19 Μαΐου 2012

Προεκλογικές αλχημείες ένθεν κακείθεν. (Διαύγεια) κατόπιν εορτής!


Οι αλχημείες της τελευταίας στιγμής του κ. Παπακωνσταντίνου
    Όλοι θυμόμαστε τον σάλο που είχε προκαλέσει πέρυσι το καλοκαίρι η προσθήκη της τε­λευταίας στιγμής από τον κ. Παπακωνσταντίνου στον νόμο 4001 για τη λειτουργία των ε­νεργειακών αγορών, της φω­τογραφικής διάταξης υπέρ της μονάδας συμπαραγωγής του κ. Μυτιληναίου, μέσω της οποίας -ό­πως κατήγγειλαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ- χάριζε στον επιχειρηματία πά­νω από 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο, για τα επόμενα 25 χρόνια.
  
   Η προσθήκη έγινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, χωρίς αιτιολογική έκθε­ση, αλλά και χωρίς έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με την ελπίδα ό­τι θα περνούσε απαρατήρητη, κάτι που βέβαια δεν συνέβη. Οπως αποδεικνύεται όμως, η προσθήκη δεν ήταν μόνο «μου­λωχτή», αλλά και λανθασμένη, αφού μέ­σα στην τότε βιασύνη τους να τακτοποιή­σουν το θέμα, ο κ. Παπακωνσταντίνου και οι «φωστήρες» του δεν έκαναν καν τις πράξεις για να δουν αν ο τύπος που έβαλαν στον νόμο στέκει ή δεν στέκει.

Έτσι φτάσαμε στις τελευταίες εξελί­ξεις, όπου η ΡΑΕ -όπως της επιβάλλει ο νόμος- κλήθηκε να γνωμοδοτήσει επί του θέματος του συντελεστή που μπαίνει στον συγκεκριμένο τύπο, ώστε να ολοκληρωθεί η... υπόθεση. Η ΡΑΕ λοιπόν ναι μεν έστειλε πριν από λίγες μέρες τη γνωμοδότησή της για τον συντελεστή, παράλληλα όμως ανέ­φερε προς το υπουργείο ότι ο τύπος αυτός καθ' εαυτός είναι λάθος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την περίπτωση. Με αυ­τή λοιπόν τη «βόμβα» στα χέρια τους, τα υ­πηρεσιακά στελέχη του υπουργείου δεν φαίνονται διατεθειμένα να εισηγηθούν την υπογραφή σχετικής υπουργικής απο­φάσεως, παρά τις αφόρητες πιέσεις που δέχονταν από την απελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ.


 Οπως λέει η σοφή λαϊκή παροιμία, της νύχτας τα καμώμα­τα τα Βλέπει η μέρα και γελά. Ετσι είναι, κύριε Παπακων­σταντίνου, όταν στην προσπάθειά σου να περάσεις κάτι ε­σπευσμένα και στα κρυφά χωρίς να ακολουθηθεί η διαδικασία ελέγχου, τότε πράγματα σαν αυτά συμβαίνουν, και είμαστε σί­γουροι ότι στην πορεία θα Βρεθούν και άλλες περιπτώσεις στη βιομηχανία τροπολογιών, πολλές φορές σε άσχετα νομο­σχέδια, που είχε στήσει τους τελευταίους μήνες το ΥΠΕΚΑ.
 ΠΗΓΗ : ΑΞΙΑ 19-5-2012



Με τροποποίηση και χαλάρωση όρων για την κατασκευή σηράγγων στα Τέμπη (στο οδικό έργο Μαλιακός-Κλειδί) ανοίγει τον δρόμο για καταβολή χρημάτων στους εργολάβους. Η προεκλογική διευκόλυνση και η σύμβαση επί εποχής Σουφλιά
Προ ολίγων μόλις ημερών ανέβηκε στη «Δι­αύγεια» του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μια απόφαση του πρώην, πλέ­ον υπουργού Μ. Βορίδη, η οποία ελήφθη ελάχι­στες μόλις ημέρες πριν από την εκλογική αναμέ­τρηση της 6ης Μαΐου και η οποία ανοίγει τον δρόμο για να δοθούν σε εργολάβους περί τα 40 εκατ. ευρώ συνολικά για εργασίες που έγιναν ή θα υλοποιηθούν. Σύμφωνα με αυτή την απόφαση, τροποποιούνται κάποιοι όροι που σχετίζο­νται με το έργο της κατασκευής του οδικού άξο­να Μαλιακός - Κλειδί που έχει αναλάβει η κοινο­πραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ειδικότε­ρα δε με τις σήραγγες στα Τέμπη και στον Πλα­ταμώνα.

Και δεν θα υπήρχε γενικά θέμα ως προς την καταβολή χρημάτων για έργα που έχουν γίνει ή υλοποιούνται αν η τροποποίηση δεν έ­μοιαζε επί της ουσίας με ελαστικοποίηση όρων σχετικά με τα χρονικά περιθώρια και τις προ­θεσμίες εργασιών. Γιατί εδώ μάλλον έχουμε να κάνουμε με χαλάρωση όρων που συνδέονταν με την πρόοδο των έργων και δεν είχαν επιτευχθεί. Αλλά με την τροποποίηση Βορίδη μπορούν συντομότερα να επιτευχθούν τα χρονικά όρια και οι στόχοι για εργασίες σε σή­ραγγες στα Τέμπη, με συνέπεια να μπορεί η κοινοπραξία να λάβει, σχετικά άμεσα, ποσό που συνολικά προσεγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ. Εξέλιξη που φαντάζει ως διευκόλυνση για την κοινοπραξία, ανεξάρτητα αν... εξυπηρετεί την επανεκκίνηση εργασιών.

Το όλο θέμα σχετίζεται με μια παλιά απόφαση, από το φθινόπωρο του 2009, του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιά, που είχε υπογράψει συμπληρωματική σύμβαση ύψους 169 εκατ. ευρώ για την προσθήκη στις σήραγγες λωρίδα έκτακτης ανάγκης! Αυτά τα 40-45 ε­κατ. ευρώ είναι μια από τις δόσεις (η τρίτη για την ακρίβεια) αυτής της συμπληρωματικής σύμβασης, η τροποποίηση της οποίας οδηγεί και στην καταβολή των χρημάτων στην κοινο­πραξία μέσω της ελαστικοποίησης του ποσοστού ολοκλήρωσης εργασιών.

Ουδείς θέλει τα έργα να μείνουν στη «μέση», να μείνουν «φαντάσματα», ούτε είναι σωστό να μην εξοφλούνται οι εταιρείες.

 Ωστόσο, όταν η κοινωνία πιέζεται και είναι στα όρια της εξαθλίωσης, όταν η ίδια η χώρα είναι στον «αέρα», όταν το Δημόσιο είναι αφε­ρέγγυο απέναντι στους προμηθευτές του, προκαλεί εντυπώσεις η προεκλογική σπουδή του κ. Βορίδη να διευκολύνει τους εργολάβους. Πόσω μάλλον όταν ουδείς γνωρίζει αν τελικά τα έργα γίνουν!

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers