Προβλήματα που δεν έχουν σχέση με την ακρίβεια στις προσγειώσεις και απογειώσεις των πτήσεων, αλλά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δυστυχώς στην Ελλάδα έτσι όπως συνηθίζεται να λέγεται, δεν έχει πληρώσει ποτέ και κανείς πάνω από 3 €/ ημέρα για εγκλήματα κατά του Περιβάλλοντος. Ποινή φυλάκισης θα εκτίσει ποτέ κάποιος ; Σίγουρα θα καταγραφεί και στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες.Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε θέματα που απασχόλησαν τον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με την διάθεση των αποβλήτων. Από την ημέρα που άρχισε η λειτουργία του Αεροδρομίου (που και το ίδιο κατά καιρούς έχει πλημμυρίσει) μεγάλες αγροτικές εκτάσεις καταστράφηκαν από πλημμύρες, ενώ οι ιδιοκτήτες τους ακόμη περιμένουν τις αποζημιώσεις!
Τώρα οι κάτοικοι συνεχίζουν να διαμαρτύρονται για χαμηλές πτήσεις και άλλα πολλά, όπως καταγράφηκαν στο εύστοχο δημοσίευμα της εφημερίδας "ΔΗΜΟΤΗΣ" που αναδημοσιεύεται στη συνέχεια.
Οι εποχές έχουν αλλάξει, θέλουν να πιστεύουν οι καλόπιστοι, τα λαμόγια με τις παρέες τους όμως ; Τι κάνουμε ;
Η λειτουργία του «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις, κάτι που κατέστησαν σαφές, φορείς και κάτοικοι της Αρτέμιδας σε συνάντηση που έγινε επί του θέματος και όπου παραλίγο, να ξεφύγει η κατάσταση από κάθε έλεγχο
Συζήτηση για τα ζητήματα Περιβάλλοντος στο πλαίσιο της καθημερινότητας των πολιτών προκάλεσε η δημοτική αρχή της Αρτέμιδας το Σάββατο, συγκαλώντας το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η συζήτηση που διήρκησε κοντά στις έξι ώρες, επικεντρώθηκε σχεδόν κατ΄ αποκλειστικότητα στις συνέπειες από τη λειτουργία του διεθνούς αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» που εκτείνεται στην περιοχή κι επηρεάζει την καθημερινή ζωή των κατοίκων.
Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορούσε και σε άλλα θέματα σχετικά με το Περιβάλλον της περιοχής, όπως είναι οι βιολογικοί καθαρισμοί και η αποχέτευση -τα οποία προγραμματίστηκε να συζητηθούν σε άλλη συνεδρίαση λόγω της παρέλευσης του χρόνου- έγινε παρουσία εκπροσώπων τόσο του αεροδρομίου όσο και των πιλότων, οι οποίοι έγιναν αποδέκτες πολλών παραπόνων.
Στην εισήγηση του ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος Κώστας Αποστολάκης αναφέρθηκε στις δράσεις και τις συναντήσεις που έχει αναλάβει και πραγματοποιεί η δημοτική αρχή με τους υπεύθυνους του αεροδρομίου, οι οποίες όπως είπε «έχουν αρχίσει να αποδίδουν» εξασφαλίζοντας καλύτερους όρους για την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει δηλώνοντας την ικανοποίηση για τα αποτελέσματα τους.
Μάλιστα, ο κ. Αποστολάκης παρουσίασε το σχέδιο της διακήρυξης ενός μνημονίου στο οποίο συμφωνούν όλες οι πτέρυγες του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως βάση συνεννόησης με τη διοίκηση του αεροδρομίου.
Στα έξι βασικά σημεία μεταξύ άλλων, προτείνεται η δεσμευτικού τύπου, υποχρέωση για μείωση ποσοστών θορύβου, η τήρηση των προστατευτικών ωραρίων και η παραβίαση των ώρων κοινής ησυχίας, η προστασία της αργίας της Κυριακής, η απαγόρευση πτήσεων για τα παλιού τύπου αεροσκάφη, η συχνότερη χρήση του δυτικού αεροδιαδρόμου κατά την περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων και ο πειθαρχικός έλεγχος των παραβάσεων θορύβου (noice violation).
«Ασυντόνιστες οι αντιδράσεις των κατοίκων»
Το λόγο πήρε εκ μέρους των κυβερνητών αεροσκαφών ο πιλότος Γιώργος Θεοδοσίου, ο οποίος δεσμεύτηκε ενώπιον των κατοίκων ότι, θα επιδιωχθεί από μέρους των κυβερνητών να μειωθούν τα ποσοστά θορύβου με τρεις συγκεκριμένους τρόπους τεχνικής φύσεως, που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Ιούνιο (ύψος αεροπλάνου κατά τη διάρκεια της απογείωσης, τοποθέτηση μικροφώνων κλπ). Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η αναφορά του στις μέχρι τώρα αντιδράσεις των κατοίκων από πλευράς Αρτέμιδας, τις οποίες χαρακτήρισε ως «ασυντόνιστες» προτείνοντας τη σύσταση επιτροπής ειδικά για το θέμα του αεροδρομίου. Αξίζει να σημειωθεί η αναφορά του κ. Θεοδοσίου ότι «οι κάτοικοι σε πολλά από όσα καταγγέλλουν έχουν δίκιο» ενώ άφησε αιχμές για τις ευθύνες τόσο της πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και της διοίκησης του αερολιμένα.
«Στην ίδια μεριά του λόφου»
Από πλευράς αεροδρομίου μίλησε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών Αλέξανδρος Αραβανής, ο οποίος απάντησε εμμέσως στον κ. Θεοδοσίου αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν είναι στον τομέα ευθύνης του τα όσα είπε για τη λειτουργία του αεροδρομίου. Ο κ. Αραβανής ανέφερε ότι, με πρωτοβουλία της διοίκησης του αεροδρομίου έχουν συγκληθεί πολλές ομάδες εργασίας κι έχουν γίνει προσπάθειες εφαρμογής πολιτικής για τη μείωση του θορύβου, ενώ παράλληλα, στηλίτευσε τη στάση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Λόγω των συζητήσεων που γίνονται για τη σκοπιμότητα των δωρεών που κάνει το αεροδρόμιο προς δήμους και φορείς ο κ. Αραβανής ξεκαθάρισε ότι «δεν προσπαθούμε να εξαγοράσουμε κανέναν» και τόνισε ότι «όσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι κάτοικοι από τη λειτουργία του αεροδρομίου τόσο το καλύτερο για όλους μας». Μάλιστα σε μία αποστροφή του λόγου το δήλωσε ότι «είμαστε στην ίδια μεριά του λόφου με τους κατοίκους». Το τελευταίο προκάλεσε την αντίδραση του πρώην δημάρχου Γιώργου Κασίμη ο οποίος ζήτησε το μνημόνιο να υπογραφεί και από τους εκπροσώπους του αεροδρομίου. Τέλος, εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι, η διοίκηση του αεροδρομίου δεν διέπεται από το θεσμικό πλαίσιο για να θεσπίσει όρια θορύβου, θέμα για το οποίο η διοίκηση θα κάνει ό,τι μπορεί, όπως την πρόταση για ισόρροπη χρήση των δύο αεροδιαδρόμων.
Έκρηξη Παραχεράκη
Ακούγοντας όλα αυτά ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γιάννης Παραχεράκης… εξερράγη. Ο κ. Παραχεράκης μίλησε για τεχνοκράτες που κάνουν αναλύσεις για την Αρτέμιδα «χωρίς όμως να πάρουμε εμείς ως Δημοτικό Συμβούλιο την πολιτική ευθύνη που μας αναλογεί». Σε έντονο ύφος ανέφερε «όταν κληθούμε να ψηφίσουμε, δεν θα έχουμε συναίσθηση του για τι πράγμα αποφασίζουμε» και ζήτησε να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο.
Συναίνεση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών
Χωρίς ιδιαιτέρες αντιδράσεις έγινε η συζήτηση των αρχηγών των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δήμαρχος Γιώργος Αλτιπαρμάκης τόνισε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να βρίσκονται συνεχώς φόρμουλες ώστε να επιλύονται τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών. Παράλληλα, τόνισε ότι «σαν διοίκηση έχουμε αναδείξει προβλήματα παρόλα αυτά όταν δεν υπάρχει το νομικό και θεσμικό πλαίσιο - όπως στην περίπτωση του θορύβου - και πρέπει να επιδιώκουμε τους στόχους μας με σχέδιο και συνέπεια». Έκλεισε την ομιλία του δίνοντας μία σκληρή απάντηση «σε όσους απαξιώνουν και μηδενίζουν το έργο μας» λέγοντας «δεν θα πέσω στο επίπεδο κατάντιας που βρίσκονται».
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και πρώην δήμαρχος Γιώργος Κασίμης υπογράμμισε: «άκουσα με ικανοποίηση το δήμαρχο και τον πρόεδρο της επιτροπής Περιβάλλοντος στα όσα μας είπαν, αλλά και στις ενέργειες που γίνονται τις οποίες εμείς είχαμε ξεκινήσει ως δημοτική αρχή» τονίζοντας ότι, είναι σημαντικό που συμπολίτευση και αντιπολίτευση είχαν κοινή στάση για ένα τόσο σημαντικό θέμα. Πρόσθεσε όμως, ότι είναι απαραίτητη «η ομοφωνία να υπογράφεται από όλο το Σώμα της Ολομέλεια όχι μόνο από τους παρισταμένους» κάτι στο οποίο συμφώνησαν και ο δήμαρχος όσο και ο κ. Πουλάκης. Τέλος, πρότεινε «το μνημόνιο να μην υπογράφεται σε διμερές επίπεδο, δηλαδή μεταξύ Δήμου και Αεροδρομίου αλλά να προστεθεί και η ΥΠΑ».
«Την απραξία των εννέα τελευταίων ετών στα θέματα του αεροδρομίου» στηλίτευσε ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Πέτρος Πουλάκης. Παράλληλα, σε δηλώσεις του επέκρινε «τους τεχνοκράτες που ρίχνουν κι ευθύνες από πάνω, στους δημότες της πόλης μας, αντί να παραδέχονται τις δικές τους ευθύνες». Ολοκληρώνοντας, ζήτησε να «του απαντήσει κάποιος στην ουσία και όχι με αερολογίες».
Στα… άκρα Αποστολάκης και Ποθουλάκης
Από τη συνεδρίαση δεν έλειψαν οι στιγμές έντασης μεταξύ των παρισταμένων εκπροσώπων φορέων και μεμονωμένων πολιτών, οι οποίοι αρκετές φορές ξιφούλκησαν ενάντια στους εκπροσώπους του αεροδρομίου. Η κατάσταση όμως, παραλίγο να ξέφευγε από κάθε έλεγχο όταν σε σημείο του λόγου του ο πρόεδρος του Ομίλου Προβληματισμού για την Αρτέμιδα Χρήστος Ποθουλάκης ύψωσε κατακόρυφα τους τόνους χαρακτηρίζοντας «φιέστα» το Δημοτικό Συμβούλιο και ρίχνοντας ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση στους χειρισμούς της δημοτικής αρχής. Μάλιστα, έκανε λόγο για «καταλογισμένους δημοτικούς συμβούλους» κάτι που εξόργισε τον κ. Αποστολάκη, ο οποίος σηκώθηκε από το έδρανο του, αλλά η παρέμβαση των ψυχραιμότερων λειτούργησε εκτονωτικά. Παράλληλα, ο Παναγιώτης Χριστόπουλος, γραμματέας του τοπικού ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για «λάθος κινήσεις» τόνισε ότι, έπρεπε να πάρουν θέση τα πολιτικά κόμματα, καθώς και ότι «το αεροδρόμιο σαν ιδιωτική επιχείρηση κοιτάει αποκλειστικά το συμφέρον του». Τα όσα είπε έτυχαν της απάντησης του Παναγιώτη Τουτσίδη, προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ο οποίος δήλωσε ότι η «δημοτική αρχή έχει κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσε».
Το «ΔΗΜΟΤΗ» επέλεξε ο κάτοικος Αρτέμιδας Νίκος Μάρκου -ο οποίος χρόνια κινείται στη βάση της ανάδειξης των κακώς κειμένων από τη λειτουργία του αεροδρομίου- για να εκφράσει την άποψη του. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μάρκου τόνισε ότι «η ΥΠΑ δε δικαιούται να μην κληθεί όταν έχει τεράστιες ευθύνες για τα όσα γίνονται». Σε ό, τι έχει σχέση με τη δημοτική αρχή, εκτίμησε ότι θα πρέπει να προτείνει σε επιστήμονες της πόλης να ασχοληθούν «και όχι να βάζει άλλους, που δε ζουν την καθημερινότητα» ενώ άφησε αιχμές σχετικά με τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων από τα μηχανήματα μέτρησης θορύβου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου