Είναι σημαντικό να αγωνιστούμε για να διασφαλίσουμε ένα ανθρωποκεντρικό περιβάλλον, να διασφαλίσουμε μια ποιότητα ζωής για τις επόμενες γενιές.
«Η τρομακτική οικιστική εξάπλωση στην περιοχή δεν συνοδεύτηκε με χρηματοδοτήσεις και αντίστοιχα έργα υποδομής - αποχέτευση, εσωτερικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά, όπως είχε προγραμματιστεί με την έλευση του αεροδρομίου»
Τα βυτιοφόρα εκκένωσης βόθρων βρίσκονται σε καθημερινή βάση μέσα στους δρόμους των πόλεων της περιοχής, προκαλώντας όχληση, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες ότι συχνά τα βοθρολύματα δεν μεταφέρονται σε βιολογικούς καθαρισμούς, αλλά σε ρέματα ή οπουδήποτε αλλού.
Ο υδροφόρος ορίζοντας των Μεσογείων επιβαρύνεται και από άλλους ρύπους. Υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν την ύπαρξη μετάλλων.
Οι 140.000 κάτοικοι, από το Μαρκόπουλο, τα Σπάτα και την Παλλήνη ως τη Ραφήνα, τη Νέα Μάκρη, την Παιανία και την Ανθούσα, που κάποτε, όλη αυτή η περιοχή αποτελούσε το «μάνα» της Αττικής, παρακολουθούν μέρα με τη μέρα τη μετάλλαξή της με αγωνία και πολλά ερωτηματικά.
Στην Αττική σήμερα λειτουργούν 16 από τις 400 παράνομες χωματερές. Αναλογούν πρόστιμο = 544.000 € την ημέρα !
Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται εκ νέου στην επιφάνεια το μεγάλο πρόβλημα, που δεν έχει αντιμετωπισθεί μέχρι και σήμερα.
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
Η ανάπτυξη και η πρόοδος ενός τόπου επιτυγχάνονται με τη δημιουργία υποδομών και όχι εμπορικών κέντρων.
Μεταφέρουμε μερικά αποσπάσματα (για την Αττική) από τις δηλώσεις του πολιτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Σπύρου Κουβέλη, για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009) : Το πλήρες κείμενο είναι εδώ
Ο πολιτικός προσανατολισμός της ανάπτυξης της Αττικής έχει καίρια σημασία τόσο για τη βιώσιμη ανάπτυξή της όσο και εκείνη του συνόλου της χώρας μας.
Σε νέες, πολύ διαφορετικές
- οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες
είναι απαραίτητη η χάραξη μιας ριζικά νέας πολιτικής, η οποία θα οδηγήσει, με αποτελεσματικότητα, την πρωτεύουσα της χώρας σε μια νέα περίοδο ισχυρής οικονομίας, δίκαιης κοινωνίας και πράσινης ανάπτυξης.
ΙX. Ρυθμιστικό Αθήνας
Μια δεύτερη Αθήνα θα δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων μέσα στην επόμενη 15ετία. Το «αναπτυξιακής» λογικής πλαίσιο υπόσχεται τουλάχιστον 200.000 στρέμματα νέων επεκτάσεων σε όλο τον νομό, αυξάνοντας το κτιριακό απόθεμα της Αθήνας ώστε να μπορεί να στεγάσει οκτώ εκατομμύρια ανθρώπους!
Επιπλέον, το «ολοκληρωμένο και φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα μεταφορών» ρέπει κατ' εξακολούθηση προς νέες κατασκευές δικτύων αυτοκινητοδρόμων για γρήγορες μετακινήσεις με αυτοκίνητο, που, εάν συνδυαστούν με τα μέτρα για την είσοδο των ταξί στους λεωφορειόδρομους, καταργούν την έννοια του Ρυθμιστικού Σχεδίου, ως εργαλείου άσκησης βιώσιμων και φιλικών προς την κοινωνία πολιτικών.
...
Για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής στις πόλεις και να αυξήσουμε τους ελεύθερους χώρους και τους χώρους πρασίνου στα μεγάλα και μεσαία αστικά κέντρα κατά 20% σύμφωνα με τον προγραμματικό μας σχεδιασμό, απαιτείται προσπάθεια αλλά και όραμα.
Πρότασή μας είναι: Να συνδέσουμε σε ένα ενιαίο δίκτυο τους περιαστικούς όγκους, τα πάρκα και τους ελεύθερους χώρους που υπάρχουν μέσα στην πόλη, τους χώρους των Ολυμπιακών ακίνητων και όλο το θαλάσσιο μέτωπο από τη Γλυφάδα μέχρι τον Πειραιά. Αυτό θα προσφέρει μια πράσινη ραχοκοκαλιά στην πόλη αλλά και την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε διαδρόμους τόσο για τον δροσισμό της πόλης όσο και για αναψυχή και ξεκούραση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου