταμείο Νομικών ή το Ταμείο των δημοσιογράφων.

ΕΠΕΙΔΗ όλες οι συγκλίσεις θα είναι αρνητικές. Οι τράπεζες διεκδικούσαν πάντα την κατάργηση του καθεστώτος εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ, κάτι που θα γίνει στο «ενοποιημένο» ταμείο. Διερμηνεύοντας τον Υπουργό Απασχόλησης ενώ οι συντάξεις του ΤΣΜΕΔΕ θα μείνουν παγωμένες σε όσες περιπτώσεις δεν μειωθούν δραματικά, οι εισφορές δεν τροποποιούνται.

ΕΠΕΙΔΗ γνωρίζουμε μαθηματικά στο νέο «ενοποιημένο» ταμείο όπου μειώνονται οι κοινωνικοί πόροι και θα υπάρχει απώλεια εσόδων από δραστηριότητες που θα σταματήσουν, χωρίς να υποκατασταθούν από κρατική επιχορήγηση,

ΔΕΝ μπορεί ταυτόχρονα να ισχύσουν τα τρία «δεν»: δεν θα μειωθούν οι συντάξεις, δεν θα αυξηθούν οι εισφορές, δεν θα αλλάξουν τα χρονικά όρια αποχώρησης. Η χρήση των αποθεματικών με την ανεξέλεγκτη και αδιαφανή διαχείριση διορισμένων διοικήσεων δεν αποτελεί για τα συμφέροντα των ασφαλισμένων εγγύηση.

ΕΠΕΙΔΗ όλα τα επιχειρήματα του Υπουργού υπέρ της «ενοποίησης» δεν ισχύουν. Το κόστος διοίκησης ανά ασφαλισμένο του ΤΣΜΕΔΕ των 98.000 ασφαλισμένων είναι 20% χαμηλότερο από το αντίστοιχο του ΙΚΑ των 2.000.000 ασφαλισμένων. Τα έξοδα του προέδρου και του 11μελούς ΔΣ συνολικά για όλο τον χρόνο αντιστοιχούν στην τρίμηνη αμοιβή ενός από τους «μάνατζερς» που έχει εξαγγείλει ο Υπουργός ότι θα διοικούν το νέο ταμείο. Σκάνδαλα, αδιαφάνεια, δομημένα ομόλογα, είχαμε από διορισμένες διοικήσεις ταμείων, όχι από διοικήσεις εκπροσώπων των ασφαλισμένων.

ΕΠΕΙΔΗ ενέργειες και προθέσεις που αφορούν το ασφαλιστικό χαρακτηρίζονται από μια διαρκή αναξιοπιστία των αποθεματικών σε βάρος των συμφερόντων των Ταμείων, δομημένα ομόλογα, παράνομες υπουργικές αποφάσεις σε σχέση με το ύψος σύνταξης, καθυστερήσεις στην υλοποίηση των οργανισμών και τη μηχανογράφηση, απαράδεκτες παροχές υγείας. Και τώρα ΔΗΜΕΥΣΗ της περιουσίας των 29.000 ευρώ που δυνητικά ανήκει στον κάθε ασφαλισμένο του ΤΣΜΕΔΕ και υπάρχει για να ικανοποιηθούν οι συντάξιμες προσδοκίες του με βάση τις εισφορές που καταβάλει.

ΕΠΕΙΔΗ το θέμα αντιμετωπίζεται μόνο επικοινωνιακά και αυτό εντείνει την αναξιοπιστία. Χαρακτηρίζοντας τα υγιή ταμεία ως ευγενή ακυρώνεται από το κράτος η όποια θετική εξέλιξη σε ασφαλιστικά ταμεία υπήρξε (άρα και μπορεί να υπάρξει) και ταυτόχρονα καλλιεργείται ένα διχαστικό κλίμα ανάμεσα στους εργαζόμενους. Ανακοινώνεται ότι τα υπάρχοντα αποθεματικά κάθε ταμείου θα κατατεθούν σε ξεχωριστούς λογαριασμούς, στην πράξη θα λειτουργήσουν ως ενιαία, αλλά αποκρύπτεται ότι αυτό είναι νομικά, συνταγματικά υποχρεωτικό. Δεν ανακοινώνεται ότι στο ενοποιημένο ταμείο τα νέα αποθεματικά θα κατατίθενται σε κοινό λογαριασμό, τη στιγμή που το ΤΣΜΕΔΕ παρουσιάζει για τα επόμενα χρόνια θετικό ισοζύγιο μεγαλύτερο του αθροίσματος όλων των υπολοίπων.

ΕΠΕΙΔΗ η ευρωστία του ΤΣΜΕΔΕ οφείλεται στα χαρακτηριστικά του και στους ασφαλισμένους του αποκλειστικά. Η διαρκής, από την ίδρυση του, λειτουργία της αρχής της αλληλεγγύης των γενεών, με χαμηλές συντάξεις, με υψηλές εισφορές που τώρα θίγουν ιδιαίτερα τους ασφαλισμένους μετά το 1993. Οι «τραπεζικές» εργασίες του Ταμείου που διενεργεί από το 1940. Η εσωτερική αναδιανεμητική λογική, από την ίδρυση του. Όσοι έχουν πρόσβαση στην εργασία καταβάλουν υπέρ του συνόλου ποσοστό από την αμοιβή τους, πέραν των εισφορών. Η αναλογία ασφαλισμένων προς συνταξιούχους. Η σχέση στο ΤΣΜΕΔΕ είναι 1:7,13, στο ΤΣΑΥ 1:5,25, στο Ταμείο Νομικών 1:3,52, στο ΤΣΠΕΑΘ 1:4,61, στο σύνολο των ασφαλισμένων 1:1,75. Το προσδοκώμενο ποσοστό ετήσιας εξέλιξης (αύξησης/ μείωσης) του πλήθους των ασφαλισμένων για το ΤΣΜΕΔΕ προσδιορίζεται μέσα στα δύο μεγαλύτερα. Η αυτοδιαχείριση του. Οι μειωμένες παροχές στους ασφαλισμένους του.

ΕΠΕΙΔΗ το ΤΣΜΕΔΕ είναι το ισχυρότερο ταμείο. Η περιουσία του ανέρχεται στο 46% της περιουσίας του ΙΚΑ, ενώ ο αριθμός των ασφαλισμένων του είναι το 5% του συνόλου των ασφαλισμένων στο ΙΚΑ. Το ποσοστό του ετησίου πλεονάσματος ως προς το σύνολο των εσόδων βρίσκεται στη δεύτερη καλύτερη θέση όλων των ταμείων. Ο λόγος της περιουσίας ως προς το σύνολο των ετησίων εξόδων είναι στην πρώτη καλύτερη θέση.

ΕΠΕΙΔΗ το ΤΣΜΕΔΕ είναι αυτοδύναμο ταμείο που προσδιορίζει έναν δικαιότερο τρόπο εισόδου και άσκησης του επαγγέλματος. Η κρατική συμμετοχή και οι χαρακτηριζόμενοι ως κοινωνικοί πόροι ανέρχονται σε 4.000.000 ευρώ σε σύνολο εσόδων 643.225.000 ευρώ (0,62%). Στο ταμείο Νομικών η αντίστοιχη αναλογία είναι 151.724.000/399.511.000 (37,97%). Ανά ασφαλισμένο του ΤΣΜΕΔΕ αντιστοιχούν κοινωνικοί πόροι 28,51 ευρώ, 0,55% ποσοστό επί των εισφορών. Ανά ασφαλισμένο του Ταμείου Νομικών 2.506,73 ευρώ, 68,32% ποσοστό επί των εισφορών, και ανά ασφαλισμένο του ΤΣΠΕΑΘ 4.050,11 ευρώ , 95,27% ποσοστό επί των εισφορών. [οι χαρακτηριζόμενοι ως κοινωνικοί πόροι στην πραγματικότητα καλύπτουν χαριστικές απαλλακτικές διατάξεις εργοδοτικών εισφορών ή είναι ατομικές εργοδοτικές εισφορές]. Το 7,24% των εσόδων του ΤΣΜΕΔΕ είναι από λοιπές δραστηριότητες, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά είναι για το Ταμείο Νομικών 0,59%, το ΤΣΑΥ 1,06% και για το ΤΣΠΕΑΘ 0,50%. Αυτά τα έσοδα οφείλονται στις εργασίες του ΤΣΜΕΔΕ (έκδοση εγγυητικών επιστολών, προκαταβολές πληρωμών).

ΕΠΕΙΔΗ τα οικονομικά δεδομένα του ΤΣΜΕΔΕ αρκούν μόνο για τη βιωσιμότητα του όπως είναι το ζητούμενο για όλα τα ταμεία. Το ΤΣΜΕΔΕ μπορεί σε αξιόπιστο ασφαλιστικά χρόνο να εγγυηθεί τις παροχές προς τα μέλη του και μόνο ( οι αναλογιστικές μελέτες που συντάσσονται με παραδοχές του Υπουργείου αμφισβητούν ακόμα και αυτό). Η ΕΕ ποτέ και πουθενά δεν ζήτησε «ενοποιήσεις» ταμείων. Βιώσιμα ταμεία απαιτεί.ΕΠΕΙΔΗ το ΤΣΜΕΔΕ με τα αποθεματικά και τις προοπτικές του δεν μπορεί να συμβάλει στην επίλυση του συνολικότερου ασφαλιστικού ζητήματοςγια την οποία έχουν κατατεθεί πολλές προτάσεις. Θεωρούμε βασική μια αναπτυξιακή πολιτική που θα εγγυάται απασχόληση, καλά αμειβόμενη, και δια αυτής θα στηρίζεται ένα ασφαλιστικό σύστημα με δημόσιο, κοινωνικό, αναδιανεμητικό χαρακτήρα. Η εισφοροδιαφυγή θα πρέπει να κτυπηθεί. Μεγαλύτερος εισφοροδιαφεύγων στο ΤΣΜΕΔΕ είναι το κράτος (η ετήσια κρατική επιχορήγηση προς το ΤΣΜΕΔΕ θα αποσβέσει το υπάρχον χρέος σε 246 χρόνια).

ΕΠΕΙΔΗ ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει με τους μηχανικούς υλικά λεηλατημένους και ηθικά ταπεινωμένους. ΤΟ ΤΣΜΕΔΕ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ. Συνυπογράφουμε την πρόταση προς την Κυβέρνηση για να προσχωρήσει σε έναν διάλογο έντιμο, διαφανή, αξιόπιστο και με προοπτική,για να βρεθούν πόροι που θα επιλύσουν σε βάθος χρόνου το ασφαλιστικό θέμα, για να μην υφαρπαγούν πόροι από τα ασφαλιστικά ταμεία,για να αποκτήσουν τα άλλα ταμεία τα χαρακτηριστικά του ΤΣΜΕΔΕ,για να γίνει το ΤΣΜΕΔΕ πρότυπο ταμείο για τα μέλη του, όχι μόνο στους οικονομικούς δείκτες.

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers