Οι αλχημείες της τελευταίας στιγμής του κ.
Παπακωνσταντίνου
Η προσθήκη έγινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, χωρίς αιτιολογική έκθεση, αλλά και χωρίς έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με την ελπίδα ότι θα περνούσε απαρατήρητη, κάτι που βέβαια δεν συνέβη. Οπως αποδεικνύεται όμως, η προσθήκη δεν ήταν μόνο «μουλωχτή», αλλά και λανθασμένη, αφού μέσα στην τότε βιασύνη τους να τακτοποιήσουν το θέμα, ο κ. Παπακωνσταντίνου και οι «φωστήρες» του δεν έκαναν καν τις πράξεις για να δουν αν ο τύπος που έβαλαν στον νόμο στέκει ή δεν στέκει.
Έτσι φτάσαμε στις τελευταίες εξελίξεις, όπου η ΡΑΕ -όπως της
επιβάλλει ο νόμος- κλήθηκε να γνωμοδοτήσει επί του θέματος του συντελεστή που
μπαίνει στον συγκεκριμένο τύπο, ώστε να ολοκληρωθεί η... υπόθεση. Η ΡΑΕ λοιπόν
ναι μεν έστειλε πριν από λίγες μέρες τη γνωμοδότησή της για τον συντελεστή,
παράλληλα όμως ανέφερε προς το υπουργείο ότι ο τύπος αυτός καθ' εαυτός είναι
λάθος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την περίπτωση. Με αυτή λοιπόν τη
«βόμβα» στα χέρια τους, τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου δεν φαίνονται
διατεθειμένα να εισηγηθούν την υπογραφή σχετικής υπουργικής αποφάσεως, παρά
τις αφόρητες πιέσεις που δέχονταν από την απελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ.
Οπως λέει η σοφή λαϊκή παροιμία, της νύχτας τα καμώματα τα Βλέπει η
μέρα και γελά. Ετσι είναι, κύριε Παπακωνσταντίνου, όταν στην προσπάθειά σου να
περάσεις κάτι εσπευσμένα και στα κρυφά χωρίς να ακολουθηθεί η διαδικασία
ελέγχου, τότε πράγματα σαν αυτά συμβαίνουν, και είμαστε σίγουροι ότι στην
πορεία θα Βρεθούν και άλλες περιπτώσεις στη βιομηχανία τροπολογιών, πολλές
φορές σε άσχετα νομοσχέδια, που είχε στήσει τους τελευταίους μήνες το ΥΠΕΚΑ.
ΠΗΓΗ : ΑΞΙΑ 19-5-2012
Με
τροποποίηση και χαλάρωση όρων για την κατασκευή σηράγγων στα Τέμπη (στο οδικό
έργο Μαλιακός-Κλειδί) ανοίγει τον δρόμο για καταβολή χρημάτων στους εργολάβους.
Η προεκλογική διευκόλυνση και η σύμβαση επί εποχής Σουφλιά
Προ ολίγων μόλις ημερών ανέβηκε στη
«Διαύγεια» του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μια απόφαση του
πρώην, πλέον υπουργού Μ. Βορίδη, η οποία ελήφθη ελάχιστες μόλις ημέρες πριν
από την εκλογική αναμέτρηση της 6ης Μαΐου και η οποία ανοίγει τον δρόμο για να
δοθούν σε εργολάβους περί τα 40 εκατ. ευρώ συνολικά για εργασίες που έγιναν ή
θα υλοποιηθούν. Σύμφωνα με αυτή την απόφαση, τροποποιούνται κάποιοι όροι που
σχετίζονται με το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Μαλιακός - Κλειδί που
έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ειδικότερα δε με τις
σήραγγες στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα.
Και δεν θα υπήρχε γενικά θέμα ως
προς την καταβολή χρημάτων για έργα που έχουν γίνει ή υλοποιούνται αν η
τροποποίηση δεν έμοιαζε επί της ουσίας με ελαστικοποίηση όρων σχετικά με τα
χρονικά περιθώρια και τις προθεσμίες εργασιών. Γιατί εδώ μάλλον έχουμε να
κάνουμε με χαλάρωση όρων που συνδέονταν με την πρόοδο των έργων και δεν είχαν
επιτευχθεί. Αλλά με την τροποποίηση Βορίδη μπορούν συντομότερα να επιτευχθούν
τα χρονικά όρια και οι στόχοι για εργασίες σε σήραγγες στα Τέμπη, με συνέπεια
να μπορεί η κοινοπραξία να λάβει, σχετικά άμεσα, ποσό που συνολικά προσεγγίζει
τα 40 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που φαντάζει ως διευκόλυνση για την κοινοπραξία,
ανεξάρτητα αν... εξυπηρετεί την επανεκκίνηση εργασιών.
Το όλο θέμα σχετίζεται με μια
παλιά απόφαση, από το φθινόπωρο του 2009, του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιά,
που είχε υπογράψει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 169 εκατ. ευρώ για την προσθήκη
στις σήραγγες λωρίδα έκτακτης ανάγκης! Αυτά τα 40-45 εκατ. ευρώ είναι μια από
τις δόσεις (η τρίτη για την ακρίβεια) αυτής της συμπληρωματικής σύμβασης, η
τροποποίηση της οποίας οδηγεί και στην καταβολή των χρημάτων στην κοινοπραξία
μέσω της ελαστικοποίησης του ποσοστού ολοκλήρωσης εργασιών.
Ουδείς θέλει τα έργα να μείνουν
στη «μέση», να μείνουν «φαντάσματα», ούτε είναι σωστό να μην εξοφλούνται οι
εταιρείες.
Ωστόσο, όταν η κοινωνία πιέζεται και είναι στα όρια της εξαθλίωσης,
όταν η ίδια η χώρα είναι στον «αέρα», όταν το Δημόσιο είναι αφερέγγυο απέναντι
στους προμηθευτές του, προκαλεί εντυπώσεις η προεκλογική σπουδή του κ. Βορίδη
να διευκολύνει τους εργολάβους. Πόσω μάλλον όταν ουδείς γνωρίζει αν τελικά τα
έργα γίνουν!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου