15 Οκτωβρίου 2007

Καλωσορίσατε στα Μεσόγεια του 2007



Βασικότερο προσόν των μπλόγκερ είναι η φωνή τους. Αν αυτή ενωθεί στα πέρατα του κόσμου, αξίζει να δούμε ποιό θα είναι το αποτέλεσμα. Ελάτε να γνωρίσουμε λοιπόν από μια άλλη σκοπιά την περιοχή μας, με στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί σε επιστημονικές ημερίδες από τοπικούς Συλλόγους της περιοχής των Μεσογείων και ενεργούς πολίτες, ανθρώπινα διαμάντια που πρωτοστατούν πέρα και πάνω από κομματικές γραμμές σε πρωτοβουλίες όπως αυτές που θα διαβάσετε στις επόμενες γραμμές.

Καλωσορίσατε στα Μεσόγεια του 2007

Η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία μας δίνει τα εξής στοιχεία για την οικοδομική δραστηριότητα.

Από το 1981 έως το 1991, ο πληθυσμός στα Μεσόγεια αυξήθηκε κατά 50%.

Από το 1991 έως το 2001, κατά 40%.
Η ίδια πληθυσμιακή πίεση συνεχίζεται ακάθεκτη και σήμερα.

Tην τελευταία δεκαετία, ο Γέρακας αύξησε τον πληθυσμό του από 8.500 κατοίκους σε 13.900,

το Κορωπί από 16.800 σε 25.300,

το Μαρκόπουλο από 10.500 σε 15.600

και η Παλλήνη από 10.900 σε 16.600 κατοίκους.

Ολόκληρη η Aνατολική Αττική (Μεσόγεια και Λαυρεωτική) αναμένεται να κατοικείται από 245.000 κατοίκους έως το 2015 !

Άναρχη δόμηση με έλλειψη βασικών υποδομών

Την τελευταία δεκαετία χτίστηκαν στον Γέρακα 2.567 κτίρια με 6.789 κατοικίες, από τις οποίες οι 1.400 μέσα στο 2005(!),

στο Κορωπί 1.354 κτίρια με 2.516 κατοικίες,

στο Μαρκόπουλο 2.520 κτίρια με 5.835 κατοικίες (από τις οποίες οι 1.000 πέρυσι)

και στην Παλλήνη 1.332 κτίρια με 4.126 κατοικίες.

Από τα στοιχεία είναι εμφανές ότι την τελευταία πενταετία η οικοδομική δραστηριότητα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.

Και το χειρότερο είναι ότι αυτό συμβαίνει χωρίς κανέναν ουσιαστικό σχεδιασμό. «Το τοπίο των Μεσογείων βρίσκεται «υπό μεταλλαγή» και αποτελεί το κατ' εξοχήν παράδειγμα του νέου «δικτυακού» μοντέλου ανάπτυξης της πόλης», λέει στο ΟΙΚΟ ο επικεφαλής του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ κ. Γιάννης Πολύζος. «Το μοντέλο αρθρώνεται στο χώρο χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό: στην περιοχή και κατά μήκος της Αττικής Οδού μεταφέρονται χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό νέα επιχειρηματικά κέντρα, νέοι εμπορικοί πόλοι, νέες ξενοδοχειακές και ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις. Οι προϋπάρχουσες περιοχές κατοικίας και αγροτικής παραγωγής από κυρίαρχες χρήσεις μετατρέπονται σε απλά αποθέματα γης.»

Αναλόγως, δεν υπάρχουν δίκτυα αποχέτευσης! Νεόκτιστες πενταώροφες πολυκατοικίες χρησιμοποιούν ακόμα βόθρους!

Τα βυτιοφόρα εκκένωσης βόθρων βρίσκονται σε καθημερινή βάση μέσα στους δρόμους των πόλεων της περιοχής, προκαλώντας όχληση, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες ότι συχνά τα βοθρολύματα δεν μεταφέρονται σε βιολογικούς καθαρισμούς, αλλά σε ρέματα ή οπουδήποτε αλλού.

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση βόθρων δεν είναι μακροχρόνια λύση, καθώς ο κορεσμός τους είναι αναπόφευκτος. Hδη σε ορισμένες περιοχές εμφανίζονται φαινόμενα... Θριασίου, με πολίτες να ρίχνουν στο δρόμο με σωλήνες τα απόνερα των πλυντηρίων!

«Η τρομακτική οικιστική εξάπλωση στην περιοχή δεν συνοδεύτηκε με χρηματοδοτήσεις και αντίστοιχα έργα υποδομής -αποχέτευση, εσωτερικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά, όπως είχε προγραμματιστεί με την έλευση του αεροδρομίου στην περιοχή»,

Οι βιομηχανικές περιοχές στα Μεσόγεια δεν είναι ακόμα χωροθετημένες και διαμορφωμένες.

«Στο Μαρκόπουλο, στην Βάρης - Κορωπίου και στην Παιανίας - Μαρκοπούλου έχουν δημιουργηθεί εκ των πραγμάτων χώροι υποδοχής δραστηριότητας δευτερογενούς τομέα, χωρίς να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές»

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Κορωπίου, την οποία ερεύνησε η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος.
Οι επιθεωρητές περιβάλλοντος εντόπισαν ολικό και εξασθενές χρώμιο σε έξι τουλάχιστον γεωτρήσεις, αλλά και σημαντική μόλυνση σε χώρους παρακείμενους σε επιχειρήσεις.

Tο χρώμιο (Cr) είναι ένα μεταλλικό στοιχείο, το οποίο πρέπει να παραμένει αυστηρά κάτω από συγκεκριμένες συγκεντρώσεις. Oμως το εξασθενές χρώμιο Cr(VI), μία ένωση του χρωμίου, είναι ιδιαίτερα τοξικό και καρκινογόνο και γι΄ αυτό δεν υπάρχει καν επιτρεπτό όριο, αφού θεωρείται ακόμα και σε ελάχιστες ποσότητες ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Το εξασθενές χρώμιο εισβάλλει ως «δούρειος ίππος» στο εσωτερικό του κυττάρου. O Παγκόσμιος Oργανισμός Yγείας και το υπουργείο Yγείας των HΠA το έχουν κατατάξει στις καρκινογόνες ουσίες.

Yστερα από τα ευρήματα στις γεωτρήσεις οι επιθεωρητές προχώρησαν σε ελέγχους σε συγκεκριμένες ύποπτες επιχειρήσεις και βρέθηκαν μπροστά σε άθλιες εικόνες.

Mια επιχείρηση είχε μονάδα επιμεταλλώσεων χωρίς άδεια και έριχνε τα βιομηχανικά της απόβλητα στο βόθρο, όπου εκτός από χρώμιο βρέθηκε νικέλιο και άλλα μέταλλα!

Tο οικόπεδο μιας άλλης είχε «χρωματιστεί» κίτρινο, από υγρά προερχόμενα από το χώρο χρήσης του χρωμίου, ενώ καταγράφηκε σημαντική παρουσία ολικού και εξασθενούς χρωμίου στον βόθρο της. Aλλη δεν τηρούσε τα όρια ρύπων…


Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν οι φορείς της περιοχής, η απόρριψη καρκινογόνων ουσιών στο υπέδαφος συνεχίζεται ανενόχλητα, παρά τη δημοσιοποίηση του θέματος και τους ελέγχους της Πολιτείας...

Η αλόγιστη χρήση αζωτούχων λιπασμάτων απειλεί έδαφος και νερό. «Υψηλές συγκεντρώσεις νιτρικών εντοπίζονται ακόμα και σε πόσιμο νερό» τονίζει η κ. Χάρις Πέτρου, από το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών (UNEP).

Το νέφος της Αθήνας «εμπλουτίζεται» με νέους ρύπους και επεκτείνεται σε περιοχές «παρθένες» μέχρι τώρα, όπως η Φιλοθέη, τα Μεσόγεια, η Νέα Μάκρη.

«H ευρωπαϊκή νομοθεσία υποχρεώνει πριν από τη διάθεση στο περιβάλλον τέτοιων επικίνδυνων αποβλήτων, να υφίστανται ειδική κατεργασία, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης διαχείρισης». Tο συμπέρασμα των επιθεωρητών αποκαλύπτει τη μαύρη πραγματικότητα: «Bιομηχανικές δραστηριότητες της περιοχής Kορωπίου ευθύνονται για την παρουσία χρωμίου στα υπόγεια ύδατα».

Ο καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Σπύρος Λέκκας

υπογραμμίζει μάλιστα ότι «οι δειγματοληψίες έγιναν σε βάθος περίπου100 μέτρων, στο επίπεδο της επιφάνειας της θάλασσας και δείχνουν ότι έχει ρυπανθεί το βαθύτερο υδροφόρο σύστημα της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων, το οποίο αξιοποιείται από πληθώρα γεωτρήσεων για αρδευτικούς σκοπούς (καλλιέργειες στο Κορωπί, το Μαρκόπουλο και την Κερατέα) ή οικιακή υδροδότηση (περιοχή Ανατολικού Υμηττού από τον Σταυρό μέχρι τη Βάρη), με απρόβλεπτες συνέπειες». «Το όνειρο της επιστροφής σε μονοκατοικία με κήπο, που νομίζαμε ότι το υλοποιήσαμε όταν φύγαμε από το κέντρο για να έρθουμε στα ανατολικά προάστια, τείνει να μετατραπεί σε εφιάλτη», λέει ο κάτοικος Μαρκοπούλου κ. Βασίλης Παναγιώτου.

H Αττική δεν θα θα γίνει ποτέ ο σκουπιδότοπος της Αθήνας

Επιστημονικές θέσεις για το Θέμα των ΧΥΤΑ της περιοχής μας στο Γραμματικό και την Κερατέα διατυπώθηκαν και στην επιστημονική ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στις 4 Ιουνίου 2007.
Τα συμπεράσματα από την επιστημονική ημερίδα συμφωνούν και με το τελευταίο ψήφισμα του Νομαρχιακού μας Συμβουλίου που ΟΜΟΦΩΝΑ :
1. Καταδικάζει τις πολιτικές επιλογές εκείνων που θεωρούν την Αττική τον σκουπιδότοπο της Αθήνας
2. Στηρίζει τις ομόφωνες προσφυγές των Δ.Σ. εναντίον της δημιουργίας ΧΥΤΑ στη Κερατέα και το Γραμματικό

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΥΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ

Ο Αναπτυξιακός & Επιστημονικός Σύνδεσμος Παλλήνης με την συνεργασία και υποστήριξη του Πανελληνίου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών και των Οργανώσεων Πολιτών και Γονέων της περιοχής μας, διοργάνωσε επιστημονική ημερίδα στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας για το περιβάλλον.

Στο Δελτίο τύπου, αναφέρονται τα συμπεράσματα για όλα τα θέματα της ημερίδας, τα οποία θα τα βρείτε και στις εξής ηλ/κές δ/νσεις :
(Αναπτυξιακός & Επιστημονικός Σύνδεσμος Παλλήνης
(Πανελλήνίος Σύλλογος Χημικών Μηχανικών)
(Ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Παλλήνης)
Στο δεύτερο θέμα της κεντρικής εισήγησης, που αφορούσε στην δημιουργία ΧΥΤΑ στην περιοχή μας, συγκεντρώθηκαν με την βοήθεια πολλών και καλών φίλων του επιστημονικού Συνδέσμου από όλη την
Αττική, στοιχεία από τις μελέτες αλλά και επιστημονικές ημερίδες που έχουν γίνει πάνω στο θέμα αυτό, την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, τα οποία στο σύνολό τους μας οδηγούν στα πρώτα συμπεράσματα που μπορούμε να αποκομίσουμε.

1. Συμπεράσματα από την επιστημονική ημερίδα του 2005 στο ΕΒΕΑ με θέμα « Διαχείριση απορριμμάτων στην Αττική – Λύσεις ή αδιέξοδα»

• Η μελέτη του ΕΣΔΚΝΑ για τη διαχείριση των απορριμμάτων που πραγματοποιήθηκε με υπευθυνότητα και με καθαρή επιστημονική προσέγγιση υπέδειξε την περιοχή της Ριτσώνας για χωροθέτηση του ΧΥΤΑ.

• Ολες οι επιστημονικές έρευνες σε περίπτωση ολικής διαχείρισης των απορριμμάτων εντός της Αττικής, αναφέρονται σε εναλλακτικές μορφές διαχείρισης και όχι στον ενταφιασμό,

2. Συμπεράσματα από την πρόσφατη Μελέτη (Φεβρουάριος 2007) του Καθηγητή του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Οικονομόπουλου

Η διαμόρφωση ενός σχεδίου διαχείρισης των Ανακυκλώσιμων Στερεών Αποβλήτων σε Εθνικό, αντί σε Περιφερειακό ή Νομαρχιακό επίπεδο παρέχει καλύτερες δυνατότητες χωροθέτησης και αξιοποίησης των εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσής των και ως εκ τούτου επιτρέπει τη διαμόρφωση ορθολογικότερων λύσεων από περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική σκοπιά.

Για το σκοπό αυτό, ιδιαίτερα ρεαλιστική και γρήγορα εφαρμόσιμη θα ήταν η προώθηση μιας κεντρικής, εκτός Αττικής Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διαχείρισης Απορριμμάτων, η οποία, μαζί με την υφιστάμενη
εγκατάσταση αερόβιας Μηχανικής Βιολογικής Επεξεργασίας της Δ. Αττικής, θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τόσο την Αττική όσο και ευρύτερες περί αυτήν περιοχές.

Πρόταση, αντί της πληθώρας των υφιστάμενων και προβλεπόμενων ΧΥΤΑ, στην ίδρυση και λειτουργία ολιγάριθμων, κεντρικών εγκαταστάσεων σε ιδιαίτερα κατάλληλες θέσεις, όπως φαίνεται στο προηγούμενο σχήμα.

Με αυτό τον τρόπο τα Ανακυκλώσιμα Στερεά Απόβλητα θα μεταφέρονται στις κεντρικές αυτές εγκαταστάσεις με ένα ολοκληρωμένο δίκτυο οδικής, σιδηροδρομικής και ακτοπλοϊκής μεταφοράς που είναι βέβαιο ότι μπορεί να εξυπηρετήσει το σύνολο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά και την πλειονότητα των νησιών με οικονομικά βέλτιστο τρόπο.

3. Μελέτη ΙΣΤΑΜΕ (Απρίλης 2007)

• Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα σκουπίδια. Προτείνεται ανακύκλωση, διαλογή στην πηγή και θερμική επεξεργασία, ώστε να μειωθεί στο 80% ο όγκος των απορριμμάτων που θα καταλήγουν σε ταφή.

• Ακόμα και αν δοθεί το πράσινο φως από το ΣτΕ για τους τρεις χώρους που έχουν επιλεγεί (Φυλή, Κερατέα και Γραμματικό), θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα για μια πενταετία και θα χρειαστεί να αναζητηθούν νέες λύσεις σε μια κορεσμένη Αττική.

4. Το τελευταίο ψήφισμα του Νομαρχιακού μας Συμβουλίου που ΟΜΟΦΩΝΑ

• Καταδικάζει τις πολιτικές επιλογές εκείνων που θεωρούν την Αττική τον σκουπιδότοπο της Αθήνας
• Στηρίζει τις ομόφωνες προσφυγές των Δ.Σ. εναντίον της δημιουργίας ΧΥΤΑ στη Κερατέα και το Γραμματικό

Ο κ. Παντελάρας, εκπροσωπώντας τον Πανελλήνιο Σύλλογο Χημικών Μηχανικών, μας παρουσίασε, εκ μέρους της Ομάδας Μελέτης του ΤΕΕ για τα απορρίμματα στην Αττική, τα συμπεράσματά της.

• Η σύγχρονη αντίληψη για τη βιώσιμη ανάπτυξη έχει επιβάλει την υιοθέτηση ορισμένων γενικών αρχών πάνω στις οποίες στηρίζονται οι επί μέρους περιβαλλοντικές πολιτικές που με τη σειρά τους οφείλουν να
ενσωματώνονται στις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές. Στο πεδίο των αποβλήτων, και ειδικότερα των στερεών αποβλήτων, βασική αρχή και κατεύθυνση είναι: η αποφυγή και η μείωση της παραγωγής απορριμμάτων μέσα από την χρήση νέων τεχνολογικών μεθόδων καθώς και αλλαγών στις κοινωνικές συμπεριφορές και νοοτροπίες. Αυτό σημαίνει ότι η πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων δεν είναι μόνον αντικείμενο μιας τεχνικής διαδικασίας αλλά ευρύτερα είναι θέμα κοινωνικής και πολιτικής συμπεριφοράς.

• Στη χώρα μας, μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο και ο σχεδιασμός για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου και σύγχρονου προγράμματος αντιμετώπισης σε εθνικό επίπεδο που θα δίνει λύσεις
στα προβλήματα και θα παρακολουθεί διαχρονικά τις τάσεις και τις εξελίξεις όπως αυτές διαμορφώνονται. Η σημασία των εξελίξεων αυτών γίνεται περισσότερο κατανοητή αν αναλογισθούμε την υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα, όπου τα απορρίμματα συνιστούν ακόμα απειλή για την υγεία και μια από τις κύριες πηγές περιβαλλοντικής υποβάθμισης τόσο στον αστικό όσο και στον αγροτικό χώρο.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΝΤΖΑΣ στην ΠΑΛΛΗΝΗ

Η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ενάντια στην υποβάθμιση του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ» και οι ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ αποτελούνται από ενεργούς πολίτες, της περιοχής Κάντζας και από εκπροσώπους Φορέων και Συλλόγων της ευρύτερης περιοχής.
Σε μια περιοχή που στερείται βασικών υποδομών λειτουργίας ως πόλης, η σειρά της ανάπτυξης πρέπει να περνάει πρώτα από το κτίσιμο των υποδομών που η ίδια η πολιτεία μας έχει στερήσει, και μετά για τις υπόλοιπες στρατηγικές ανάπτυξής της.

Είμαστε ριζικά αντίθετοι στην περαιτέρω αστικοποίηση της περιοχής μας με την δημιουργία ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ, γιατί τέτοιου είδους χρήσεις ανατρέπουν την ήδη οριακή περιβαλλοντική ισορροπία της, λόγω σημαντικών ελλείψεων αστικών υποδομών.

Οι ιδιοκτήτες της έκτασης Καμπά (ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ) στην Κάντζα λαμβάνοντες υπόψη:
- Την υψηλή κερδοφορία δραστηριοτήτων του τριτογενούς τομέα ( λιανικό εμπόριο, αναψυχή, εστίαση κ.λ.π.)
- Τους αναποτελεσματικούς χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Παλλήνης και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής (ΝΑΑΑ) από 21 – 04 – 1997 μέχρι σήμερα, να πείσουν την Πολιτεία για αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά ως χώρου πρασίνου και πολιτισμού για όλη την Ανατολική Αττική.
- Την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 150/1999 σύμφωνα με την οποία η έκταση Καμπά είχε συμπεριληφθεί ως περιοχή επέκτασης της τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ( Γ.Π.Σ.) Παλλήνης με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου. Το Γ.Π.Σ. του 1999 όμως σε ό,τι αφορά την έκταση ΚΑΜΠΑ, ακυρώθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας με την απόφαση του 2675/2001. Καταγράφηκε όμως η πρόθεση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου για ανέγερση Εμπορικού Κέντρου (ήπια ανάπτυξη) στην έκταση ΚΑΜΠΑ.
- Το νομικό πλαίσιο της δημιουργίας Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (ΠΟΑΠΔ) που προσδιορίζεται από το Ν. 2742/1999 ΦΕΚ 207/Α/07.10.1999).
Την απόφαση 51279 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ Β 1772/15.12.2006) περί της διαδικασίας καθορισμού ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα.

Υπέβαλαν αίτημα στο ΥΠΕΧΩΔΕ για ανέγερση εμπορικού κέντρου που θα περιλαμβάνει:
- Υπεραγορά σε έκταση 15.138 τ.μ.
- Μεσαίου μεγέθους εμπορικές μονάδες σε έκταση 18.268 τ.μ.
- Καταστήματα σε έκταση 38.673 τ.μ.
- Θεματικά εστιατόρια σε έκταση 7.888 τ.μ.
- Σύμπλεγμα κινηματογράφων (12) σε έκταση 5.788 τ.μ.
- 6.179 οργανωμένες θέσεις στάθμευσης εμβαδού 194.690 τ.μ. για τους επισκέπτες του Εμπορικού Κέντρου. Οι 5000 θέσεις θα είναι υπόγειες (Υπόγειο-1,Υπόγειο-2) με δύο (2) ορόφους και 1.179 υπαίθριες εμβαδού 31.820 τ.μ.
ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
Συνολική έκταση : 318.732 τ.μ.
Δομήσιμη έκταση: 191.239 τ.μ. ( 60% συνολικής έκτασης)
Έκταση κτιριακών εγκαταστάσεων: 111.777 τ.μ.
Κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι: 127.493 τ.μ. ( 40% συνολικής έκτασης).

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 17/7/2007, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Παλλήνης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, Στελεχών της Εταιρίας «ΚΑΝΤΖΑ Α.Ε.» των Δημοτικών Συμβούλων, του Νομάρχη, των Νομαρχιακών Συμβούλων και εκπροσώπων Οργανώσεων Πολιτών, οι εκπρόσωποι της Εταιρίας ισχυρίστηκαν ότι η απόφασή τους για ανάπτυξη δραστηριοτήτων τριτογενούς τομέα συμπεριλαμβάνοντας το εμπόριο και την αναψυχή στην έκταση ΚΑΜΠΑ είναι οι πιο κατάλληλες για την ανάπτυξη της ιδιοκτησίας και της ευρύτερης περιοχής. Το αγροτεμάχιο έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, ίσως από τα μοναδικά στην Αττική, να διαθέτει πρόσοψη προς την Αττική Οδό 800 μέτρων, ανάμεσα από δύο κόμβους με εξαιρετική κυκλοφοριακή σύνδεση από και προς όλη την Αττική. Πρόκειται για μια έκταση η οποία με τα πολλαπλά πλεονεκτήματά της, επιτρέπει την αξιοποίηση κάθε αναπτυξιακής δυνατότητας τόσο στην περίπτωση της στάθμευσης όσο και στην διακίνηση του κοινού.
Γνωρίζουμε ότι οι «παρεμβάσεις» Δήμου και Νομαρχίας περιορίζονται σε γνωμοδοτικό ρόλο. Έχουν όμως το δικαίωμα και την υποχρέωση ως αιρετά πολιτικά όργανα να αποφασίζουν για κάθε θέμα που αφορά την περιοχή μας. Είχαν υποχρέωση δια των υπηρεσιών τους και των νομικών συμβούλων τους να ανιχνεύσουν τις διατάξεις του νόμου 2742/99 και έγκαιρα να είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχτούν εφαρμογή του σε κατοικημένες περιοχές των ΟΤΑ.

Στην Τεχνική Έκθεση της εταιρείας ΚΑΝΤΖΑ ΑΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, για την τεκμηρίωση των προτάσεων που αφορούν την ΠΟΑΠΔ του τριτογενούς τομέα στην Κάντζα (εκδ.1, Ιούλιος 2006), αναφέρεται στην σελίδα 10 το εξής :

Ο χαρακτηρισμός και η οριοθέτηση εκτάσεων ως ΠΟΑΠΔ γίνονται με κοινή απόφασητου Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και του κατά περί­πτωση αρμοδίου Υπουργού, ύστερα από γνώμη του οικείου νομαρχιακού συμβουλί­ου και του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος(Κ.Σ.Χ.Ο.Π). Ειδικά για τη σύνταξη ΠΟΑΠΔ στις περιοχές των ρυθμιστικών σχεδίωνΑθήνας και Θεσσαλονίκης, αντί για το Κ.Σ.Χ.Ο.Π. γνωμοδοτεί η Εκτελεστική Επιτροπή­του Οργανισμού Αθήνας ή Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Η γνώμη του νομαρχια­κούσυμβουλίου πρέπει να περιέρχεται στο Υπουργείο το αργότερο μέσα σε δύο (2) μήνες, από την υποβολή της σχετικής αίτησης ή πρότασης. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, η υπουργική απόφαση εκδίδεται χωρίς την γνώμη του νομαρχιακού συμβουλίου.

Η παραπάνω εγκριτική απόφαση αποτελεί και προέγκριση χωροθέτησης τόσο για τις ΠΟΑΠΔ όσο και για την εγκατάσταση η επέκταση σε αυτές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Με την παραπάνω απόφαση, καθορίζονται ειδικότερα :
η θέση, η έκταση και τα όρια της ΠΟΑΠΔ.
οι κατηγορίες παραγωγικών ή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που επιτρέπεται να εγκατασταθούν ΠΟΑΠΔ.
ειδικές ζώνες προστασίας γύρω από τις οριοθετούμενες σύμφωνα με τα παραπάνω περιοχές, στις οποίες μπορούν να επιβάλλονται ειδικοί όροι και περιορισμοί στις χρή­σεις γης, στους όρους δόμησης και στην εν γένει εγκατάσταση και άσκηση δραστηρι­οτήτων και λειτουργιών και
οι ειδικότεροι όροι και τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από την ίδρυση και λειτουργία της ΠΟΑΠΔ.

Το προηγούμενο απόσπασμα της τεχνικής μελέτης δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών για το ποιος ωφελείται από την κωλυσιεργία στην λήψη αποφάσεων.

Πριν από οποιαδήποτε συζήτηση έπρεπε Δήμος και Νομαρχία να είχαν πάρει πρωτοβουλία για εκπόνηση κοινής μελέτης για τις αρνητικές επιπτώσεις κατασκευής εμπορικού κέντρου στην Κάντζα. Σε καμιά περίπτωση οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις δεν μπορεί να αντισταθμιστούν με την εξασφάλιση κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων συνολικής έκτασης 127.493 τ.μ., 4000 θέσεων εργασίας (για όλη την Αττική), και έσοδα από δραστηριότητες για το Δήμο Παλλήνης.

Είναι ανάγκη η διαμόρφωση ενός μητροπολιτικού στρατηγικού σχεδιασμού που θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις πιέσεις που δημιουργούν το εύρος των απαιτούμενων τεχνικών και κοινωνικών υποδομών, η ανάπτυξη διεθνών κόμβων και αξόνων μεταφοράς, π.χ. αεροδρόμια ή περιφερειακές οδοί που παράγουν μια σειρά από συγκρούσεις στην ανάπτυξη των χρήσεων γύρω από αυτές. Τα εμπορικά κέντρα και οι ζώνες αναψυχής, ανταγωνίζονται τη μέχρι σήμερα παραδοσιακή εμπορική και πολιτιστική ζωή των περιοχών της πόλης. Με τη σειρά τους η συνεχής αύξηση των αναγκών για νέες μεταφορικές υποδομές σε αντιστοιχία με τη δυναμική αυτής της εξάπλωσης παράγουν νέες και απρόβλεπτες πληθυσμιακές μετακινήσεις. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, του ιστορικού χαρακτήρα και της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής

Η αξιοποίηση του Κτήματος Καμπά από τους ιδιοκτήτες του είναι ένα θέμα που αφορά τους ΟΤΑ Παλλήνης, Γέρακα, Γλυκών Νερών, Παιανίας, Σπάτων, Πικερμίου, Ανθούσας και την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής.

Στη συνάντηση της 17/7/2007 η επιχειρηματολογία των εκπροσώπων της εταιρίας για τις αρνητικές επιπτώσεις του έργου δεν μας έπεισε.

Οφείλουν Δημοτικό Συμβούλιο Παλλήνης και Νομαρχιακό Συμβούλιο Ν.Α.Α.Α. αφού εκφράσουν την αντίθεσή τους για εφαρμογή του Νόμου 2742/99 στην περιοχή της Κάντζας και λάβουν υπόψη τις επιστημονικά τεκμηριωμένες ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ του έργου να γνωμοδοτήσουν ΑΡΝΗΤΙΚΑ για την κατασκευή του και να απαιτήσουν από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να μην αποδεχτεί να χαρακτηρίσει την έκταση του Κτήματος Καμπά ως ΠΟΑΠΔ καταθέτοντας και σχετική έκθεση κατά της τεκμηρίωσης των προτάσεων των ιδιοκτητών του Κτήματος Καμπά, για κατασκευή Εμπορικού Κέντρου στην Κάντζα.

Καλούμε τους Βουλευτές και Υποψήφιους Βουλευτές (των εκλογών της 16-09-2007) όλων των κομμάτων της Περιφέρειας Αττικης με δηλώσεις τους στον Τοπικό Τύπο να εκφράσουν την αντίθεση τους και σε καμιά περίπτωση να μην αποδεχτούν εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2742/1999 από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ σε κατοικημένες περιοχές των Ο.Τ.Α.

Αναζήτηση Εργασίας

Εργασία από την Careerjet

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας

 

Followers