- Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, Τάκης Αθανασόπουλος (Φωτογραφία: Ευρωκίνηση )
Αθήνα
Ο
πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ Ν. Φωτόπουλος και άλλα 18 μέλη Διοικητικών
Συμβουλίων σωματείων του ευρύτερου δημοσίου τομέα (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΛΠ, ΟΛΘ,
ΔΕΣΦΑ κ.λπ.) προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητούν να
ακυρωθεί ο διορισμός του Παν. Αθανασόπουλου και του Γ. Εμίρη στις θέσεις
του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, αντίστοιχα, του Ταμείου
Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Οι δύο αυτές θέσεις πληρώθηκαν μετά τις παραιτήσεις των Γ. Κουκιάδη (προέδρου) και Κ. Μητρόπουλου (διευθύνοντος συμβούλου).
Ειδικότερα, οι 19 συνδικαλιστές που προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο με δικηγόρο τη βουλευτή Ζωή Κωνσταντοπούλου, ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η από 7.9.2012 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΤΑΙΠΕΔ με την οποία διορίστηκαν οι κ.κ. Αθανασόπουλος και Εμίρης.
Επίσης, ζητούν να ακυρωθεί η από 6.9.2012 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) η οποία τροποποίησε το Ν. 3986/2011 (επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής) και προέβλεψε ότι πριν από το διορισμό του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, πρέπει να διατυπώνει γνώμη για την καταλληλότητα των προσώπων αυτών η αρμόδια επιτροπή του άρθρου 49Α του κανονισμού της Βουλής.
Οι «19» υποστηρίζουν ότι τίποτα το κατεπείγον έκτακτο ή απρόβλεπτο δεν υπήρξε για να εκδοθεί η ΠΝΠ, με συνέπεια να παραβιάζεται το άρθρο 44 του Συντάγματος. Οι ΠΝΠ εκδίδονται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, υπογραμμίζουν οι συνδικαλιστές, ανεξάρτητα εάν το τελευταίο διάστημα έχει μετατραπεί η εξαιρετική αυτή νομοθετική διαδικασία σε κανόνα.
Εξάλλου, σημειώνουν, ότι δεν συνέτρεχε καμία κατεπείγουσα ανάγκη για την έκδοση της επίμαχης ΠΝΠ. Αντίθετα, μάλιστα, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτός με κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή.
Παράλληλα, τονίζουν ότι στη σχετική γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής δεν σχηματίστηκε η απαιτούμενη πλειοψηφία των 2/3 των μελών της, καθώς οι θετικές ψήφοι ήταν 9 και οι αρνητικές 6. Με άλλα λόγια δεν συγκεντρώθηκε δηλαδή ο απαιτούμενος αριθμός των 10 θετικών ψήφων.
Κατά συνέπεια, συνεχίζουν οι συνδικαλιστές, παράνομα ο πρόεδρος της επιτροπής της Βουλής προχώρησε στην έκδοση έγγραφης έκθεσης προς τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών για τη θετική γνώμη της επιτροπής, καθώς στην ουσία δεν σχηματίστηκε σύμφωνη γνώμη.
Αυτό έχει ως συνέπεια η επίμαχη ΠΝΠ να εκδοθεί κατά κατάχρηση εξουσίας, αφού δεν προηγήθηκε, όπως προβλέπει η νομοθεσία, η γνώμη της επίμαχης επιτροπής της Βουλής, προσθέτουν οι «19».
Ακόμη, υπογραμμίζεται στην προσφυγή ότι η ΠΝΠ είναι αντίθετη στα άρθρα 44, παράγραφος 1, και 26, παράγραφος 1, του Συντάγματος, αφού ουδέποτε συνεδρίασε το υπουργικό συμβούλιο για το θέμα αυτό, αλλά απλώς διά περιφοράς τέθηκαν οι υπογραφές.
Η υπόθεση, με απόφαση του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Κ. Μενουδάκου, θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου.
Οι δύο αυτές θέσεις πληρώθηκαν μετά τις παραιτήσεις των Γ. Κουκιάδη (προέδρου) και Κ. Μητρόπουλου (διευθύνοντος συμβούλου).
Ειδικότερα, οι 19 συνδικαλιστές που προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο με δικηγόρο τη βουλευτή Ζωή Κωνσταντοπούλου, ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η από 7.9.2012 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΤΑΙΠΕΔ με την οποία διορίστηκαν οι κ.κ. Αθανασόπουλος και Εμίρης.
Επίσης, ζητούν να ακυρωθεί η από 6.9.2012 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) η οποία τροποποίησε το Ν. 3986/2011 (επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής) και προέβλεψε ότι πριν από το διορισμό του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, πρέπει να διατυπώνει γνώμη για την καταλληλότητα των προσώπων αυτών η αρμόδια επιτροπή του άρθρου 49Α του κανονισμού της Βουλής.
Οι «19» υποστηρίζουν ότι τίποτα το κατεπείγον έκτακτο ή απρόβλεπτο δεν υπήρξε για να εκδοθεί η ΠΝΠ, με συνέπεια να παραβιάζεται το άρθρο 44 του Συντάγματος. Οι ΠΝΠ εκδίδονται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, υπογραμμίζουν οι συνδικαλιστές, ανεξάρτητα εάν το τελευταίο διάστημα έχει μετατραπεί η εξαιρετική αυτή νομοθετική διαδικασία σε κανόνα.
Εξάλλου, σημειώνουν, ότι δεν συνέτρεχε καμία κατεπείγουσα ανάγκη για την έκδοση της επίμαχης ΠΝΠ. Αντίθετα, μάλιστα, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτός με κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή.
Παράλληλα, τονίζουν ότι στη σχετική γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής δεν σχηματίστηκε η απαιτούμενη πλειοψηφία των 2/3 των μελών της, καθώς οι θετικές ψήφοι ήταν 9 και οι αρνητικές 6. Με άλλα λόγια δεν συγκεντρώθηκε δηλαδή ο απαιτούμενος αριθμός των 10 θετικών ψήφων.
Κατά συνέπεια, συνεχίζουν οι συνδικαλιστές, παράνομα ο πρόεδρος της επιτροπής της Βουλής προχώρησε στην έκδοση έγγραφης έκθεσης προς τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών για τη θετική γνώμη της επιτροπής, καθώς στην ουσία δεν σχηματίστηκε σύμφωνη γνώμη.
Αυτό έχει ως συνέπεια η επίμαχη ΠΝΠ να εκδοθεί κατά κατάχρηση εξουσίας, αφού δεν προηγήθηκε, όπως προβλέπει η νομοθεσία, η γνώμη της επίμαχης επιτροπής της Βουλής, προσθέτουν οι «19».
Ακόμη, υπογραμμίζεται στην προσφυγή ότι η ΠΝΠ είναι αντίθετη στα άρθρα 44, παράγραφος 1, και 26, παράγραφος 1, του Συντάγματος, αφού ουδέποτε συνεδρίασε το υπουργικό συμβούλιο για το θέμα αυτό, αλλά απλώς διά περιφοράς τέθηκαν οι υπογραφές.
Η υπόθεση, με απόφαση του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Κ. Μενουδάκου, θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου